Jump to content

יתר משחקי הפלייאוף מחזור מס' 30-31


bister

Recommended Posts

5.gifהפועל ת"א – מכבי חיפה4.gif (13.4, 15:30)

אוי, איך נפלו גיבורים. מעימות מפואר ויוקרתי בשנים עברו התדרדר אחד המשחקים הגדולים של הכדורגל הישראלי לתהום הנשייה של אחה"צ. האמת, דווקא נחמד יהיה להעביר דרבי או חיפה מדי פעם באור יום, רק בלי המשמעויות הנלוות לכך. בתחילת הפלייאוף הפועל מצאה עצמה במצב דומה באופן מחשיד לזה בו ניצבה מכבי לפני שלוש עונות, כשהיא יודעת שחיפה היא תקוותה האחרונה למנוע מיריבתה העירונית את התואר. האם תילחם מכוח יומרנותה הספורטיבית או שמא תוכיח כי היא צבועה כשם שהיא מלוכלכת? מכבי חסכה ממנה את הדילמה כשהקפידה להימנע מלהפסיד במהלך הפלייאוף ולתבל את המפגש הנוכחי במעט סוגיות אתיות. עם זאת, לא נותרנו בלי תשובה לתעלומה המוסרית שכן בדרבי האחרון למדנו מחדש שני לקחים: הפועל זו קבוצת כדורגל מאוד מלוכלכת ומאוד גרועה, ככה שבכל מקרה התוצאה מול חיפה היתה די צפויה בכל קונסטלציה. חיפה בינתיים כבר הבטיחה את אליפות ליגת בנאדו ומתכוננת במרץ לחגיגות בבלומפילד. אין יותר קלאסי מלחגוג אליפות מקום שני מול הפועל.

 

למה זה מעניין אותנו?

בשבועות האחרונים השאלה הולכת והופכת מ"האם" ל"מתי". לא שאני מבין מדוע על החגיגה להיות מוגבלת למשחק בודד, או למה מה שהיה בדרבי לא מהווה חגיגת אליפות, אבל סמליות וכל זה. ניצחון של חיפה עלול למתוח את המאבק עד למפגש מולם, מה שיהפוך את מועד הבטחת האליפות לסמלי ואת מיקומה למתוק במיוחד. לעומת זאת, אם חיפה תתעקש למעוד מול הפועל אנחנו עשויים עוד להבטיח אליפות בגרונדמן (ולבוא לקריית אליעזר כשאנחנו כבר אלופים, רחמנא ליצלן). אין ספק, צרה איומה וארורה נפלה עלינו.

 

3112.gifעירוני ק"ש – הפועל רמה"ש30.gif (13.4, 18:00)

בעוד מכבי וחיפה מתעללות ביריבתן התורנית מדי שבוע (חיפה כמובן ממתינה לדקה התשעים בשביל המוניטין), יתר קבוצות הפלייאוף העליון רואות את כל העסק כסוג של מטרד. שלושת המקומות הראשונים כבר נסגרו פחות או יותר, רמה"ש סיימה מבחינתה את הליגה לפני חודש, וזה מותיר את בני יהודה וק"ש להילחם על המקום הרביעי הנכסף, מבלי שאף אחת מהן מפגינה מוטיבציה יוצאת דופן להתאבד עבורו. בין השתיים, דווקא ק"ש נראית כבעלת הסיכויים טובים יותר. אירופה השאירה טעם נחמד יותר בצפון לעומת בני יהודה, ובסה"כ היא נראית טיפה יותר נחושה מבני יהודה שמתדרדרת לאס"ק קל. בכל מקרה, רמה"ש, שכבר מזמן משתזפת לה בחוף הצוק, לא צריכה להוות בעיה רצינית לאחר שהפכה לבשר התותחים הרשמי של הפלייאוף.

 

למה זה מעניין אותנו?

שאלה טובה. אין לנו ממש פייבורטית כלשהי בקרב בין ק"ש לבני יהודה ומצידנו ששתיהן יירקבו. אם בכל זאת נתאמץ, נכנסנו למעין עימות השבוע מול ק"ש לאחר שמכבי הגישה תביעה כנגד שירצקי על רקע התבטאויותיו בבוררות מול מכבי (זוכרים את ימי אוגוסט העליזים כששירצקי לעג לטיבי שיחמם את הספסל במכבי?). אם נצרף לכך את המחירים הסימפטיים של בני יהודה יש סיבה לכאורה לפרגן לרמה"ש. מצד שני, יש משהו מאוד מעצבן בקבוצה הזו שיורקת דם כדי לסגור את מכבי בכל משחק העונה אבל פותחת רגליים לכל השאר. בקיצור, תיקו רב-נפגעים.

