Jump to content

ואלה תולדות... עונת 11/12


חומץ בלסמי

Recommended Posts

[הנושא הזה הוא תוצאה של כל מיני דברים שרציתי לכתוב בזמן שקרו, אבל הכול היה מבולבל מידי. גם בראש וגם בתקשורת, הרבה פעמים, לא רק בדברים שקשורים למכבי. כדאי ורצוי, לפחות בעיני, לסקור את מה שקרה בפרספקטיבה של קצת זמן. אלה הדברים כפי שאני הבנתי אותם ושמעתי אותם. הטקסט הזה הוא בחלקו דעה, בחלקו עובדה, חלקו פרשנות, וקצת קצת מידע פנים. אני מתאר לעצמי שלא כולם יאהבו את מה שכתוב. לא נורא. ככה זה עם דעות. לכל אחד יש אחת.]

 

אחרי כל המילים והשמועות, הלכלוכים וההדלפות, ממרחק של קצת זמן, אפשר אולי לקבל תמונה קצת יותר שלמה, לפחות לפי דעתי, למה שקרה במכבי החל מתחילת העונה ועד למצב שבו אנו עומדים היום, בו אדם חביב, אחד שיודע כדורגל מצד אחד, אינו בנוי להיות מאמן הקבוצה בכל זאת מאמן אותה, ולא כי הוא רוצה, לא כי יש מישהו אחר שרוצה. פשוט אין ברירה, ומכבי שוב נמוגה לב בתום הסיבוב הראשון למה שנראה כמו עוד עונה של בינוניות. בואו נראה - איך זה קרה?

 

מערכה ראשונה – איווניר וגולדהאר

 

לפני שהתחילה העונה, לפני שמכבי עשתה את מחנה האימונים שלה. לפני שמכבי החליטו להעניק ליצחקי את סרט הקפטן, ישב איווניר עם גולדהאר, וביקש להעיף שלושה שחקנים. את עטר, את יצחקי ואת מדוניאנין. גולדהאר סרב. לא ברור לגמרי למה. ככל הנראה מדובר בכסף. אלו שלושה שחקנים שמחזיקים חוזי עתק מצד אחד, ונחשבים לשחקנים מצוינים מצד שני. גולדהאר אולי לא מבין כדורגל כמו איווניר, אבל הוא מבין מספיק. גם הוא יודע שעטר ומדוניאנין הם שחקנים טובים. את מדוניאנין, כך אומרים, הוא מחבב במיוחד ברמה האישית. כך או כך, עמדתו של הבעלים הייתה ברורה. הם נשארים. בדיעבד אפשר לומר – זו הייתה הנ.צ. הראשונה של מכבי בדרך למטה.

איווניר היה בבעיה. מצד אחד, לאמן את מכבי תל אביב היה חלום ילדות, והנה הוא נמצא שם. מצד שני הוא הבין כבר אז לאן המצב עלול להתדרדר. את עטר איווניר לא סבל. המון אנשים לא סובלים את עטר. יותר ממה שנדמה לכם. ישנם שחקנים בקבוצה עצמה שמדברים על לשבור לו את הרגליים, עד כדי כך. מדובר בשחקן שנוא. לא פחות. מוכשר, כן. גולר, כן. אבל, אם להיות פחות מכובסים, לא נדיר לשמוע את הביטוי – חרא של בן אדם – צמוד לשמו. יצחקי הוא חבר של עטר, משת"פ. פוליטיקאי. בעל מעמד בעיני עצמו. בהעדרו של עטר, עם יצחקי איווניר היה אולי מסתדר. אך שניהם ביחד בחדר ההלבשה של מכבי נראה לאיווניר יותר מידי. מדוניאנין הוא מקרה אחר, וקצת מסתורי. איווניר הודה בשיחות סגורות שהבוסני הוא שחקן מצוין, אבל הוא לא אהב אותו. "רעל בחדר ההלבשה". כאן ההסברים כבר יותר מעורפלים. למדוניאנין אין מעמד בחדר ההלבשה. נדיר שלשחקנים זרים יש. אפילו כזר הוא נחשב למרוחק יחסית. רחוק מלהיות אחד כזה שמסוגל, אפילו אם הוא רוצה, לעורר אי שקט חברתי. אבל איווניר לא אהב אותו. בעניין מדוניאנין רב הנסתר על הגלוי.

איווניר החליט להישאר. בכל זאת חלום ילדות. במקום להתחיל לריב עם כל העולם, הוא ניסה לחבק. יצחקי קיבל את סרט הקפטן, מדוניאנין הפך לשחקן החשוב ביותר בקבוצה, ואת עטר ניסתה הקבוצה למתן, עד כמה שאפשר. זה הצליח. קצת.

 

 

מערכה שניה – איווניר והסגל (על טעויות משלמים)

 

מכבי יצא לדרך עם ציפיות שאינן בשמיים, אלו הגיעו אחר כך. אחרי ההצלחות של תחילת העונה. איווניר ראה בעיני רוחו קבוצה מודרנית, שמניעה כדור מהר ומבצעת הגנת לחץ. "ברצלונה בקטן", הוא אמר. היה לו חזון, כזה שמתאים לקבוצה בסדר גודל של מכבי, והוא גם ידע שהחזון בהישג יד, כך לפחות הוא חשב. אף על פי כן, נדמה שאיווניר ביצע כמה טעויות שעלו לו ביוקר, בעיקר בחלק האחורי של הקבוצה. הוא בנה על חיימוב, שוער שהיכולת שלו הייתה בגדר נעלם, עם רקורד של עונה סבירה אחת בקבוצה קטנה (לפחות דאז), כשוער ראשון. שלא במקרה אחרי רבע עונה, ברק לוי, שוער מוכשר אבל מאוד צעיר (ניסיון הוא עניין קריטי בשוערות) נעמד בין הקורות. הוא המשיך להסתמך על ניבאלדו ופאביצ'ביץ' (חוזה לשנתיים!) אחרי שהיה ברור לכל שמדובר בצמד בלמים בינוני מאוד, שמספק לפחות טעות קריטית אחת במשחק, ושלא מסוגל להחזיק הגנה מול התקפות חזקות כמו אלו של חיפה והפועל, בטח לא מקבוצות מהסוג בהן מכבי נתקלה בליגה האירופית. הוא גם לא דאג למגן שמאלי ברמה טובה יותר ממה שהיה בסגל הקבוצה. אם חושבים על זה, פרט לעמדת המגן הימני, שגם היא הייתה סוג של הימור, כי אף אחד לא ידע איך ורד יראה, ההגנה של איווניר נבנתה מחורים והימורים, וכשהקישור וההתקפה לא משחקים כמו שצריך, הגנה זה מה שנשאר, ובמכבי של איווניר, כשהקישור וההתקפה של מכבי לא שיחקו כמו שצריך – לא נשאר כלום. לבסוף, הוא המשיך להתייחס לישראלביץ', הארגנטינאי הנמרץ וחסר התוחלת, כשחקן הרכב לגיטימי, שמסוגל לארגן לו את המשחק, וזאת אחרי שעונה אחר עונה, ברור שמדובר בשחקן שנעלם ברגע שהוא נתקל בקישור קצת קשוח. עם הטעויות האלו מכבי יצאה לדרך.

