Jump to content

משחקים בערוצים בתשלום


הילד בן 30

Recommended Posts

בעניין סוגיית המשחקים בתשלום.

כידוע לכם משחקיהם של הפועל וחיפה ישודרו בערוץ בתשלום על אף שיש הנחיה לשדר בערוץ פתוח.

לא מצאו פיתרון למי יקנה את זכויות השידור (צ'רלטון אומרים שהציעו מעט מדי) אז בסוף אישרו להם לשדר בספורט 2 בנימוק שעדיף שידור בתשלום מאשר שכלל לא ישודר.

אני שואל, אם אין מישהו אחר שיקנה למה לא לפחות מכריחים אותם לפתוח את המשחקים האלה ספציפית- כלומר שבזמן המשחקים ורק אז הערוצים יהיו פתוחים (וזה כבר נעשה בעבר). ככה הם גם יממשו את זכויות השידור וגם כולם (או לפחות רוב האנשים- בכל זאת צריך ממיר דיגיטלי שאין לכולם), יוכלו לצפות והם יוכלו לדחוף שם מלא פרומואים לכמה שכדאי לקנות את הערוצים שלהם כך שאולי זה גם ישתלם להם כלכלית.

וזה יהיה כמובן ברוח החוק...

כי אחרת מה שיקרה מעכשיו זה שהם כל משחק יגידו שלא הציעו להם מספיק כסף ויבקשו אישור מיוחד לשדר את זה אצלם...

רוצים אצלכם? בסדר, פתחו את המשחק לכולם.

Link to comment
Share on other sites

יש לי הצעה אחרת, במקום לכבות שריפות כל שני וחמישי.

 

צ'רלטון בסדר. הם נותנים תמורה לכסף שהלקוחות שלהם משלמים.

הבעיה היא חברת "ספורט 5" שמפעילה 200 ערוצי ספורט, ואת ערוץ הספורט הישראלי היחיד בחבילת הבסיס וערוץ הספורט היחיד בחבילת הספורט הראשונית(קרי לא ערוץ פרימיום), מקבלת תמורת שני הערוצים האלה כ75 ש"ח כמעט מכל מנוי של הוט או יס בארץ (!) - ולא נותנת שום תמורה.

תראו מה צ'רלטון נותנת (כולל HD) תמורת 59 לצורך השוואה...

מנויי ערוץ הבסיס מסבסדים את כל ערוצי הפרימיום ההזויים של ספורט5...!!

 

צריך לעשות אחד משניים:

או להקים שני ערוצי בסיס ושלכל לקוח תהיה בחירה באיזה הוא מעדיף לצפות בחינם, ואיזה הוא מעוניין שישאר בתשלום. כך שתי החברות יתחרו אחת בשניה (ספורט5 וצ'רלטון), ויהיה להן תמריץ לתת שידורים טובים בערות הבסיס.

אפשרות שניה, היא לעשות מכרז כל שתי עונות, שבו המחיר שהכבלים\לווין משלמים לספק ערוץ הבסיס קבוע - והזוכה תהיה זו שתתחייב על יותר תוכן בערות הבסיס בכל פעם.

דבר שיבטיח יותר תוכן בערוץ הבסיס (ואפשרות של הרגולטור לקבוע מינימום תוכן, רק שהפעם עם "שיניים" - מי שלא תעמוד בו תאבד את זכותה לערוץ זה).

כדי להבטיח שההתחייבות במכרז לא תהיה ריקה מתוכן (ומשידורים חשובים לקהל הצופים...), יש להבהיר שבאם לזכיינית ערוץ הבסיס יש גם ערוץ בתשלום, היא תהיה מחויבת להעביר את המשחקים המרכזיים יותר בליגות אותן התחייבה לשדר בערוץ הבסיס - בערוץ זה, ולא בערוץ שבתשלום (כדי להימנע ממצב בו,למשל, משחק גביע מרכזי משודר בערוץ בתשלום, ובערוץ הבסיס בו התחייבו לשדר משחק גביע מכל שלב, ישדרו את ראשון מול כפ"ס...כמו שערו הספורט עשו בשנה שעברה...)

