Jump to content

הכדוריד החתימו זר חדש


נועם שוהם

Recommended Posts

אני מצטרף לsad.gif של טל, ומעלה לכאן משהו שכתבתי בקבוצה של מכבי כדוריד בפייסבוק:

 

האמת היא שיש תחושת אכזבה מכך שרנן ונמרוד נכנסו להסגר עקב מחלוקות כספיות מול ההנהלה. בעיניי, וזה מתבסס על האג'נדה שאתה ואיל הכרזתם עליה מהיום הראשון שהגענו למגרשים ואף קודם, זה צורם מאוד שכרגע חתום רק שחקן בית אחד מכל הסגל.

 

שחקני הבית אמורים לבוא לפני כל היתר, גם אם מדובר בהחתמות חשובות מאוד (ולכולנו ברור שלהשאיר את עומר ולהביא שוטר זר תותח היו שתי המטרות העיקריות שלנו בקיץ הזה).

 

אוסף שחקנים לא לוקח תארים, קבוצה לוקחת תארים, וקבוצה, בטח ובטח שמכבי, מתבססת בראש ובראשונה על שחקני הבית. הם הערך המוסף, הם ההבדל שמאפשר לזכות בתארים, הם השחקנים שמוכנים לשחק בסכומים נמוכים יותר, לעלות מהספסל לחמש דקות רק כדי להקריב את עצמם למען הקבוצה.

 

לא מדובר פה על שחקנים שעלו מהנוער שלשום. רנן הוא הקפטן שלנו, נמרוד אחד העוגנים שלנו בהגנה בשנים האחרונות, אודי הוא סמל בשביל האוהדים.

 

כולי תקווה, ואני מניח שגם יתר האוהדים השרופים יסכימו איתי, שתימצא הדרך בה יישארו בקבוצה מרבית שחקני הבית מהעונות האחרונות. זה הבסיס, וזה יקל עלינו להעביר את המסר לדור הבא של שחקני הבית במחלקת הנוער המשתקמת שלנו.

Link to comment
Share on other sites

הודעה מרנן לנדסמן -

 

.

. שלום לכולם,

 

אני מקווה שכולם בסדר ושהפגרה הארוכה בענפיי הספורט השונים איפשרה לכם לנוח ולחדש מבערים לקראת עוד שנה של עידוד נפלא בכל המסגרות.

 

אני מתנצל מראש שרק עכשיו אני כותב לכם ושנתתי ליותר מידי שמועות ודיבורים מאחורי הקלעים להיות האינפורמציה שלכם לגביי המצב הנוכחי שלי בקבוצה. חשוב לי שתשמעו את כל הפרטים ישירות ממני וזאת הסיבה שאני כותב לכם היום.

 

אז נכון, ביום ראשון לפני שבוע נכנסתי להסגר. אשתף אתכם קצת במה שעבר עליי באותן 24 שעות. קודם כל זאת הייתה אחת ההחלטות הכי קשות שקיבלתי בחיי אם לא הקשה מכולן, רק המחשבה להיכנס להסגר ולא לשחק בקבוצה גרמה לי למועקה קשה וחוסר שינה בלילה שלפני. זה פשוט היה צעד שלא חשבתי שאצטרך לעשות בקריירה שלי במועדון בו גדלתי..

 

השנה סיימתי חוזה בין 3 שנים במכבי ת"א ואני שמח להגיד שסימנתי 10 שנים בקבוצת הבוגרים של מכבי ת"א. לפני מספר שבועות התיישבנו אני והנהלת מכבי למשא ומתן לקראת העונה הקרובה. לצערי, המשא ומתן לא צלח ולא הצלחנו להגיע לסכום שיהיה מקובל על שני הצדדים. כמו שרובכם יודעים אני שחקן בית של מכבי ת"א ולכן לפי החוק כרטיס השחקן שלי שייך להם, דבר שאינו מאפשר לי פשוט לקום וללכת לחפש מועדון אחר לשחק בו (ושלא תבינו לא נכון, אין לי שום רצון או כוונה לשחק במועדון אחר מלבד מכבי ת"א!!).