 

 

מערכה שלישית – איווניר ואלברמן (אתנחתא)

 

עניין ידוע הוא שאיכשהו, תמיד, מי שלא שיחק הוא זה שחסר. "אם רקX היה משחק...". אוהדים ותיקים יותר ידעו כבר להבחין בגיחוך שבעניין. איווניר בנה על לוגסי, דהאן, קהת, מדוניאנין, ומאוחר יותר גם על פונצ'ץ לתפקידי הקישור האחורי. איווניר בחר שלא להרכיב את אלברמן מסיבותיו שלו. דובר על כך רבות. שהספסול הוא לא מקצועי. שמכבי מנסה להראות לאלברמן את הדרך החוצה וכיוצא בזה. התקשורת בחשה בזה והקהל בחש בזה. אלא שלא הייתה ועדיין אין ממש סיבה להניח שאלברמן לא שולב ברוטציה מסיבות שאינן מקצועיות. בפועל, בחלק הראשון של העונה, למכבי היו מספיק קשרים אחוריים בכושר טוב, וכולם עשו עבודה טובה יותר מהיכולת שאלברמן הציג במכבי. זה לא מסובך, זה לא מסתורי, זה פשוט כדורגל. הפעם הראשונה בה היה נראה שנעשה משהו לא כשר עם אלברמן היה כשהאחרון התבקש, כך ע"פ העיתונות, לא להישאר במלון במחנה האימונים ערב הדרבי, מה שלבסוף לא קרה, והקשר אף שיחק. איווניר אולי טעה כשהחזיר אותו לתמונה מאוחר מידי, כששאר השחקנים לא פגעו, אך קשה לומר שזה נעשה בזדון, או לחלופין שאלברמן הביא איזה שינוי מהותי מאז. למען ההגינות, גם מוקדם מידי לדרוש זאת ממנו במצב הנוכחי. אבל מי שראה את דהאן ולוגסי משחקים בתחילת העונה, לא אמור להתפלא מהיעדרותו של הקשר הוותיק. כאמור, עניין של כדורגל.

 

 

מערכה רביעית – עטר קונאטה ואיווניר

 

השמועות החלו הרבה לפני שהחרא צף. קונאטה הוא הברקה. לא פחות. נהוג להשוות את קונטה למאיוקה. נהוג גם לשכוח שמאיוקה בילה זמן רב במכבי ועל המגרש לפני שהצליח להביא מהיכולת שלו לידי ביטוי. עוד שוכחים, שבזמן שכשמכבי וקונאטה הצליחו, הסנגלי נראה טוב לאין שיעור מכל מה שמאיוקה הראה לאוהדי מכבי אי פעם. הוא מהיר יותר, הוא חזק יותר, הוא שלט בכדור טוב יותר, הוא מסר מדויק יותר, הוא היה חד יותר ליד השער... בקיצור הוא (היה?) שחקן טוב יותר. הפוטנציאל של קונטה זועק לשמיים. הקנייה שלו, הייתה אמורה גם לסייע לקבוצה במשחקים שלה בעונה שתיים הקרובות, וגם להכניס לקופה שלה כסף נאה בעקבות מכירה עתידית (תחזית: הוא לא יתקע בקבוצה שווייצרית).

את כל זה עטר לא אהב.

 

למה? לעטר פתרונים. כנראה שמדובר בקנאה ותו לא. עטר הרגיש שקונאטה עומד לגנוב לו את הפוקוס. אולי את הבכורה בהרכב. זה הספיק לעטר בשביל לארגן חרם על החלוץ הצעיר. לא צריך הרבה בשביל לדכא שחקן. כשמדובר בילד זר בן 18, צריך עוד פחות. מספיקים שלושה ארבעה שחקנים שיעשו את זה בחצי לב בשביל להפוך את השחקן לצל של עצמו. עיננו הרואות. שמועות על תקרית הבכי של קונאטה הופיעו שבועות לפני שצצו גם בתקשורת. אין ספק שאיווניר ידע על המתרחש. אם לא ידע, זו לבדה עילה לפיטורים. התגובה הדרושה הייתה צריכה להיות החלטית וחדה – עטר, וככל הנראה גם יצחקי, היו צריכים להיזרק מהקבוצה ומיד, תו"כ שהקבוצה מוציאה הודעת גינוי חד משמעית למה שהם עשו. מכל הדברים שקרו השנה במכבי, המקרה הזה הוא הגרוע ביותר. מדובר במשהו שאסור שיקרה בחדר הלבשה. אף אחד לא מצפה מכולם להיות חברים של כולם. זה נכון, אבל פה מדובר בהתנהגות מכוערת שמחרבת קבוצה.

 

בפועל לא קרה כלום. עטר המשיך לשחק (ולשחק גרוע), קאנוטה המשיך לשחק (ולשחק גרוע), והאווירה בחדר הלבשה המשיכה להיות כפי שהייתה (ולהיות גרועה). את תוצאות האי-תגובה הזו אפשר בעיקר לנחש. טוב לקבוצה זה בטח לא עשה. אך נרשה לעצמנו בכל זאת ספקולציה – אם איווניר היה זורק את עטר ויצחקי מהקבוצה באותו הרגע, ייתכן ומכבי של היום הייתה עדיין מובילה את הטבלה. הייתה אפשרות ביניים, כמובן. היה ניתן לזרוק את השחקנים ליציע לתקופה קצרה, לארגן סולחה וכיוצא בזה. אבל גם המאמן ידע שאין דרך ביניים. שחקן מחוץ לקבוצה עושה רעש שבוע. שחקן כמו עטר ביציע משמעו שיחות בחדר הלבשה. בחישות בתקשורת. אלו עדיין הדלפות ולכלוכים, אוהדים שמקללים, כותבי טורים מטעם שדורשים להחזיר אותו להרכב. שחקן ביציע זה שחקן שאוטוטו חוזר. במקום לפתור את הבעיה, היא רק תגדל.

 

הפעם הראשונה שאיווניר מצמץ מול גולדהאר הייתה בתחילת העונה. זאת הייתה הפעם השנייה. איננו יודעים מה בדיוק קרה. האם איווניר דיבר עם הקנדי לגבי מה שקרה? האם נשקלה האפשרות לעשות משהו דרסטי? האם גולדהאר, שוב, התנגד? במקרה כזה איווניר היה צריך להתפטר במקום. במקום, הוא נכנע שוב (וקצת קשה להאשים אותו) לחלום הילדות שלו. אולי הוא באמת חשב שיש בידיו להרגיע את המצב ולהמשיך כאילו כלום לא קרה. בכל מקרה, אם הייתה נקודת אל חזור בעונה הזו, זה היה הרגע שבו קונטה הגיע לאיווניר בדמעות, והקבוצה ואיווניר בחרו שלא להגיב. מצחיק קצת שבכלל יש מי שבא בטענות לסנגלי הצעיר על כך שהוא משחק לא טוב, או אנוכי, או שהוא מעוניין לעזוב. במקום לכבוש ולבשל עבור מכבי, קונאטה מגיב כמו שרוב השחקנים בני גילו יגיבו ללחץ שהופעל עליו – ניסיון להוכיח לכל העולם. חבל.