 

אפשרות שלישית שגם אפשרית היא להציע חבילת בסיס ללא ערוץ ספורט בעלות מוזלת, אבל אני לא אוהב את זה כי ככה חברות הלווין והכבלים פשוט יקחו את הרווח לכיס ויתנו חבילה ב10 ש"ח פחות ולא 50...

 

חברים - ערוץ הבסיס מרוויח הרבה יותר כסף מערוצי הפרימיום.

כל לקוח ולקוח ממנויי הכבלים והלווין משלם עליו 50 ש"ח כחלק מחבילת הבסיס. בלעדיו היא היתה זולה יותר. (או 74 עם חבילת הספורט).

לערוצי הפרימיום משלמים רק חלק מהלקוחות - ופחות כסף.

 

בקיצור - כל פתרונות הרגולציה עד עכשיו לא עבדו (או שמשחקים לא ישודרו או שברגע האחרון שיודרו בערוצי תשלום, בדיוק כמו היום)

ובשוק חופשי אי אפשר באמת לאלץ לאורך זמן זכיניות לתת משחקים בחינם לערוצי בסיס (למה שהם ירוויחו על חשבונן?! במצב כזה לא שווה להם להציע כסף, אלא להפעיל לחץ ציבורי- בדיוק מה שוואן עשו השבוע למשחק של חיפה ברוב חוצפתם!)

לכן הפתרון לבעיה טמון, לדעתי, בעיקר בפתרון השני שהצעתי.

 

מה דעתכם?

Link to comment
Share on other sites

אחלה רעיונות,אבל מסובכים מדי ולא במקום הנכון

זה רעיונות שהציבור לא יוכל להחדיר לתודעה,זה רעיונות שתהיה חייב להציג בפני מישהו מרכזי בכל העסק הזה

דבר שאתה לא יכול לעשות...

 

אז להציע רעיונות כאלה זה לבזבז את זמנך החופשי לחינם,כי אף אחד לצערנו לא יקשיב לך

Link to comment
Share on other sites

האמת שבדיוק היתה לי שיחה עם אבא שלי על זה שערוץ 1 משדר את המשחקים של נבחרת ישראל באליפות אירופה בכדורסל אבל משחקים כמו החצי גמר והגמר הוא לא משדר.

לדעתי כיום יש 3 גורמים מרכזיים שמונעים מהציבור לקבל שידורי ספורט בערוצים פתוחים:

 

1. ערוץ הספורט - ערוץ ששם לו למטרה לעשוק את קהילת צרכני שידורי הספורט בישראל ושהפך את הביטוי "זליגת תוכן" לשם נרדף שלו.

בבעלות הערות נמצא ערוץ הספורט היחיד שכלול בחבילת הערוצים הבסיסית ביותר, ויחד עם זה אנחנו רואים זליגת תכנים גוברת מהערוץ הפתוח לערוצים בתשלום, ואף מהערוץ בתשלום (5+) לערוצים בתשלום נוסף (לייב וגולד). במילה אחת - שערורייה.

מה הפתרון? במקרה הזה הפתרון הוא חרם צרכנים גורף. מי שהולך ועושה מנוי ללייב ולגולד פוגע בקהל צרכני שידורי הספורט בארץ. הגיע הזמן שיקום חרם ציבורי מאורגן נגד ערוץ הביזיון הזה.

כי אפשר לעשות חרם גם על נושאים קצת יותר חשובים מגבינה כחושה...

הבעיה הנוספת היא שערוץ הספורט מעסיק עיתונאים כדוגמת רון קופמן ואלי סהר, שכותבים בעיתונים הארץ וישראל היום (בהתאמה), ובכך מסרס את היכולת שלהם לבקר את הערוץ גם במסגרת "יציע העיתונות" וגם במסגרת הטורים שלהם בעיתון.

 

2. רשות השידור - שבידיה הערוץ הממלכתי שחולש על תקציב עצום במונחי טלוויזיה של מאות מיליוני שקלים בשנה, אבל בפועל לא מספק לנו מספיק שידורי ספורט בערוצים פתוחים. כיום כל בעל טלויזיה במדינת ישראל משלם אגרה ובכך מממן את ערוץ 1, אך מה ערוץ 1 עושה לטובת האזרח?