 

בכל השיחות שלי עם ראשי מכבי אני ניסיתי להבהיר שאני רוצה לשחק רק במכבי ושאותי לא מעניין אם הכרטיס שחקן שייך לי או להם אבל גם לי יש קווים אדומים בכל הנוגע לשכר. אני לא חושב שכאן זאת הבמה לדבר על ענייני שכר וסכומים שכן משלמים או לא משלמים (אני כן מבקש שלא תתייחסו לשמועות שאתם שומעים מגורמים כאלה או אחרים) אבל אני כן רוצה לעשות סדר.

 

נכנסתי להסגר מכיוון שהגענו ליום האחרון למועד ההסגרים ולכן לא הייתה לי ברירה. למרות זאת, כבר ביום שלפני ובאותו יום של ההסגר אני הבהרתי לראשי מכבי שמבחינתי ההסגר הוא לא רלוונטי ולא מעניין ושאני אשמח להמשיך ולנסות למצוא פתרון שישאיר אותי במכבי לשנים הבאות.

 

בתור שחקן מוביל בקבוצה, בתור השחקן הכי וותיק בקבוצה ובתור הקפטן של הקבוצה ציפיתי לקצת יותר מאמצים מצד המועדון כדי להשאיר אותי במערכת..

 

חשוב לי שיהיה ברור לכולם, אין לי שום כעס כלפיי מכבי והיחסים שלי עם כל הגורמים במועדון הם מעולים!! יש לי המון כבוד והערכה לראשי המועדון ואייל ואבי הם כבר מזמן סוג של משפחה עבורי.

המחשבה שלא אשחק השנה עם הקבוצה שלי, עם החברים שלי, מול הקהל ואלבש את המדים הצהובים עושה לי צמרמורת והרגשה של בחילה בגוף..

 

אני בכוונה לא מתייחס לשאר שחקני הבית שנמצאים במצבים דומים לשלי כי זה לא תפקידי לדבר בשמם. אני כן אצטרף למה שמעיין כתב בכל מה שקשור לקבוצה ולשחקני הבית שלה.

 

בכל מקרה, אני מנסה לשמור על אופטימיות וזה גם היה המסר שלי לרענן, אייל ואבי. אני מאוד מקווה שעוד כמה שבועות כבר נוכל לשכוח מכל העניין הזה. אבל בלי שום קשר, תמיד תדעו שקבוצת מכבי ת"א בכדוריד לעולם תהיה הבית שלי!!

 

שלכם,

רנן לנדסמן

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

פורסם לוח המשחקים של ליגת הכדוריד.

לפני הליגה - גביע איגוד השופטים יתחיל ב-4.9 (אנחנו מתחילים ברבע הגמר ונשחק בחוץ מול רמת השרון או נס-ציונה).

הליגה תיפתח ב-21.9, כשנארח את מוצקין. במחזור ה-7 מארחים את מכבי ראשון ובמחזור השמיני דרבי בחוץ מול אס"א. לא ברור מתי המשחקים האלה ייערכו, כי הם מתנגשים עם המועד של המשחקים שלנו באירופה. מסיימים את הסיבוב עם משחק החוץ הכי קשה שלנו - הפועל ראשון בחוץ. בסך הכל הגרלה סבירה, מתחילים בלי יותר מדי מוקשים.

Link to comment
Share on other sites

מעיין, הדלקתי אותי עם יואב נאמן.

 

אשכרה יש מצב שיגיע אלינו? כידוע לך, וכידוע לאחרים בפורום, יואב הוא מהבודדים ממכבי ראשון שזוכים להערכה אצלנו בקהל... בזמן שאת רוב הערסים שלהם אנחנו מתעבים, הוא באמת ספורטאי מוערך, שהרבה מהקהל שלנו עד כמה שאני יודע רוצה לראות אצלנו. והוא באמת שחקן כדוריד נהדר. יש אשכרה מצב סביר לזה? אני מפחד שיש מצב, אבל רק אחרי שימצה את עצמו במכבי ראשון, ואז ירצה לשחק אצלנו בשביל הקהל שלנו, אחרי שיירד מהשיא... שזאת לא צריכה להיות המטרה שלנו. אנחנו צריכים לשאוף להביא כוכבים בזמן השיא שלהם. אז יש מצב להביא אותו? אם כן, הוא באמת יכול לעשות את ההבדל. ולא הייתי חולם בכלל על להביא אותו אם לא הייתי מזכיר אותו... מקווה מאוד שאולי כן יש מצב, כי באמת שכל מי שעוקב אחרי כדוריד בפורום מבין שאם יואב יגיע למכבי הוא יכול לעשות את ההבדל, גם מקצועית וגם מוראלית - מתאים מאוד להיות הקפטן, וזה שהוא הסמל של מכבי ראשון ועדיין כל הקהל שלנו מעריך אותו בזמן ששונא את כל השחקנים של מכבי ראשון, אומר משהו...