 

מערכה חמישית – גולדהאר ואנגלידיס

 

בצר להם, אוהדי הקבוצה חיפשו אשמים מאשמים שונים במצבה של הקבוצה. אחת הסיבות האפשריות שהועלו היא העובדה שאין למכבי מנכ"ל. יש לעניין הזה שני צדדים. אין ספק שניהול תקין ונכון של קבוצת כדורגל הוא עניין חשוב. קשה גם לקיים קבוצת כדורגל לאורך זמן ללא ניהול סביר. אבל מידת האחריות שאוהדי מכבי משליכים על העדרה של ההנהלה לכך שהשחקנים פשוט לא מצליחים להכניס את הכדור לשער היא קצת מוגזמת. הנה, מעבר לכביש, הפועל תל אביב של השנה שעברה, תו"כ תוהו ובוהו ניהולי חסר תקדים, הצליחה לתת עונה טובה מאוד, כך שלפחות באופן השוטף, נדמה שלמידת ההשפעה שיש ל(אי)קיומו של מנכ"ל בקבוצה קיבלה נפח גדול מהאמת.

מצד שני, הבה נביט שוב במקרה עטר-קנוטה. הבה נניח שהשמועות הן נכונות, וצביקה שרף הופך להיות מנכ"ל הקבוצה, אבל אמיתי. אחד עם שיניים. מישהו מדמיין את אחת קבוצות הכדורסל שעברו תחת ידו של שרף בה אחד הכוכבים היה מחליט לא למסור לרכש צעיר ומוכשר בקבוצה? איך לדעתכם זה היה נגמר? מי היה הולך הביתה? אם שרף היה מנכ"ל במכבי ת"א, עטר לא היה לובש היום צהוב כחול. בדומה למה ששדמי אמר על שלח – קשה לראות את שרף מחתים אותו מראש.

 

בראיונות לתקשורת אנגלידיס סיפר על תהליך ארוך ורציני שהוא וגולדהאר מנהלים בניסיון למצוא את האיש המתאים להיות מנכ"ל הקבוצה. העיקרון הוא נכון. אין בנמצא אנשי כדורגל רציניים בעלי חזון ששווה למנותם כמנהלי הקבוצה. בניגוד לשליף שלוף שנהוג במחוזותינו, לפחות על פניו מנסים לעשות כאן עבודה יסודית. חבל שזה עלה למכבי בכסף ובעיקר בכאב לב.

 

מערכה שישית – אקדחים שמופיעים ב...

 

הרגע המדויק שבו מכבי נהפכה לקבוצה מצוינת בתחילת העונה הא די ברור – הרגע שבו מדוניאנין החליף את ישראלביץ' דהאן במשחק נגד פאו. זה היה הרגע שמכבי פתאום נראתה כמו הזיכרונות של ותיקי יציע 13 משנות התשעים. זו גם הייתה המחצית הטובה ביותר שלה כל העונה.

 

הרגע המדויק שבו מכבי החלה להידרדר הוא קצת פחות ברור. ה- 5:1 נגד בשיקטש? ההפסד לרמת השרון? קשה לשים על זה את האצבע. כן ברור שהקבוצה הפכה לפחות ופחות טובה אחרי הפתיחה הסוערת שלה.

מי שצלח את כל הטקסט עד כה צריך להודות, מה שמפתיע פה באמת זו לא ההצלחה, אלא שהכישלון לא הגיע מוקדם יותר. קבוצה צעירה מאוד, עם לא מעט סימני שאלה, בעיות מובנות, מקצועיות וחברתיות, ומאמן בעמדה בעייתית מול הבעלים. בשחקים הראשונים, הקבוצה חיה על רמת משחק התקפי גבוהה במיוחד. מיכה, לוגסי, דהאן, ורד, מדוניאנין, קונאטה, עטר וקולאוטי נראו כמו מכונה משומנת. המשחק של הנעת כדור מהירה מאוד, נגיעה אחת, הרבה תנועה בלי כדור, חיפוי הדדי בהגנה ובהתקפה, והרבה לחץ בחצי המגרש של היריב. בקיצור, כל מה שטוב בכדורגל קבוצתי. אפילו שחקנים כמו קהת ודאבור שפחות הרשימו בתחילת העונה (אם כי גם שם הפוטנציאל ניכר) השתלבו היטב. זה היה מרשים, שוטף, מהנה, ובעיקר מסנוור (כן, גם את כותב שורות אלה). לאיווניר קרדיט רב במה שראינו אי אז, אבל זה לא העלים את כל מה שכתוב פה למעלה. בסוף הגיע הרגע הצפוי הזה, שבו דברים לא מסתדרים. אז היסודות של הקבוצה נחשפים. ומה שנחשף היה רקוב. ראוי לציין שהמון שחקנים החלו לשחק לא טוב בבת אחת. לוגסי ודהאן נפצעו שניהם, ולא כ"כ התאוששו עד עכשיו, מיכה נתן משחק טוב על כל שלושה גרועים, עטר חזר להיות שחקן שכונתי יותר מאי פעם, קונטה, מסיבות מובנות, הלך והידרדר, וכן הלאה וכן הלאה. פתאום הלחץ על כל המגרש נעלם. פתאום ההגנה הייתה צריכה להתמודד עם לחץ אמיתי.

 

ואז הכול התפוצץ.

 

עם יד על הלב, לא נראה לכם הגיוני?

 

מערכה שביעית – איווניר ומדוניאנין

 

גילוי נאות – מדוניאנין הוא השחקן האהוב על המחבר במכבי. נהוג לבקר אותו על כך שאין לו בישולים או שערים. לא היו לו כאלה גם באותו משחק נגד פאו, ובכל זאת הוא היה זה שהניע את הכול. אם זה משנה משהו, רק במשחקיו האחרונים הוא העמיד לפחות 4 פעמים שחקן למצב גול (פעמיים דאבור, פעמיים קולאוטי). מדובר בשחק

Link to comment
Share on other sites

וואו.

קצת קשה להגיד שנהנתי לקרוא לאור התוכן הנכתב, אבל זה היה מאמר מעניין.

 

מעניין לדעת מה היה קורה אם מכבי היתה משכילה לבנות בקיץ חוליית הגנה טובה יותר שהיתה נותנת שקט ויציבות לקבוצה.

מי יודע, אולי הניצחונות שזה היה מביא, היו שומרים על שקט בגזרת עטר-יצחקי-איווניר.

 

שאפו על המאמר וההשקעה :flowers:

Link to comment
Share on other sites

מה שנאמר בקיצור שאין פה איזה מישהו בהנהלה שחי תשטח ויודע מה צריך ואיך לנהל תעסק, אם היה פה איזה מנכ?ל שמשליט סדר על העניינים בקריית שלום המצב היה טוב, ולא היחסים של שלט-רחוק שלא בריאה למערכת כמו מכבי במיוחד אחרי שהתקשורת מחפשת כמה שיותר דם.