כמו שציינתי למעלה, ערוץ 1 שידר את אליפות אירופה בכדורסל אבל אך ורק את משחקי נבחרת ישראל, למרות שבידי רשות השידור מצוי גם ערוץ 33, וכך ניתן היה לשדר משחקים נוספים מהאליפות בלי לפגוע בלוח השידורים של הערוץ.

מה הפתרון? לדעתי הפתרון צריך להיות הקמת ערוץ מיוחד של רשות השידור שיוקדש אך ורק למשדרי ספורט. הדבר צריך להיות מגובה במדיניות של שר התקשורת ושר הספורט שאת הספורט הישראלי צריך לשדר בערוץ הממלכתי, כמו גם משדרי ספורט גדולים כדוגמת המונדיאל, האולימפיאדה וכו'.

הפוטנציאל כאן הוא עצום, וזאת גם משום שהרייטינג הממוצע של ערוץ 1 הוא כמו רייטינג של משחק ממוצע בליגת העל, כך שאם נראה יותר משדרי ספורט בערוץ 1 ובשאר הערוצים של רשות השידור - הדבר יוביל לעליית הרייטינג שלהם ולהגדלת ההכנסות מפרסום (דבר שיכול להביא גם להקטנת האגרה).

 

3. המועצה לשידורי כבלים ולווין - מועצה שתפקידה הוא לאכוף את הרגולציה על גופי השידור המסחריים ו"לייצג את האינטרסים הציבוריים בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית" (מתוך האתר שלהם). בפועל? הרבה דיבורים ואפס תוצאות.

את העדות הכי גדולה לכישלון המועצה קיבלנו ביום חמישי, כאשר שני משחקי הבית של הקבוצות הישראליות באירופה שודרו בערוצים בתשלום - דבר המוכיח שמדיניות המועצה להכריח שידור אך ורק של משחקי חוץ בערוצים פתוחים כשלה כישלון חרוץ.

הפתרון? כמו בסעיף 2, גם כאן דרושה התערבות ממשלתית, שכן המועצה כפופה למשרד התקשורת ונדרשת כאן התערבות של שר התקשורת.

אבל בשורה התחתונה הפתרון צריך להיות החלפת אנשי המועצה, שקיבלו את התפקיד בגלל קשרים פוליטיים כאלה ואחרים, באנשים ראויים שייצגו נאמנה את כלל ציבור צופי הטלויזיה בישראל.

או כמו שאמר מרן הרב עובדיה יוסף על יו"ר הוועדה ניצן חן: "צא בחוץ, יא עוין!"

Link to comment
Share on other sites

לדעתי הפתרון צריך להיות הקמת ערוץ מיוחד של רשות השידור שיוקדש אך ורק למשדרי ספורט. הדבר צריך להיות מגובה במדיניות של שר התקשורת ושר הספורט שאת הספורט הישראלי צריך לשדר בערוץ הממלכתי, כמו גם משדרי ספורט גדולים כדוגמת המונדיאל, האולימפיאדה וכו'.

הפוטנציאל כאן הוא עצום, וזאת גם משום שהרייטינג הממוצע של ערוץ 1 הוא כמו רייטינג של משחק ממוצע בליגת העל, כך שאם נראה יותר משדרי ספורט בערוץ 1 ובשאר הערוצים של רשות השידור - הדבר יוביל לעליית הרייטינג שלהם ולהגדלת ההכנסות מפרסום (דבר שיכול להביא גם להקטנת האגרה).

 

פשוט קראת לי את המחשבות

חשבתי על זה לא מזמן... לערוץ 1 יש יכולת לשדר את כל המשחקים וגם להרוויח מזה כלכלית

חוץ מזה, זה גם יחזיר לא מעט אנשים לכדורגל שנמאס להם לשלם כדי לראות משחקים בליגת העל,

ויוכלו לראות משחקים באירופה של קבוצות ישראליות, ומשחקי נבחרות, בנוסף למשחק המרכזי שמשודר בערוץ 1

ואם כבר דיברו כאן על ערוץ הספורט, זה הערוץ שלוקח הכי הרבה ונותן הכי מעט . כל הערוצים האלה בתשלום לא שווים את מה שספורט 1 ו2 משדרים .

קודם כל המגוון בספורט 1 ו2 הוא עצום, ויש גם את האפשרות לבחור מדי פעם איזה משחק ישודר .

