Jump to content

גאה לפרסם את הפוסט הזה


Recommended Posts

http://www.gal-ed.co.il/nachal/Info/n_show.aspx?id=23881

 

סבא שלי

 

"עם שחרורו מצה"ל החל שלמה לעסוק בספורט האגרוף באגודת "מכבי" תל אביב, והיה אלוף הארץ במשקל נוצה שבע שנים רצופות! כנציג ישראל, הוא השתתף במכבייה הרביעית וזכה במדליית זהב. "

 

-------------------------------------------------------------------------

 

מתוך האתר:

 

סמל שלמה סלמן קוזרו ז"ל

510060.jpg

בן פרחה ועובדיה
נולד בבגדד
בה' בסיון תרצ"ט , 23/5/1939
התגורר בתל אביב
שרת בחטיבת הנח"ל
יחידה: גד' 932
התגייס בנובמבר 1955
נפל בקרב
בג' בתמוז תשמ"ב , 24/6/1982
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: מנצוריה
באזור לבנון
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: ו, חלקה: 16, שורה: 3, קבר: 3.
הותיר: אשה, 3 בנים ובת, הורים, 5 אחיות ו-5 אחים

מ.א. 404588 
בן 43 בנפלו

קורות חיים:
בנם הבכור של פרחה ועובדיה.
נולד ביום ה' בסיוון תרצ"ט ( 23.5.1939) בבגדד בירת עירק, ועלה לארץ בשנת 1951. שלמה החל ללמוד בבגדד, וכשעלה והתגורר בירושלים סיים את בית הספר היסודי "גאולים". שנתיים נוספות הוא למד בבית הספר המקצועי חקלאי בעין כרם.
שלמה גויס לצה"ל בשלהי נובמבר 1955, התנדב ליחידת "101", שהקימה אז את גדוד הצנחנים הראשון. שם שירת עם לוחמים שעשו להם שם במלחמות ישראל: מאיר הר-ציון, אריאל שרון, רפאל (רפול) איתן ומרדכי ומוטה גור.
עם שחרורו מצה"ל החל שלמה לעסוק בספורט האגרוף באגודת "מכבי" תל אביב, והיה אלוף הארץ במשקל נוצה שבע שנים רצופות! כנציג ישראל, הוא השתתף במכבייה הרביעית וזכה במדליית זהב. עם יחידת הצנחנים נטל שלמה חלק במבצע קדש וצנח במיצר המיתלה, במהלך שפתח את המלחמה. במהלך הקרבות הוא נפצע ברגליו מרסיסים, ושכב כשישה חודשים בגבס. לאחר החלמתו, עוטר חזהו של שלמה בכנפי צניחה על רקע אדום - אות לצניחה קרבית.
מחצית מאי 1958 שוחרר שלמה מהשירות הסדיר, והחל לעבוד יחד עם אביו בבית החרושת לנעליים שבבעלות המשפחה.
בשנת 1963 נשא שלמה לאשה את איבון, ולבן הבכור שנולד להם ניתן השם ירמיהו, על שם קצין החבלה של יחידת "101", ירמיהו ברדונוב, חברו לנשק של שלמה. בפרוץ מלחמת ששת הימים היה שלמה בחטיבתו של מוטה גור ששחררה את העיר העתיקה, היה בין הראשונים שהגיעו לרחבת הכותל המערבי והניף את דגל ישראל על הכותל. בקרבות שהתחוללו בהמשך נפצע שלמה בכתפו מיריית צלף. הוא סרב להתאשפז וברח מבית-החולים על מנת להצטרף לחבריו הלוחמים, אולם בשל חולשתו הגופנית נשלח לבית הבראה. עקב הפגיעה הזאת נקבעו %55 נכות. שלמה התעקש על הישארותו ביחידה לוחמת - והצליח. לבנו השלישי קרא דרור, על שם חברו הטוב ומפקדו דני דרור, שנפל לידו בקרבות לשחרור ירושלים.
במלחמת יום הכיפורים לחם שלמה בחטיבתו של דני מט (אוגדת אריק שרון), צלח את התעלה והשתתף בכיתור הארמייה המצרית השלישית. בשנת 1977 עברה המשפחה לדירה מרווחת בבת ים, ובאותה שנה שוחרר שלמה משירות מילואים בחטיבת הצנחנים והוצב בגדוד נח"ל מוצנח. עם גדוד זה יצא שלמה לפעולות ביטחון שוטף לשמירה על גבולות הארץ. בשנת 1980 פתח שלמה, יחד עם אחיו, בית מלאכה משלו לייצור נעליים. בעבודה קשה ומאומצת בנו השניים עסק לתפארת.
במלחמת שלום הגליל שרת שלמה כנהג נגמ"ש בפלוגה מסייעת לגדוד נח"ל, שפרץ בגיזרה המרכזית.
ביום ג' בתמוז תשמ"ב (24.6.1982), נפל רב טוראי שלמה בקרב בלבנון במלחמת שלום-הגליל והובא למנוחת עולמים בבית הקברות הצבאי בקריית שאול.
לאחר נופלו, הוא הועלה לדרגת סמל.
שלמה השאיר אחריו אשה, שלושה בנים ובת, הורים, חמש אחיות וחמישה אחים.
במכתב התנחומים למשפחה השכולה, כתב שר הביטחון: "שלמה היה מוותיקי הלוחמים ביחידה, בעל שמחת חיים. בראש מעייניו בכל מהלך הקרב הייתה הדאגה לחבריו הצעירים ממנו. הוא השרה סביבו ביטחון רב, והיה אהוב על חבריו ומפקדיו".
מפקדו הישיר כתב למשפחה: "שלמה נהפך במהלך הלחימה ל"אבי הפלוגה". מאחר שהיה ותיק קרבות ומנוסה, הוא נסך שלווה וביטחון על כל החיילים הצעירים אשר הקיפוהו. הוא השכים קום ודאג מראשית היום לקפה ולאוכל, כדי לשמור על מורל הלוחמים. הנגמ"ש אותו נהג היה 'נגמ"ש המורל', ובזמן הפוגה מרבית הפלוגה הייתה מתרכזת סביבו כדי לשאוב עידוד והרגשה טובה".
בן 43 שנים היה שלמה בנפלו.

נערך על ידי amilov
הועתק התוכן של האתר למקרה שלא יהיה נגיש בעתיד
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 years later...
  • 1 year later...
  • 11 months later...

יש לך במה להיות להתגאות. סבא שלך לחם בחלק ניכר ממלחמות ישראל (ששת הימים, יום הכיפורים, לבנון) ואולי גם במבצע קדש. התנדב למילואים בגיל 43 ואחרי שכבר נפצע עשור קודם. מגש הכסף.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.