Link to comment
Share on other sites

אין לי מילים באמת זה מה שעבר לי אתמול בראש בזמן המשחק הקטע האחרון במדיוק אחד לאחד

רק הייתי מתקן בסוף מונהגים רק ע"י שני הכוכבים ולא ממש ע"י המאמן שניראה כאילו הוא לא ממש מבין איך הוא הגיע עוד פעם לעמדת המאמן

Link to comment
Share on other sites

וואו, קראתי הכל.

 

בדרך כלל אני לא אוהב לחפור בעניינים כאלה, הרבה מהעניינים עברו ואי אפשר לחזור לאחור ולהעיף את השחקנים שדובר עליהם פה. גם שום דבר בעניין המריבות והכל לא אושר על ידי גורם רשמי או לפחות עד, ואולי עדיף שאנחנו לא יודעים בוודאות - זה לא עניין האוהדים, זה צריך להסגר בין מספר מצומצם של אנשים שאחראים על הקבוצה. מה לעשות שאין לנו אחראי על הקבוצה רציני מספיק שיכול לעשות סדר. אהבתי מאוד לקרוא את זה (כמובן שלא אהבתי את התוכן) ונראה לי שקלעת בול. אבל אני לא רואה את עטר ויצחקי עוזבים בקרוב (אלא אם כן קבוצה תרצה אותם ותוכל לשלם עליהם) ולפי דעתי עוד נשמע ממדוניאנין העונה. אחת הסיבות שאיווניר פוטר זה כי גולדהאר לא רוצה להפטר ממדוניאנין, ואני לא מאמין שהוא ירצה לצאת קירח מכאן ומכאן ולהשאר בלי איווניר ובלי מדוניאנין.

הבעיה המקצועית הכי גדולה של מכבי זה ההגנה. הבעיה החברתית זה עטר, מדוניאנין כשבא לו הוא בסדר וכשלא בא לו הוא זורק זין. עד שלא ייפטרו הבעיות המקצועיות והחברתיות הקשות האלו, יהיה קשה מאוד (אבל לא בלתי אפשרי) למכבי להתרומם.

Link to comment
Share on other sites

מאמר מעניין מאוד. לא יודע אם כל השמועות שהצגת נכונות, אבל גם אם כן- לא נחליף את כל ה11 שחקנים.

צריך לתת לקרעים להתאחות, אני מאמין שהרבה שחקנים (במיוחד מהמחנה שאתה מדבר עליו) רואים בפיטורי איווניר את המראה של עצמם.

 

שחקנים צריכים שוב להתחבר אחד לשני, להתחיל לסמוך אחד על השני. ניר לוין מגבש פה הרבה די קבוע, מערך יחסית קבוע ועד סוף העונה זה מה שצריך להיות.

 

כמו שאמרת (בציניות או לא)- יאללה מכבי, חייבים להתחיל לשחק כדורגל ובע"ה מניצחון לניצחון גם הקרעים יתחברו יותר מהר (כי כשמפסידים הכול מפורק וכשמנצחים הכול ורוד- אם נלך על הקו של האמצע ונגבש יציבות אולי עוד נהנה קצת בעונה הזאת).

Link to comment
Share on other sites

בכללי,מאוד נהניתי לקרוא,מאמר כתוב יפה וברובו נכון.

 

כמה הערות על הדברים:

 

1.איוניר לא בנה על גיא חיימוב. הוא רצה להחתים את סולומון ליבמן הפרואני וגולדהאר לא הסכים לתת לו כסף. כנ?ל לגבי מגן שמאלי. איוניר רצה יהודי ארגנטינאי בשם פידליף שגולדהאר ךא היה מוכן לשים עליו כסף ועד שכבר הסכים,השחקן הלך לנאפולי ואנחנו הבאנו את רחמים צ?קול.

 

2. ממה שאני יודע,כשקונאטה בא לאיוניר וכרמלי בוכה,ניסו לעשות משהו ועוד איך,שוב גולדהאר לא היה מוכן לשמוע.

 

3. היה חשוב מאוד (לי לפחות) שהקהל יכיר את האמת לגבי עטר ויצחקי,כל הדברים שרשמת עליהם במקום ונכונים לחלוטין. אנחנו כקהל חייבים לעשות עם זה משהו-הייתי אונר לפני שזה יתפוצץ לנו בפנים אבל זה כבר התפוצץ.

 

4. חאריס מדוניאנין הוא זבל של טיפוס,אין לו מקום בשום קבוצת כדורגל שמכבדת את עצמה.

 

5. מוסא קונאטה- אני אואה גם פה בפורום ובעיקר במגרש הרבה קללות נגדו. הוא נראה נורא ומשחק נורא,זה כל אחד יכול לראות. אבל נובע משתי סיבות- סוכנים שמנפחים לו את הראש וגורמים לו להאמין שמחר הוא בבארסה והשפלות חוזרות ונשנות מצד עטר ויצחקי. הוא כשרון פי 100 יותר גדול ממאיוקה,אבל במכבי כבר לא ייצא ממנו כלום. גם את רפי דהאן הספיקו שני הבריונים האלה להרוס.

 

6. מוטי איוניר- אם מיץ? גולדהאר (שהוא פשוט ליצן) היה סומך על המאמן שלו והיה נותן לו לעשות מה שהוא רואה לנכון,היינו מובילים היום את הטבלה בפור גדול מאוד. לא יהיה לנו יותר טוב ממנו,באחריות. חבל. כל מי שחושב שההפסד של הפועל מחזיר אותנו למאבק האליפות,תנחתו על הקרקע.

Link to comment
Share on other sites

קודם כל, נחמד לראות שטוכמן כותב בפורום.

 

בסה"כ די מעניין, ועם הרוב אני מסכים עם כמה הסתייגויות (בנוגע לפרשנות. הקביעות העובדתיות, ככל שהן אכן עובדתיות, מחדר ההלבשה נשגבות מבינתי):

1. גם אם נניח שאיווניר ביקש לערוך מעין מהפכה וסורב, זה בהחלט מובן. הטרגדיה בכל הסיפור, היא שנראה שלמרבה האירוניה, בעונה היחידה שבאמת נדרשה מהפכה כזו, היא כבר נשמעה כקריאת זאב סתמית.

2. אלברמן זה לא מקצועי ולא בטיח. זו שערורייה שלא ברור מי אחראי לה ולמה.

3. קונאטה זה סיפור עצוב. אני לא יודע מה קרה, ואני מרגיש פלאשבקים מגן חובה עם הסיפורים האלו, אבל היה פה שחקן, והוא הלך לאיבוד. הוא סיפורה של העונה. תקווה אמיתית למשהו חדש, לפוטנציאל שלא יודע גבולות, שהתנפצה לרסיסים, ייתכן בגלל היעדר אופי וייתכן בגלל שמישהו דאג לנפץ אותה. אני כ"כ שמח בשביל מאיוקה שברח מכאן.

4. בניגוד לכל עונה אחרת, אי אפשר להצביע על רגע ההתרפקות כי הקבוצה לא התפרקה. היא נפרמה לאיטה, התכווצה לגודלה הטבעי. זה לא שפוצצו את הבלון עם סיכה, פשוט הוציאו את האוויר לאט לאט.

Link to comment
Share on other sites

נראה לי כבר שזה נהיה טרנד מגמתי להלביש על יצחקי ועטר את הסיפור שמוסא קנוטה פשוט בתקופה חלשה...