ספורט 1 ו2 אמנם לוקחים כסף, אבל הצופה מקבל תמורה על הכסף שהוא משלם .

ערוץ הספורט פשוט גונב ממך כסף ולא נותן לך כלום

(למעט יציע העיתונות, חדשות הספורט ועוד כל מיני תכניות מקור שאין לזה קשר למשחקי כדורגל, אלא תכניות של ערוץ הספורט)

Link to comment
Share on other sites

לא יודע, כל העניין של השידורים של משחקי כדורגל בארץ זה בדיחה.

משדרים לך את הליגה המקומית בתשלום, ולעומת זאת דוחפים לך את ברצלונה והליגה הספרדית בכל חור בערוץ הספורט.

פלא שברצלונה הפכה להיות הקבוצה של המדינה? פשוט ביזיון.

Link to comment
Share on other sites

לא יודע, כל העניין של השידורים של משחקי כדורגל בארץ זה בדיחה.

משדרים לך את הליגה המקומית בתשלום, ולעומת זאת דוחפים לך את ברצלונה והליגה הספרדית בכל חור בערוץ הספורט.

פלא שברצלונה הפכה להיות הקבוצה של המדינה? פשוט ביזיון.

צודק. עיקר הבעיה תיפתר אם יקום פה ערוץ ספורט שיוכל לשדר פרסומות.

מצידי שרשות השידור תקים אותו או כל גוף אחר, רק שידאגו שיהיה חינם ופתוח לכולם.

הערות הזה יצטרך לשדר את המשחקיםשמחויבים כיום בערוץ פתוח.

כמובן שמי שירצה להתחרות איתו יוכל.

אגב רק אותי מעצבן שההתאחדות הולכת שוב למכור את זכויות השידור לצ'רלטון?

Link to comment
Share on other sites

אני לא מבין מה הטענות שלכם לצרלטון.

הם באים ומציעים 2 ערוצים בתשלום שמשדרים תוכן שלפני זה לא היה משודר בערוצים פתוחים, משלמים סכום נמוך יחסית בהשוואה לגנבים מערוץ הספורט ומקבלים תמורה שהיא הרבה יותר ממלאה לכסף.

הם אלו שמציעים הכי הרבה כסף להתאחדות ובגלל זה ההתאחדות נותנת להם את הזכויות.

 

אתם רוצים משהו להתלונן עליו? למה תכנית סיכום המחזור, שבה כל מי שאין לו כסף לשלם לצרלטון אמור לראות תקצירים של כל המשחקים שנערכו בליגה האקסלוסיבית שלנו (בהנחה שהיו יותר מ3 משחקים יום שבת) משודרת בערוץ בתשלום שמדבר משחקים מרתקים ממרכז הטבלה בליגה הספרדית.

Link to comment
Share on other sites

לירן, אין שום טענה לצרלטון בכללי והן אכן נותנות תמורה למה שמשלמים להם,

אבל זה לא משנה את זה שמשחקים של קבוצות ישראליות באירופה צריכים להיות בערוצים פתוחים.

Link to comment
Share on other sites

צ'רלטון אדירים, שווים כל שקל שמשלמים, כל אחד שאוהב ספורט חייב את הערוצים שלהם, רק 60 שקל ואתה מקבל ספורט 24/7, פשוט תענוג.

באמת שאין לי תלונות אליהם.

 

בנוגע ל5+ LIVE, זה ערוץ שחבל להיעלם, משלמים כסף בלי תמורה, אין שידורים ישירים בכלל, וכשיש זה פורמולה 1 (יימח שמם איך הם גנבו את זה לשם)...

בקיצור יש ערוצים ששווים את התמורה הכספית ויש כאלה שלא,

בנוגע לישראליות, כל עוד אין ערוץ פתוח שמעוניין לקנות את המשחקים שלהם, המשחקים לא ישודרו ממילא, אז אם כבר יש אפשרות לשדר, אז שישודר שם.

Link to comment
Share on other sites

הטענות הם לא לצ'רלטון (למרות שלגעתי גם המחיר שלהם מוגזם), אלא להתאחדות.

שמע אני לא יודע אם אתה זוכר אבל ב2003 שלושה משחקים שודרו בערוצים פתוחים, בערוץ הספורט, לדעתי ערוץ 2 ועשר.