 

הלוואי שאיכשהו הוא יגיע.

Link to comment
Share on other sites

[quote name=טל :)' timestamp='1342958283' post='2372031]

הודעה מרנן לנדסמן -

 

.

אני אוהב מאוד את אבי, ואת אייל, ואת משה, אבל עצוב לקרוא את זה... שחקני הבית הם הלחם והחמאה שלנו. בטח שחקן כמו רנן...

 

מקווה שאיכשהו יסתדר ויישאר במכבי, ואם לא, אז בכל מקרה מאחל לו המון המון בהצלחה. אחד האהובים עליי.

 

הנקודה החשובה היא שגם אם אני לא מת על ההחלטות בכדוריד, בתור אוהד, אני עדיין לא אאיים "להפסיק לעקוב". זאת הקבוצה שלי. אבל מצד שני גם לא מפחד להעביר ביקורת. גם אם לא יכולתי להגיע בעונה שעברה, עדיין חבל לי מאוד על מה שקורה עם חלק מהשחקנים... מקווה מאוד שבסוף זה ישתפר ונמשיך הלאה ונתקדם. אבל באמת חבל לשמוע שרנן לא ממשיך, אחרי שגם התאכזבנו על הסיפור עם ערן בעונה שעברה. וברשותכם, אני לא בקטע של "אל תדבר על זה, תן כבוד לאגודה", כי אנחנו, האוהדים, האגודה, וכן, גם המנהלים שלה, אבל כאב מה שקרה עם ערן, וכואב לשמוע שגם עם רנן יש קצת בעיות (למרות שהוא מתעקש שהכל בסדר ועדיין בעדנו). זאת לא הדרך של מכבי... מקווה שאיכשהו יישאר אצלנו בסוף, ואם לא, אז המון הצלחה שיהיה לו.

 

אבל כואב מאוד לשמוע את זה. שחקנים כמו רנן היו מה שגרם לאנשים להתחבר לקבוצה מלכתחילה...

Link to comment
Share on other sites

מאיפה הגיע הקטע עם יואב נאמן?

לא באמת הגיע, סתם מעיין הזכיר שחקני פינה, וציין אותו אחרי שאמר שאין סיכוי שערן יחזור, ולא אמר שאין סיכוי שיואב יבוא... אז נסחפתי, אבל הלוואי (:

Link to comment
Share on other sites

שוב, עם כל הכבוד ליואב נאמן שהוא שחקן ענק ומדהים (ולא יעזוב את מכבי ראשון), הרבה יותר חשוב בעיניי להחתים את רנן.

הוא הקפטן שלנו, הוא השחקן שהכי מזוהה עם המועדון, הוא פאקינג 10 שנים רצופות בבוגרים.

 

שוב, אני לא טוען שלכל שחקן בית צריך להיות מקום אוטומטי בסגל, אבל אני בהחלט חושב ש: א. רנן הוא באמת משהו מיוחד, לאור הנסיבות שתיארתי (מבלי לפגוע בשחקני הבית האחרים, שהלוואי שכולם יישארו). ב. צריך לעשות מאמץ להשאיר שחקני בית שרוצים להמשיך בקבוצה ושהצוות המקצועי רוצה אותם (אני לא מעריך שמדובר פה על סכומי עתק).

Link to comment
Share on other sites

אני לא כל כך בקיא בכדוריד, אבל לא מקבל את הטענה שהקפטן ושחקן הבית הכי גדול (לפי מה שאתם אומרים פה) צריך לקבל תמיכה שהוא עוזב את הקבוצה בגלל גובה המשכורת. לנימני הציעו יותר כסף בבית"ר, בחיפה ובהפועל ועד שלא נבעט הוא לא עזב, עמר פלג שיחק במכבי עד שלא יכול היה יותר כי הוא הרגיש שלא יתרום יותר לקבוצה. כאן זו פעם ראשונה אני חושב שמגיע הקפטן ושחקן בית ואומר שהוא רוצה לעזוב כי הוא רוצה יותר כסף.