לא מגן על אלירן עטר, אין לי מושג איך האישיות שלו, לפי איך שהוא מצטייר מדובר בטיפוס ערס שלא מוסר ומעצבן אותי משחק אחרי משחק..

אבל ברגע שלאלירן ישתחרר הצ'קרה כמו שנה שעברה, מדובר באחד החלוצים הישראלים הטובים ביותר שיש בליגה.

בקשר לקונאטה

נמאס לי לשמוע כמה כולם גורמים לו להראות רע, מדובר בעוד כשרון אפריקאי אחד מיני רבים שיש להם סוכן קשקשן, שחושבים שהם היום במכבי ומחר בברצלונה, הבן אדם לא רוצה למסור כמו אלירן, וגם לו יש אופי בעייתי משהו..

אם הוא לא יתחיל לשנות את האופי שלו הוא לא יתקדם, יש לו הרבה כדורגל..אבל הוא צריך להפסיק להתעסק במסביב, כנ"ל אלירן עטר.

ברגע שקולואטי יחזור, לספסל את השנים קצת..

 

ברק יצחקי, לא איכפת לי כמה אגו יש לו, שהוא בכושר הוא עולה על כל הנוכחים ב3 דרגות..ורק מאמן עם אגו לא פחות גדול ירצה לראות שחקן כזה בחוץ.

 

אם איווניר היה מקבל מה שהוא רוצה, היה לך את רועי דיין ומואנס דאבור חלוצים.

מקום 1? אני מגחגך.

את אלברמן הוא ייבש, אלברמן היה מצוין ברוב המשחקים שהוא שיחק, נכון שדהאן ולוגסי היו הרבה יותר טובים, אבל בקשר לאלברמן זה אישי ורואםי את זה, בגלל שהוא חבר של יצחקי..

 

מדובר באחד השחקנים הכי נטולי אגו במכבי..

Link to comment
Share on other sites

4. חאריס מדוניאנין הוא זבל של טיפוס,אין לו מקום בשום קבוצת כדורגל שמכבדת את עצמה.

 

נימני העיף 2-3 מאמנים וליקקו לו את התחת. איווניר לא התנהל כראוי עם מדוניאנין (כמו שלא התנהג ליתר הותיקים שאמורים להוביל).

להעדיף את פונצץ', ישראלביץ' ולוגאסי על מדוניאנין זה לתקוע לעצמך מקל בגלגלים.

Link to comment
Share on other sites

מדו החליף את דהן מול פאו ולא את גיז׳רמו(למרות שזה אולי פחות מסתדר עם התאוריה והספורט הלאומי של לרדת על גיז'רמו).

הכדורגל הטוב של מכבי החל עוד שלב קודם ונמשך גם במחצית הראשונה מול פאו שהיתה טובה מאד גם ללא מדו.

ברק, אלירן ומוטי התחילו בירח דבש. בשביל טנגו צריכים שניים. הסירחון משותף לכולם. גם לגדי הפטפטן והלא אמין.

 

מאיוקה שחקן מוכשר יותר בבסיס מקונאטה(ואני מאחל לו את כל הטוב שבעולם).

סלח לי אבל ההשוואה ביניהם היא דימיונית לגמרי(וקונאטה מוכשר).

מוסר רע יותר, הרבה פחות טכני, מבין הרבה פחות טוב את המשחק ובוודאי לא מסיים טוב יותר.אפשר לומר שקונאטה הוא חומר גלם מצויין(חזק ומהיר) אבל חסר כמה יסודות בסיסיים וקצת חוכמת משחק.ליגה שוויצרית זה אחלה בשבילו, בשביל מאיוקה היא רק תחנת ביניים.

Link to comment
Share on other sites

נימני העיף 2-3 מאמנים וליקקו לו את התחת. איווניר לא התנהל כראוי עם מדוניאנין (כמו שלא התנהג ליתר הותיקים שאמורים להוביל).

להעדיף את פונצץ', ישראלביץ' ולוגאסי על מדוניאנין זה לתקוע לעצמך מקל בגלגלים.

 

א. מדוניאנין הוא לא נמני.

ב. טכנית, הוא באמת העיף (או יותר נכון, בגללו העיפו) מאמן אחד ואני לא חושב שיש מישהו שבאמת חושב שזו היתה החלטה תקינה.

Link to comment
Share on other sites

מדו החליף את דהן מול פאו ולא את גיז?רמו(למרות שזה אולי פחות מסתדר עם התאוריה).

הכדורגל הטוב של מכבי החל עוד שלב קודם ונמשך גם במחצית הראשונה מול פאו שהיתה טובה מאד גם ללא מדו.

ברק, אלירן ומוטי התחילו בירח דבש. בשביל טנגו צריכים שניים. הסירחון משותף לכולם. גם לגדי הפטפטן והלא אמין.

 

מאיוקה שחקן הרבה יותר מוכשר מקונאטה(ואני מאחל לו את כל הטוב שבעולם).

מוטי הוא לא הטוב ביותר שיכול להיות למכבי והיסטוריית האימון שלו גם מוכיחה את זה.

 

תוקן.

Link to comment
Share on other sites

עקרונית, המאמר כתוב יפה ומעניין. עד כמה כולו נכון ואפילו מציאותי, אני לא בטוח. בעיקר, הוא נראה לי מאד פסימי ומגמתי. חלק גדול מהדברים הנאמרים בו ניתן לפרש בצורה שונה לגמרי.

 

כך, אם מלכתחילה איווניר רצה לזרוק את מדוניאנין, יצחקי ועטר מהקבוצה, לא פלא שעם הקושי הראשון כל העניין התפוצץ. בוא נקח צעד אחורה. איווניר מבקש לחתוך מהקבוצה את שלושת הכוכבים שלה. בקיץ איווניר התראיין לתכנית של קופמן, ותיאר את הרגע שבו גווארדיולה חתך מבארסה את רונאלדיניו ודקו, וביקש לזרוק גם את אטו, כרגע של הערצה (או איזה שיט כזה). הוא אמר שאולי פעם יצא לו לעשות צעד כזה. בתחילת העונה זה קרה לו באופן חלקי. איווניר "זכה" לזרוק רק את בוזגלו. אבל בוא נודה על האמת. ראשית, זו התאבדות כלכלית. שחקנים שעלו עשרות מליונים, קשה לך לזרוק אותם ככה סתם, וקשה להאמין שמכבי היתה מצליחה למכור אותם אפילו במחצית הסכום שעלה לה. אנחנו לא ברצלונה. אצלנו לא מוחקים חובות. שנית, מכבי הלכה העונה על מהפכה צעירה. חלק גדול מהסגל מורכב משחקנים צעירים ובלתי מנוסים. לא צריך להיות גאון כדורגל כדי להבין ש15 שחקנים בני 19-20, עם זה לא מביאים תארים, לא מגיעים לאירופה וספק אם אפשר להישאר בליגה. בהצלחות בתחילת העונה - עטר ומדוניאנין היו המצטיינים (יחד עם מיכה, דהאן וקולאוטי). אפשר לומר כך - הדרישה הזו היא אולטימטום שאי אפשר היה לעמוד בו. באותה מידה הוא יכל לדרוש את רכישתם של תמוז, ורמוט, אניימה ושכטר. זה לא היה קורה.