שנה לאחר מכן התחילו משחקים בתשלום, דבר זה מרח את המחזור לשעות לא הגיוניות. הפופולריות של תוכניות הרדיו ירדה לאפס (שהייתי ילד כל המדינה היתה מקשיבה להם), ואין תכנית סיכום בסיום המחזור.

אין לי בעיה שצ'רלטון ישדרו משחקים "פחות" אטרקטיביים שלא אמורים להיות משודרים. אבל ברגע שהם קונים זכויות שידור לאירופה ואומרים או שלא יהיו שידור או שישודר אצלי אני יכול להבין את המועצה שמתקפלת.

אני בתור אוהד ל חיפה הייתי מתעצבן אם לא היו משדרים את המשחק בחמישי.

אז למה הם קונים זכויות של דברים שהם לא יכולים לשדר ומנסים למכור בכל כך הרבה כסף?

ושוב עיקר הטענות הם להתאחדות, למרות שאם צ'רלטון היתה נותנת חבילה במחיר יותר סביר לצרכן עוד אנשים היו עושים אותה.

Link to comment
Share on other sites

צ'רלטון אדירים, שווים כל שקל שמשלמים, כל אחד שאוהב ספורט חייב את הערוצים שלהם, רק 60 שקל ואתה מקבל ספורט 24/7, פשוט תענוג.

באמת שאין לי תלונות אליהם.

 

בנוגע ל5+ LIVE, זה ערוץ שחבל להיעלם, משלמים כסף בלי תמורה, אין שידורים ישירים בכלל, וכשיש זה פורמולה 1 (יימח שמם איך הם גנבו את זה לשם)...

בקיצור יש ערוצים ששווים את התמורה הכספית ויש כאלה שלא,

בנוגע לישראליות, כל עוד אין ערוץ פתוח שמעוניין לקנות את המשחקים שלהם, המשחקים לא ישודרו ממילא, אז אם כבר יש אפשרות לשדר, אז שישודר שם.

60 שקל לחודש זה המון מה יש לכם.

במיוחד שזה גוף שלא קשור לכבלים או ליס ולכן אין אופציה לדחוף אותו בחבילות

לשם השוואה אני מקבל את חבילת הספורט בחינם אבל עם צ'רלטון הם לא יכולים לעשות לי כלום

אני מסכים עם זה שערוץ הספורט הם הגנבים הגדולים

אבל גם צ'רלטון לא תמימים, הם ממש יקרים ולא משחררים תכנים שאמורים להיות בחינם כל כך בקלות

Link to comment
Share on other sites

הטענות הם לא לצ'רלטון (למרות שלגעתי גם המחיר שלהם מוגזם), אלא להתאחדות.

שמע אני לא יודע אם אתה זוכר אבל ב2003 שלושה משחקים שודרו בערוצים פתוחים, בערוץ הספורט, לדעתי ערוץ 2 ועשר.

שנה לאחר מכן התחילו משחקים בתשלום, דבר זה מרח את המחזור לשעות לא הגיוניות. הפופולריות של תוכניות הרדיו ירדה לאפס (שהייתי ילד כל המדינה היתה מקשיבה להם), ואין תכנית סיכום בסיום המחזור.

אין לי בעיה שצ'רלטון ישדרו משחקים "פחות" אטרקטיביים שלא אמורים להיות משודרים. אבל ברגע שהם קונים זכויות שידור לאירופה ואומרים או שלא יהיו שידור או שישודר אצלי אני יכול להבין את המועצה שמתקפלת.

אני בתור אוהד ל חיפה הייתי מתעצבן אם לא היו משדרים את המשחק בחמישי.

אז למה הם קונים זכויות של דברים שהם לא יכולים לשדר ומנסים למכור בכל כך הרבה כסף?

ושוב עיקר הטענות הם להתאחדות, למרות שאם צ'רלטון היתה נותנת חבילה במחיר יותר סביר לצרכן עוד אנשים היו עושים אותה.

כיום אין לערוץ 10 או לערוץ 22 אינטרס או עניין להכניס את היד לכיס מהסיבה שהם פשוט לא מרוויחים מזה כלום, הכדורגל הישראלי ירד בפופולאריות שלו, שלא נדבר על זה שלוזון מבקש מחירים משוגיעם על ליגת הפח שלו.