Link to comment
Share on other sites

היה כאן מישהו שציין שתפקיד ה-SHOOTER הוא המשמעותי בכדוריד.

הייתי מתקן ואומר שתפקיד המרכז הוא משמעותי לא פחות.

קבוצה בלי שוטרים אבל עם מרכז טוב יכולה לפתוח ולרווח את הגנת היריב וליצור חדירות.

קבוצה בלי מרכז טוב תניע את הכדור ותקווה לטוב מהשוטרים שלה.

איך שזה נראה יש בעיה לא קטנה עם עמדת המרכז במכבי.

Link to comment
Share on other sites

אני לא כל כך בקיא בכדוריד, אבל לא מקבל את הטענה שהקפטן ושחקן הבית הכי גדול (לפי מה שאתם אומרים פה) צריך לקבל תמיכה שהוא עוזב את הקבוצה בגלל גובה המשכורת. כאן זו פעם ראשונה אני חושב שמגיע הקפטן ושחקן בית ואומר שהוא רוצה לעזוב כי הוא רוצה יותר כסף.

עמי, מה שכתבת כאן לא מדויק. המחלוקת היא על השכר, אבל אף אחד מאיתנו לא יודע (ואף אחד ממי שיודע לא יכתוב את זה) מה באמת הציעו.

אני מניח (ושוב, לא מידיעה אבל כן על בסיס ההיכרות שלי עם רנן) שאם זה הגיע למצב שהוא נכנס להסגר, אז מדובר כאן על הצעה שכנראה הייתה נמוכה ממה שהוא הרוויח בעונה שעברה או בשכר זהה, או שמשהו בהצעה שידר חוסר הערכה. בסופו של דבר, השחקנים באים אחרי יום עבודה כמה וכמה פעמים בשבוע ונותנים הכל בשביל הסמל, אבל הם גם צריכים להתפרנס, ולבטח שחקן מוערך שהוא גם הקפטן שלנו. לא הייתי מצפה מרנן לוותר על כסף (ושוב, אם הוא ביקש שדרוג משמעותי בשכר, אז זה עניין אחר לחלוטין).

ספציפית, חשוב לזכור שכדוריד זה לא ענף מקצועני, ולכן לשחקנים יש עבודות אחרות, ועוד יותר ספציפית, שחקני הבית במכבי הם לא הכוכבים הגדולים ולכן סביר להניח שהם לא לוקחים את החלק העיקרי מהתקציב, ואפילו סביר שהם בעלי המשכורות הנמוכות ביותר בקבוצה.

 

בסופו של דבר, מבלי לבקר את ההנהלה ומבלי לדעת את כל הפרטים, זה צורם שיש לנו שחקנים שרוצים לשחק במועדון, והמועדון רוצה שישחקו בו, אבל מוצאים את עצמם בהסגר.

 

איך שזה נראה יש בעיה לא קטנה עם עמדת המרכז במכבי.

אני מסכים איתך, ברמת העיקרון, אבל דווקא במכבי הנוכחית אפשר להסתדר גם בלי מרכז דומיננטי. יש כל כך הרבה כלים התקפיים, וגם חליפי יכול לשחק מרכז. מה שחסר לנו בעונה האחרונה זה שוטר (בעיקר בגלל הפציעה של ודים), כי קבוצות צופפו נגדנו ואז לא היו לנו כלים שיאפשרו לפתוח הגנות מרחוק.

Link to comment
Share on other sites

עמי, מה שכתבת כאן לא מדויק. המחלוקת היא על השכר, אבל אף אחד מאיתנו לא יודע (ואף אחד ממי שיודע לא יכתוב את זה) מה באמת הציעו.

אני מניח (ושוב, לא מידיעה אבל כן על בסיס ההיכרות שלי עם רנן) שאם זה הגיע למצב שהוא נכנס להסגר, אז מדובר כאן על הצעה שכנראה הייתה נמוכה ממה שהוא הרוויח בעונה שעברה או בשכר זהה, או שמשהו בהצעה שידר חוסר הערכה. בסופו של דבר, השחקנים באים אחרי יום עבודה כמה וכמה פעמים בשבוע ונותנים הכל בשביל הסמל, אבל הם גם צריכים להתפרנס, ולבטח שחקן מוערך שהוא גם הקפטן שלנו. לא הייתי מצפה מרנן לוותר על כסף (ושוב, אם הוא ביקש שדרוג משמעותי בשכר, אז זה עניין אחר לחלוטין).