 

הלאה. נהוג להאשים בתקשורת את איווניר על ההסתמכות על שוער חסר נסיון, והיום גם ברור שפאביצ'ביץ' וניבאלדו הם שחקנים פח. אבל היי, שניה אחת. שחקן הסיבוב הראשון הוא דני עמוס. בינו לבין כדורגל אין כלום. בינו לבין שוערות יש אפילו פחות. דני עמוס כיום שחקן בכיר בקבוצה שבמקום הראשון בליגה. מעבר לכך, איווניר רצה את סלומון ליבמן. מי? הוא כוכב? שוער על? היה לנו כבר אדם וזר, וגם - להבדיל - קאלה ויבריץ'. לאורך זמן לא הצלחה גדולה (השניים האחרונים - בעלי יכולות שוערות מצוינים, אבל לוקים בהרבה מאד דברים אחרים).

 

לגבי ההגנה, הפועל משחקת עם בלם בן 60 ובלם שהפכו אותו לשחקן הכי גרוע שדרך בישראל (פרנסמן). בצד שמאל משחק גל שיש (?) ובצד ימין הימור - תרתי משמע - עמרי קנדה, או חוטבא. הפועל ספגה 8-9 גולים. הגנה זה לא רק רביעיה אחורית. זה פחד של הקבוצה השניה. זה התקפה שמענישה על הפקרות. זה קישור אחורי חזק וזה לחץ של שחקני ההתקפה. זה היה בתחילת העונה, ובגלל זה אחרי 4 מחזורים ספגנו גול אחד בלבד - הכי מעט אז בליגה. איפשהו בדרך הלחץ של שחקני ההתקפה נפסק, הקבוצה חזרה להתגונן ב- 30 מטר האחרונים שלה, הפסידה וגם איבדה בטחון. העונה גם התברר ששני הזרים הם גם פלופים ברמה קולוסאלית. ועדיין, הם עושים טעויות בלתי הגיוניות משחקנים בני 30+. זה עניין עמוק יותר מסתם יכולת.

 

אלברמן - לא יכול להיות מקצועי. אם כן - טוב מאד שאיווניר הלך. אין לו מושג בכדורגל. אגב, עוד לפני הסיפור עם קיסריה, היה הספסול אחרי המשחק בבאר שבע. אלברמן היה המצטיין. באותו עניין ניתן להזכיר גם את קולאוטי. לא זוכר מתי ראיתי מאמן מדכא כך שחקן שנמצא בכושר מצוין. אה, כבשת צמד? מעולה. שב על הספסל. היום קולאוטי נראה כמו בדצמבר 2010.

 

 

בקיצור, הבנת את הקטע. אין טעם להמשיך עוד.

 

רק דבר אחד. בסופו של דבר, הכשלון של איווניר היה מקצועי. כמעט בכל קבוצה יש חברים ולא חברים, ושחקנים שרבים אחד עם השני. מאמן טוב צריך לדעת להחזיק את הסיפור דבוק, שלא יתפרק. קלינגר בעונת האליפות. תגידו מה שתגידו, גם אם הוא עצמו תרם למחנות, במשך עונה שלמה העניין נשאר כמעט חשאי לחלוטין. הקבוצה רצה, ניצחה, הצליחה. בסוף נמני - האויב הכי גדול שלו - נכנס ועשה אליפות. רק 3 חודשים לאחר מכן העניין התפוצץ. איווניר לא הצליח להחזיק את זה בכלל. איך שנוצרו סדקים, רגע אחרי העניין התפוצץ. איווניר לא הצליח לאזן את הקבוצה. התעקש לא לשתף את אלברמן, התעקש להחליף כל משחק 4-5 שחקנים (וחלאס עם דיבורים על עייפות), התעקש על שיטות משחק לא מתאימות, ועוד ועוד. בסוף זה עלה לו במשרה.

Link to comment
Share on other sites

עקרונית, המאמר כתוב יפה ומעניין. עד כמה כולו נכון ואפילו מציאותי, אני לא בטוח. בעיקר, הוא נראה לי מאד פסימי ומגמתי. חלק גדול מהדברים הנאמרים בו ניתן לפרש בצורה שונה לגמרי.

 

כך, אם מלכתחילה איווניר רצה לזרוק את מדוניאנין, יצחקי ועטר מהקבוצה, לא פלא שעם הקושי הראשון כל העניין התפוצץ. בוא נקח צעד אחורה. איווניר מבקש לחתוך מהקבוצה את שלושת הכוכבים שלה. בקיץ איווניר התראיין לתכנית של קופמן, ותיאר את הרגע שבו גווארדיולה חתך מבארסה את רונאלדיניו ודקו, וביקש לזרוק גם את אטו, כרגע של הערצה (או איזה שיט כזה). הוא אמר שאולי פעם יצא לו לעשות צעד כזה. בתחילת העונה זה קרה לו באופן חלקי. איווניר "זכה" לזרוק רק את בוזגלו. אבל בוא נודה על האמת. ראשית, זו התאבדות כלכלית. שחקנים שעלו עשרות מליונים, קשה לך לזרוק אותם ככה סתם, וקשה להאמין שמכבי היתה מצליחה למכור אותם אפילו במחצית הסכום שעלה לה. אנחנו לא ברצלונה. אצלנו לא מוחקים חובות. שנית, מכבי הלכה העונה על מהפכה צעירה. חלק גדול מהסגל מורכב משחקנים צעירים ובלתי מנוסים. לא צריך להיות גאון כדורגל כדי להבין ש15 שחקנים בני 19-20, עם זה לא מביאים תארים, לא מגיעים לאירופה וספק אם אפשר להישאר בליגה. בהצלחות בתחילת העונה - עטר ומדוניאנין היו המצטיינים (יחד עם מיכה, דהאן וקולאוטי). אפשר לומר כך - הדרישה הזו היא אולטימטום שאי אפשר היה לעמוד בו. באותה מידה הוא יכל לדרוש את רכישתם של תמוז, ורמוט, אניימה ושכטר. זה לא היה קורה.

 

הלאה. נהוג להאשים בתקשורת את איווניר על ההסתמכות על שוער חסר נסיון, והיום גם ברור שפאביצ'ביץ' וניבאלדו הם שחקנים פח. אבל היי, שניה אחת. שחקן הסיבוב הראשון הוא דני עמוס. בינו לבין כדורגל אין כלום. בינו לבין שוערות יש אפילו פחות. דני עמוס כיום שחקן בכיר בקבוצה שבמקום הראשון בליגה. מעבר לכך, איווניר רצה את סלומון ליבמן. מי? הוא כוכב? שוער על? היה לנו כבר אדם וזר, וגם - להבדיל - קאלה ויבריץ'. לאורך זמן לא הצלחה גדולה (השניים האחרונים - בעלי יכולות שוערות מצוינים, אבל לוקים בהרבה מאד דברים אחרים).