 

9.gifמ.ס אשדוד – הפועל חיפה1.gif (13.4, 18:10)

עד לפני כחודש-חודשיים הפועל חיפה הייתה מסובכת עמוק בתחתית ונחשבה לאחת היורדות הבטוחות. מסע ההישרדות המופלא של קלינגר רק התעצם עם פתיחת הפלייאוף התחתון וחיפה מובילה היום את הפלייאוף, כאשר בטבלה הכללית היא כבר נושקת לפסגה במרחק נקודה מהמובילה, מי אם לא אשדוד. קרב הצמרת (היחסי) הזה הוא למעשה קרב קצוות בין מי שהתחילה למטה וטיפסה, לבין מי שהתחילה למעלה והתרסקה. לבסוף שתיהן נפגשו באמצע בקרב על האליפות השלישית בליגה.

 

למה זה מעניין אותנו?

קודם כל צריך לשאול למה זה מעניין את אשדוד, והתשובה היא שזה לא. אשדוד לא גילתה עניין מחודש בכדורגל גם כשמצאה עצמה בסופו של דבר בפלייאוף התחתון, ובכל זאת זה לא הפריע לה להשקיף על כל מאבקי התחתית ממרחק בטוח וללא דפיקות לב מיותרות. מבחינתה העונה נגמרה לפני כמעט חצי שנה, וזה אולי היתרון היחסי היחיד שלה מול הפועל חיפה שעלולה לסבול מירידת מתח לאחר דריכות שיא במשך תקופה ארוכה. אנחנו לעומת זאת, לא צריכים לסבול ולכן נוותר על המשחק חסר החשיבות הזה.

 

20.gifהפועל ר"ג – מכבי נתניה8.gif (13.4, 18:10)

אם במעלה הפלייאוף העליון שטים כבר על מי מנוחות, בתחתית של התחתית העסק רותח כשצמד נועלות הטבלה נפגשות לקרב ישיר. ר"ג מכירה את האיזורים האלו מקרוב לאחר שבילתה שם את רוב העונה, זאת למרות יכולת סבירה פלוס מינוס. גם בפלייאוף בינתיים התוצאות שלה סבירות אבל היא עדיין לא מצליחה להיחלץ אל מעל הקו האדום. אצל נתניה הסיפור כבר יותר בעייתי כשדווקא ברגעי האמת היא נקלעה למשבר קשה, כשנוסף לבעיות המקצועיות היא סובלת מקללת הכבשה החיפאית, קללת האיצטדיון החדש וכמובן אותו חלוץ קונגולזי עלום שם (מבין עשרות הקונגולזים של נתניה) שעצור למעלה משבוע ימים. נתניה נמצאת במסלול הישיר ללאומית למרות היותה אחת הקבוצות הפחות גרועות על הנייר בפלייאוף, מה שמוביל אותנו לשאלה...

 

למה זה מעניין אותנו?

טוב, עכשיו אנחנו כבר נכנסים לשאלה מיהי היורדת המועדפת עלינו. כמובן שיש סיכוי לא רע שר"ג ונתניה ישחזרו את המפגש הזה בלאומית בשנה הבאה, אבל בוא נזרום. ר"ג היא קבוצה די מגעילה, שונאת מכבי (לא נשכח את העלאת מחירי הכרטיסים הדווקנית) ובאופן כללי לא סימפטית. גם נתניה היא לא בדיוק כוס התה של כולם, אבל עד שבנו איצטדיון שלא נזכה לבקר בו בשנה הבאה? (כל עוד נשכיל לחנות רחוק). נעדיף את נתניה, אם כי לא נזיל יותר מדי דמעות על אף אחת מהן.

 

 

26.gifהפועל עכו – בני סכנין17.gif (13.4, 18:10)

הסתבכות קבוצות התחתית בפלילים לא פסחה גם על עכו, כאשר המשטרה מקשרת כרגע בין ניסיון ההתנקשות בראש העיר לנקרי לבין הקבוצה. לא רק לנקרי ניצל בשן ועין, אלא גם עכו בשבוע שעבר לאחר שהצליחה לחלץ תיקו דרמטי מול בית"ר ששימר את המאזן המוצלח למדי שלה בפלייאוף עד כה. מאידך, גם סכנין נהנתה מתיקו דרמטי לא פחות מול נתניה בשבוע שעבר ואף היא ללא הפסד בינתיים בפלייאוף. שתי הקבוצות יקוו להנחיל לשנייה הפסד בכורה בפלייאוף ולהשיג ניצחון שעשוי לסלול את תחילת הדרך עבורם לחוף מבטחים.

 

למה זה מעניין אותנו?

עקרונית חובבי התחתית (כן, אני מדבר אל שניכם) עשויים למצוא עניין בקרב הישיר הזה בין שתי הקבוצות המצויות על סף התהום. מי שמסיבות כאלו ואחרות תומך בירידתה של סכנין אפילו ימצא לו פייבוריטית (אם כי בהחלט יש קייס לא רע לרצות בנפילתה של עכו). אבל מומלץ לבחון טוב טוב את החיים שלך אם בדרך לבלומפילד יוצא לך לשאול "רגע, כמה נגמר בעכו בסוף?".