ספציפית, חשוב לזכור שכדוריד זה לא ענף מקצועני, ולכן לשחקנים יש עבודות אחרות, ועוד יותר ספציפית, שחקני הבית במכבי הם לא הכוכבים הגדולים ולכן סביר להניח שהם לא לוקחים את החלק העיקרי מהתקציב, ואפילו סביר שהם בעלי המשכורות הנמוכות ביותר בקבוצה.

 

בסופו של דבר, מבלי לבקר את ההנהלה ומבלי לדעת את כל הפרטים, זה צורם שיש לנו שחקנים שרוצים לשחק במועדון, והמועדון רוצה שישחקו בו, אבל מוצאים את עצמם בהסגר.

 

 

אני מסכים איתך, ברמת העיקרון, אבל דווקא במכבי הנוכחית אפשר להסתדר גם בלי מרכז דומיננטי. יש כל כך הרבה כלים התקפיים, וגם חליפי יכול לשחק מרכז. מה שחסר לנו בעונה האחרונה זה שוטר (בעיקר בגלל הפציעה של ודים), כי קבוצות צופפו נגדנו ואז לא היו לנו כלים שיאפשרו לפתוח הגנות מרחוק.

 

 

חליפי פחות מרכז. הוא יכול לשחק שם נהדר אם יהיו לו שני עמודי תאורה (שוטרים תותחים) לידו.

אבל מה שיש היום אם אני לא טועה זה את ליפץ, שלמרות שהוא שחקן ברמה גבוהה עדיין הוא לפעמים הולך לאיבוד בתוך הגנת היריב.

Link to comment
Share on other sites

הזר החדש הוא לא שוטר?

שוטר טהור, בדיוק מה שהיה חסר לנו בעונה שעברה.

חליפי פחות מרכז. הוא יכול לשחק שם נהדר אם יהיו לו שני עמודי תאורה (שוטרים תותחים) לידו.

אבל מה שיש היום אם אני לא טועה זה את ליפץ, שלמרות שהוא שחקן ברמה גבוהה עדיין הוא לפעמים הולך לאיבוד בתוך הגנת היריב.

אני בהחלט מסכים איתך. איציק לא מרכז, אבל יכול. האמת שה"מרכז" הטהור ביותר שלנו הוא דווקא אודי סידנר (עשו לו הסבה לפני כמה עונות לעמדת הקיצוני), אבל הוא לא מייצר איום על השער, אז זה טיפה בעייתי (אולי דווקא העונה כשיש לנו יכולת לאיים מכל עמדה על השער, צריך דווקא סדרן עבודה כזה).

Link to comment
Share on other sites

מסכים עם מעיין. כמו שהוא אמר אנחנו לא יודעים את הפרטים המדוייקים, אבל בכל מקרה - כשאתם מדברים על כסף תזכרו שמדובר כאן בספורט חצי-מקצועני, ושבזמן שהמחייה בארץ היא גם ככה יקרה ביחס למשכורות, זה די לגיטימי ששחקן ידאג למשכורת שהוא מקבל ממכבי. זה לא ששחקנים מרוויחים 300 אלף דולר לעונה ועוזבים כי הציעו להם 310 אלף במקום אחר. כמה שהמשכורות יותר נמוכות, כך הבדלים יכולים להיות יותר משמעותיים.

 

רנן לא רק שחקן נהדר אלא גם בחור נהדר, ואני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך ושאיכשהו יחזור למכבי, וגם אמרתי לו את זה, והבנתי ממנו שזה אכן מה שהוא רוצה, ושהוא נשאר אוהד מכבי. חשוב מאוד שאיכשהו נצליח להשאיר אותו.

Link to comment
Share on other sites

לגביי המרכז

כמו שאמרו יש את אוריאן אודי וורנר ואיציק,

אז גם רסיץ' הזר החדש יכול להיות מרכז כשצריך

כמו שמילוש היה שנה שעברה

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.