Jump to content

עו"ד מכובד בחליפה שמשתולל כמו ילד


נועם שוהם

Recommended Posts

במושגים של נימוסים והליכות בין בני אנוש, התנהגותו של שמעון מזרחי במחצית המשחק מול חימקי מוסקבה היתה מבישה. הוא דחף צלם ואז מחה בזעם מאחורי גבו של השופט לאחר שזה ביטל, בצדק, את הסל האחרון של ליאור אליהו. זו לא ההתנהגות שמצפים לה מחתן פרס ישראל. אלא שהלהט שהוליד את ההתפרצות של שמעון מזרחי הוא שהפך את מכבי ת"א לקבוצת ספורט אדירה, והוא שמאפשר לה לעלות היום (21:00) על הפרקט באתונה בידיעה שניצחון יוביל אותה כנראה לשלב ההצלבה.

 

מכבי ת"א עשתה העונה טעויות רבות בבניית הקבוצה. גם תפקידו של מזרחי כיום סמלי יותר מאשר משפיע. למרות הכל, רוחו היא שמכתיבה את רוח המועדון. זוהי רוח שלא יודעת להפסיד. לא בליגה - ושאף אחד לא יספר לכם שמכבי קיבלה בהבנה את ההפסד לנתניה - ובטח לא ביורוליג. כל שופט שפוסק נגד הצהובים, גם אם הוא צודק, הוא בגדר אויב. כל אדם שעלול להפריע לניצחון הוא השטן. זו גישה פרימיטיבית, מקוממת, כמעט פאתטית, אבל שותפים לה מנהלי ספורט גדולים רבים בהיסטוריה, החל מרד אאורבך ועד לסנטיאגו ברנבאו. כשהמאמן האגדי של הבוסטון סלטיקס הדליק סיגר בדקות האחרונות של משחקי הניצחון, התנהגותו היתה בריונית ומשפילה לא פחות מזו של מזרחי.

 

ההיסטוריה של מכבי ת"א גרמה לנו לקבל כמובנים מאליהם ניצחונות כמו אלה שהשיגה בסיבוב השני בוויטוריה, וביד אליהו מול סיינה וחימקי. רק שעבור הקבוצה הנוכחית של המועדון, שום דבר אינו מובן מאליו. הרוטציה של דייויד בלאט דקיקה ומוגבלת, כתוצאה מחוסר היכולת של חלק משחקניו להתמודד עם הלחץ העצום של שמעון מזרחי וחבריו להנהלה.

 

שחקן מוכשר כניק קיינר מדלי עוד יפרח בקבוצות אחרות. שחקן טוב אחר, גיאורגי שרמדיני, הצליח בקאנטו והפך לשחקן מפתח באולימפיאקוס, שפוגשת את מכבי היום, אבל נוקיה היה גדול עליו. הוא עוד לא פגש יושב ראש בן למעלה משבעים שמאיים לעשות שפטים בשופט. אלא שאותה רוח מכביסטית פנאטית גם מקפיצה את דווין סמית', פעם עוד שחקן בשולי הכדורסל האירופי, לנכס שאי אפשר לוותר עליו; הופכת את שון ג'יימס, עד לא מזמן בבני השרון, לאחד משחקני הציר הטובים באירופה; ומשדרגת את ריקי היקמן, אקס הליגה הרומנית, לשחקן שקולע 30 נקודות במשחק יורוליג.

מבחינה מקצועית, מכבי לא אמורה לנצח ביוון, בדיוק כפי שלא היתה אמורה לגבור על חימקי. ואסיליס ספאנוליס הנהדר הוא שחקן טוב יותר מזוראן פלאניניץ' ולא יטעה כמוהו בדקות ההכרעה.

 

הנקודה המטרידה מבחינת בלאט היא שהיוונים השיגו את שני נצחונותיהם החשובים בסיבוב השני, על קאחה לבוראל ובסיינה, כשספאנוליס קולע 9 ו-10 נקודות בהתאמה. כשהוא נסגר, גם לואו, פרינטזיס, פפאניקולאו והיינס יכולים להעניש. רק שכמעט שום דבר שקורה למכבי ת"א בשבועות האחרונים לא קשור לעניינים מקצועיים. כדי להבין מה שקורה לה, צריך להסתכל על עורך דין מכובד בחליפה, שמשתולל כמו ילד.

 

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/454/720.html?hp=1&cat=479

 

:wubyellow3:

Link to comment
Share on other sites

שום פרשן בשקל (אריה מליניאק),שום אדום קטנטן(מופנה לכל צועקי אוסישקין) ואף אחד אחר בכל הספורט הישראלי,לא משתווה לאדם הענק הזה.

מלך,תרתי משמע :king:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.