 

לגבי ההגנה, הפועל משחקת עם בלם בן 60 ובלם שהפכו אותו לשחקן הכי גרוע שדרך בישראל (פרנסמן). בצד שמאל משחק גל שיש (?) ובצד ימין הימור - תרתי משמע - עמרי קנדה, או חוטבא. הפועל ספגה 8-9 גולים. הגנה זה לא רק רביעיה אחורית. זה פחד של הקבוצה השניה. זה התקפה שמענישה על הפקרות. זה קישור אחורי חזק וזה לחץ של שחקני ההתקפה. זה היה בתחילת העונה, ובגלל זה אחרי 4 מחזורים ספגנו גול אחד בלבד - הכי מעט אז בליגה. איפשהו בדרך הלחץ של שחקני ההתקפה נפסק, הקבוצה חזרה להתגונן ב- 30 מטר האחרונים שלה, הפסידה וגם איבדה בטחון. העונה גם התברר ששני הזרים הם גם פלופים ברמה קולוסאלית. ועדיין, הם עושים טעויות בלתי הגיוניות משחקנים בני 30+. זה עניין עמוק יותר מסתם יכולת.

 

אלברמן - לא יכול להיות מקצועי. אם כן - טוב מאד שאיווניר הלך. אין לו מושג בכדורגל. אגב, עוד לפני הסיפור עם קיסריה, היה הספסול אחרי המשחק בבאר שבע. אלברמן היה המצטיין. באותו עניין ניתן להזכיר גם את קולאוטי. לא זוכר מתי ראיתי מאמן מדכא כך שחקן שנמצא בכושר מצוין. אה, כבשת צמד? מעולה. שב על הספסל. היום קולאוטי נראה כמו בדצמבר 2010.

 

 

בקיצור, הבנת את הקטע. אין טעם להמשיך עוד.

 

רק דבר אחד. בסופו של דבר, הכשלון של איווניר היה מקצועי. כמעט בכל קבוצה יש חברים ולא חברים, ושחקנים שרבים אחד עם השני. מאמן טוב צריך לדעת להחזיק את הסיפור דבוק, שלא יתפרק. קלינגר בעונת האליפות. תגידו מה שתגידו, גם אם הוא עצמו תרם למחנות, במשך עונה שלמה העניין נשאר כמעט חשאי לחלוטין. הקבוצה רצה, ניצחה, הצליחה. בסוף נמני - האויב הכי גדול שלו - נכנס ועשה אליפות. רק 3 חודשים לאחר מכן העניין התפוצץ. איווניר לא הצליח להחזיק את זה בכלל. איך שנוצרו סדקים, רגע אחרי העניין התפוצץ. איווניר לא הצליח לאזן את הקבוצה. התעקש לא לשתף את אלברמן, התעקש להחליף כל משחק 4-5 שחקנים (וחלאס עם דיבורים על עייפות), התעקש על שיטות משחק לא מתאימות, ועוד ועוד. בסוף זה עלה לו במשרה.

מסכים.

לא מבין על סמך מה מוטי יוצא נקי מהמשבר.

על סמך יכולתו המוכחת לפתור משברים? ניסיונו?קאריירת אימון אדירה? הוא נפל פה בדברים שבשביל קשטן הם בוטנים.מאמן חזק, לא צריך אגו והורדות ידיים, מבט אחד מסדר הכל.חבל. היתה שם הבטחה ומאד רציתי שיצליח.

מעבר לזה, אני מאד מפקפק בדרישתו של מוטי לשחרר את ברק ואלירן בתחילת העונה.זאת דרישה חסרת היגיון מיקצועי(עטר הביא למכבי את הכרטיס לאירופה בפליאוף טוב מאד).ועד כמה שאני יודע, מערכת היחסים המשולשת פרחה בפגרה.

ואם דרש(כמו במקרה אלברמן) אז הוא כנראה לא האיש שיכול למצות פוטינציאל משחקנים מוכשרים.

Link to comment
Share on other sites

מסכים.

לא מבין על סמך מה מוטי יוצא נקי מהמשבר.

על סמך יכולתו המוכחת לפתור משברים? ניסיונו?קאריירת אימון אדירה? הוא נפל פה בדברים שבשביל קשטן הם בוטנים.מאמן חזק, לא צריך אגו והורדות ידיים, מבט אחד מסדר הכל.חבל. היתה שם הבטחה ומאד רציתי שיצליח.

מעבר לזה, אני מאד מפקפק בדרישתו של מוטי לשחרר את ברק ואלירן בתחילת העונה.זאת דרישה חסרת היגיון מיקצועי(עטר הביא למכבי את הכרטיס לאירופה בפליאוף טוב מאד).ועד כמה שאני יודע, מערכת היחסים המשולשת פרחה בפגרה.

ואם דרש(כמו במקרה אלברמן) אז הוא כנראה לא האיש שיכול למצות פוטינציאל משחקנים מוכשרים.

 

להתייחס לרצינות לדברים שנכתבו בלי שום ביסוס (למרות שהכתוב ודאי יהיה מוכן להישבע שהמקורות שלו אמינים)...

בחייך יואב...

Link to comment
Share on other sites

לא יודע אם מקרה עטר-קונאטה-יצחקי נכון, אבל מאז שאיווניר עזב, שלושתם כל הזמן מתחבקים בגולים ונותנים כיפים אחד לשני בחילופים (שעטר יוזם את הכיפים בדר"כ), אולי זאת צביעות , אולי הם רוצים להוכיח שלא בגללם איווניר עף ושהכל בסדר בניהם, אולי לוין חולל פלאים ואיחה את הקרע, לא יודע, אבל זאת נקודה למחשבה.

Link to comment
Share on other sites

עקרונית, המאמר כתוב יפה ומעניין. עד כמה כולו נכון ואפילו מציאותי, אני לא בטוח. בעיקר, הוא נראה לי מאד פסימי ומגמתי. חלק גדול מהדברים הנאמרים בו ניתן לפרש בצורה שונה לגמרי.

 

כך, אם מלכתחילה איווניר רצה לזרוק את מדוניאנין, יצחקי ועטר מהקבוצה, לא פלא שעם הקושי הראשון כל העניין התפוצץ. בוא נקח צעד אחורה. איווניר מבקש לחתוך מהקבוצה את שלושת הכוכבים שלה. בקיץ איווניר התראיין לתכנית של קופמן, ותיאר את הרגע שבו גווארדיולה חתך מבארסה את רונאלדיניו ודקו, וביקש לזרוק גם את אטו, כרגע של הערצה (או איזה שיט כזה). הוא אמר שאולי פעם יצא לו לעשות צעד כזה. בתחילת העונה זה קרה לו באופן חלקי. איווניר "זכה" לזרוק רק את בוזגלו. אבל בוא נודה על האמת. ראשית, זו התאבדות כלכלית. שחקנים שעלו עשרות מליונים, קשה לך לזרוק אותם ככה סתם, וקשה להאמין שמכבי היתה מצליחה למכור אותם אפילו במחצית הסכום שעלה לה. אנחנו לא ברצלונה. אצלנו לא מוחקים חובות. שנית, מכבי הלכה העונה על מהפכה צעירה. חלק גדול מהסגל מורכב משחקנים צעירים ובלתי מנוסים. לא צריך להיות גאון כדורגל כדי להבין ש15 שחקנים בני 19-20, עם זה לא מביאים תארים, לא מגיעים לאירופה וספק אם אפשר להישאר בליגה. בהצלחות בתחילת העונה - עטר ומדוניאנין היו המצטיינים (יחד עם מיכה, דהאן וקולאוטי). אפשר לומר כך - הדרישה הזו היא אולטימטום שאי אפשר היה לעמוד בו. באותה מידה הוא יכל לדרוש את רכישתם של תמוז, ורמוט, אניימה ושכטר. זה לא היה קורה.