 

2.gifבית"ר י-ם – הפועל ב"ש22.gif (13.4, 20:20)

בית"ר וב"ש מגיעות לסיומה של עונה ארוכה ומפרכת כשכנראה הן מבטיחות שוב את הישארותן לעוד עונה מפרכת לא פחות בליגת העל. בית"ר מסיימת העונה הזו עם הלשון בחוץ, רק מתחננת שיגאלו אותה מייסוריה, מסכסוכיה הפנימיים, ובעיקר מבעליה. בב"ש לעומת זאת, הבעלים, או לפחות הכוונות הטובות מאחוריה, זה הדבר היחיד שרוצים לשמר. הניצחון על אשדוד במחזור הקודם שחרר הרבה לחץ אבל את האכזבה והמרמור בב"ש יהיה קשה לשחרר באותה קלות. בב"ש מקווים לניצחון מחר כדי לשים סופית את מאבקי התחתית מאחוריהם ולשוב למשימתם הסיזיפית, בניית קבוצה תחרותית לעונה הבאה.

 

למה זה מעניין אותנו?

אמנם כשסכנת הירידה כבר לא ממש מרחפת מעליהם ההתפרקות רבתי של בית"ר נראית קצת פחות סקסית ויותר סתם עצובה, אבל זה לא אומר שאפשר לאבד תקווה. הבלגאן אולי עובר לאיטו מהדשא אל מאחורי הקלעים אבל עוד נותרו מספיק השפלות וקבוצות נחושות שבית"ר עשויה לפגוש בשבועות הקרובים. אז כנראה ששביעייה (ואפילו חמישייה) כבר לא תהיה פה, אבל כל מה שישמור על הגחלת בוערת בבית"ר לקראת הפיצוץ הבא יהיה מבורך.

Link to comment
Share on other sites

מפחיד מה שחיפה הולכת לעשות להפועל

רק אני בתחושה הפוכה?

שהפועל לשם שינוי הולכת להפתיע ? ( וכן, מודעת יפה מאד למצב העגום של הקבוצה הזו ועדין..)

Link to comment
Share on other sites

אמן שיהיה שם תיקו משעמם שהקהל ירצה לחתוך את הורידים ואז שחיפה ינצחו משער בנבדל שבת הבאה ואז ניקח בקריית אליגזר את האליפות...

Link to comment
Share on other sites

עוד מאחרי הדרבי יש לי תחושה חזקה על הפועל או תיקו במשחק הזה. (ואל תתחילו לקשקש על נאחס, אנחנו לא צריכים אותו).

חוץ מזה שלשם שינוי חיפה באה בלי טוואטחה, משומר (לא ברור אם זה נזק או תועלת), ברוקולי ויניב 'הלאמה' קטן. המגנים זה ניחא, אבל קטן והארגנטינאי עם השיניים הבולטות הם בערך השחקנים היחידים שעושים משהו בחיפה העונה.

 

ובלי קשר, כל משחק העונה של ר"ג וסכנין צריך להיות בעדיפות עליונה אצלנו. ירידה של שתיהן תהיה אושר גדול.

Link to comment
Share on other sites

באנה כולם פה רוצים שחיפה ינצחו כדי שנחגוג עליהם בקללת אליעזר , כאילו חיפה בובות , כאילו הם יתנו לנו לנצח שם בקלות ..

קל לא יהיה שם זה בטוח , אחרי העונה הזאת גם חגיגות אליפות בגרונדמן יהיו מתוקות ..

ואל תשכחו יום שבת ב9 הדרבי הגדול .

Link to comment
Share on other sites

תיקו בין הפועל לחיפה זו התוצאה האידאלית בשבילנו.

מצד אחד, זה לא יסגור את האליפות לפני קריית אליעזר גם אם ננצח בשני המשחקים הקרובים (נגיע לשם ב-12 הפרש במקרה כזה).

מצד שני, זה גם יאפשר לנו למעוד נגד בני יהודה או רמה?ש, ותיקו בחיפה עדיין יספיק בשביל לחגוג שם אליפות (נגיע ב-10 הפרש).

Link to comment
Share on other sites

הפועל הולכת לפתוח רגליים כמו זונה נואשת, כשהפער שלהם מק"ש עומד כבר על 7 הם יכולים להרשות לעצמם.. צופה 3-0 לפחות עד דקה 60

אפילו שחיפה בלי קטן, משומר, טוואטחה ואנדלובו.

Link to comment
Share on other sites

"אוי, איך נפלו גיבורים. מעימות מפואר ויוקרתי בשנים עברו התדרדר אחד המשחקים הגדולים של הכדורגל הישראלי לתהום הנשייה של אחה"צ."

 

Glory days come back :love4:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.