 

הלאה. נהוג להאשים בתקשורת את איווניר על ההסתמכות על שוער חסר נסיון, והיום גם ברור שפאביצ'ביץ' וניבאלדו הם שחקנים פח. אבל היי, שניה אחת. שחקן הסיבוב הראשון הוא דני עמוס. בינו לבין כדורגל אין כלום. בינו לבין שוערות יש אפילו פחות. דני עמוס כיום שחקן בכיר בקבוצה שבמקום הראשון בליגה. מעבר לכך, איווניר רצה את סלומון ליבמן. מי? הוא כוכב? שוער על? היה לנו כבר אדם וזר, וגם - להבדיל - קאלה ויבריץ'. לאורך זמן לא הצלחה גדולה (השניים האחרונים - בעלי יכולות שוערות מצוינים, אבל לוקים בהרבה מאד דברים אחרים).

 

לגבי ההגנה, הפועל משחקת עם בלם בן 60 ובלם שהפכו אותו לשחקן הכי גרוע שדרך בישראל (פרנסמן). בצד שמאל משחק גל שיש (?) ובצד ימין הימור - תרתי משמע - עמרי קנדה, או חוטבא. הפועל ספגה 8-9 גולים. הגנה זה לא רק רביעיה אחורית. זה פחד של הקבוצה השניה. זה התקפה שמענישה על הפקרות. זה קישור אחורי חזק וזה לחץ של שחקני ההתקפה. זה היה בתחילת העונה, ובגלל זה אחרי 4 מחזורים ספגנו גול אחד בלבד - הכי מעט אז בליגה. איפשהו בדרך הלחץ של שחקני ההתקפה נפסק, הקבוצה חזרה להתגונן ב- 30 מטר האחרונים שלה, הפסידה וגם איבדה בטחון. העונה גם התברר ששני הזרים הם גם פלופים ברמה קולוסאלית. ועדיין, הם עושים טעויות בלתי הגיוניות משחקנים בני 30+. זה עניין עמוק יותר מסתם יכולת.

 

אלברמן - לא יכול להיות מקצועי. אם כן - טוב מאד שאיווניר הלך. אין לו מושג בכדורגל. אגב, עוד לפני הסיפור עם קיסריה, היה הספסול אחרי המשחק בבאר שבע. אלברמן היה המצטיין. באותו עניין ניתן להזכיר גם את קולאוטי. לא זוכר מתי ראיתי מאמן מדכא כך שחקן שנמצא בכושר מצוין. אה, כבשת צמד? מעולה. שב על הספסל. היום קולאוטי נראה כמו בדצמבר 2010.

 

 

בקיצור, הבנת את הקטע. אין טעם להמשיך עוד.

 

רק דבר אחד. בסופו של דבר, הכשלון של איווניר היה מקצועי. כמעט בכל קבוצה יש חברים ולא חברים, ושחקנים שרבים אחד עם השני. מאמן טוב צריך לדעת להחזיק את הסיפור דבוק, שלא יתפרק. קלינגר בעונת האליפות. תגידו מה שתגידו, גם אם הוא עצמו תרם למחנות, במשך עונה שלמה העניין נשאר כמעט חשאי לחלוטין. הקבוצה רצה, ניצחה, הצליחה. בסוף נמני - האויב הכי גדול שלו - נכנס ועשה אליפות. רק 3 חודשים לאחר מכן העניין התפוצץ. איווניר לא הצליח להחזיק את זה בכלל. איך שנוצרו סדקים, רגע אחרי העניין התפוצץ. איווניר לא הצליח לאזן את הקבוצה. התעקש לא לשתף את אלברמן, התעקש להחליף כל משחק 4-5 שחקנים (וחלאס עם דיבורים על עייפות), התעקש על שיטות משחק לא מתאימות, ועוד ועוד. בסוף זה עלה לו במשרה.

מסכם את כל הענין.

 

1.אם באמת איווניר רצה לזרוק את עטר, יצחקי ומדוניאנין, אין פלא שהוא לא היה אוביקיטיבי, מספיק שחקן אחד שלו, שקצת לא אוהב ככה או אחרת, הוא היה עושה מזה מטעמים.

כן, אני מתערב שהיה דברים בין עטר לקונאטה, ולא, לא בצורה שפורסם בתקשורת, בטח כרמלי דאג לנפח את זה כלכך טוב עד שאפילו אבא של קונאטה לא מאמין.

קונאטה, יצחקי ועטר היום מפגרנים אחד לשני, אני בטוח שהם שמו דברים שהיו מזמן בצד...רק בתקשורת וכאן כל הזמן מנסים להזכיר מה שהיה...

 

2.ברגע שאיווניר אמר בתקשורת, את המשפט ההוא עם רונאלדיניו ואטו, הוא היה צריך לגמור במכבי, לא מהתפטרות, מפיטורין..לא ראוי מאמן שיוצא בתקשורת עם הצהרות כאלה מביכות וקיצוניות..הבן אדם היה לו תוכנית לסלק שחקנים, את בוזגלו העיפו, למרות שאני לא בטוח שהיה לו יד בענין, אלא יותר גולדהאר, אבל הוא לא בחל גם להעיף שחקנים שהוא רצה שיעופו, אם בתחילת השנה מישהו היה אומר לכם שרוצים להעיף את עטר ויצחקי, הייתם שותקים? בטוח שלא..לאיווניר לא איכפת, בשביל הכבוד שלו הוא היה מוכן לסלק את כל השחקנים, מה איכפת לו, מקסימום הוא לא יצליח יפטרו אותו..

 

3.הסגל לא נבנה נכון, למשל במכבי העיפו את מאור בוזגלו ולא הביאו לו מחליף..אם שנה שעברה היתה לנו בעיה בקשר שמאלי, השנה מכבי יצרו בעיה בעמדת הקשר הימני. תמיר כחלון ומלול דפקו ברז, והביאו שחקנים כמו דיא סבע ואלי זיזוב שהראשון לא קיבל הזדמנות והשני גימיק גדול(אני אגיד את זה כל פעם מחדש, כי מה לעשות זה מהצעירים האלה שאם הם היו טובים באמת הם היו מגיעים רחוק מהספסל של מכבי..בעמדת המגן השמאלי איווניר נכשל בגדול עם השחקן שהוא התעקש להביא, ובעמדת ההגנה לא הובא שחקן הגנה מנוסה..סה"כ למכבי יש סגל גדוש שנבנה להתמודדות ב3 מפעלים, אבל בפועל? רוב הסגל שלנו צעיר ולא מנוסה, או בינוני למדי, או מעבר לשיא...וגם יש לך ליקוים בעמדות מסוימות

אי אפשר לקחת ככה אליפות

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.