 

 

בנוגע ל60 שקל שזה המון כסף,

60 שקל לכמות שידורים שאתה מקבל בספורט 1 וספורט 2 זה לא המון כסף, מעולם מעולם מעולם לא הייתה כזאת כמות של שידורי ספורט במדינה שלנו, לא זוכר ששידרו כל כך הרבה ובלי הפסקה אפילו בלילות את הארגנטינאית והברזילאית!

 

וואלה, אני מרגיש אפילו שאני גונב אותם לפעמים מרוב השידורים שהם מביאים.

 

פעם כשצ'רלטון היו "שבת של כדורגל" וגבו 20 שקל למשחק זה היה ביזיון, עכשיו? הכי משתלם שיש.

Link to comment
Share on other sites

עושים פה צחוק. ערוץ ממלכתי לשידורי ספורט? ומי ישלם שם את הכספים? בנון ישלם?

 

זה שרשות השידור זה גוף מסואב וכולם שם גונבים, זה אחד. זה שכספי ציבור ישמשו כדי לרכוש זכויות שידור של אליפות אירופה בכדורסל, שפרט למשחקי ישראל ואולי הגמר אף משחק שם לא מביא 1% רייטינג, זה בזבוז כסף. ערוץ 1 מבזבז על מה שבאמת נראה חשוב. משחקי נבחרת, קודם כל. משחק ליגה מרכזי, ומשחקי המונדיאל/יורו. כמעט כל השאר זה באמת בזבוז.

 

בנוגע למשחקים משודרים - אל תתממו. גם אם לא היה צ'רלטון, אז מרבית המשחקים לא היו משודרים כלל. מעבר לכך, כמו שאמרו, צ'רלטון נותנת תמורה מלאה (ויותר) ל- 60 שקל שהם גובים. שלושה ערוצים מלאים בשידורים כל יום כל היום. את הזכויות של חיפה והפועל הם מחזיקים מתוקף זה שהם מחזיקים בזכויות הליגה האירופית, וזכאים לשדר כל משחק משם. במסגרת זאת, גם את המשחקים של חיפה והפועל. אי אפשר לבטל את הקניה שלהם. אז הם ניסו למכור במחיר סביר, אבל אף אחד לא רצה (איפה ערוץ הספורט?). בסוף האלטרניטבות היו צ'רלטון או בכלל לא.

 

ספורט לייב וגולד - אדיוט מי שעושה.

Link to comment
Share on other sites

כל משחק לגופו.

העניין הוא שהצרכן צריך לשלם בארץ על ספורט כי אין אישור לתת לערוצי הספורט נתח פירסום.

אם יפתחו ערוץ שמטרתו תהיה לשדר את כל מה שמחויב להיות בערוץ פתוח, ולערוץ הזה תהיה יכולת להשתמש בפרסומות, לדעתי זה יפתור את הבעיה.

אני לא יודע איפה אתם חיים אבל 60 ש"ח ל-2 ערוצים זה יקר (ועוד תחשוב שכדי לקבל אותם אתה צריך לשלם על לפחות חבילת בסיס).

מעבר לזה שכדי להיות זכאי לראות את כל הספורט המשודר בארץ תיאלץ להיפרד כמעט מ400 ש"ח בחודש.

אז תפסיקו להגן על הסחטנים.... אם אתה רוצה לקנות רק את ספורט2 צריך לשלם להם 50 ש"ח על ערוץ בודד.

או שפתאום מחליטים לשדר ב5+ לייב את גביע המדינה או משהו. אין לזה סוף.

Link to comment
Share on other sites

בנוגע למשחקים משודרים - אל תתממו. גם אם לא היה צ'רלטון, אז מרבית המשחקים לא היו משודרים כלל. מעבר לכך, כמו שאמרו, צ'רלטון נותנת תמורה מלאה (ויותר) ל- 60 שקל שהם גובים. שלושה ערוצים מלאים בשידורים כל יום כל היום. את הזכויות של חיפה והפועל הם מחזיקים מתוקף זה שהם מחזיקים בזכויות הליגה האירופית, וזכאים לשדר כל משחק משם. במסגרת זאת, גם את המשחקים של חיפה והפועל. אי אפשר לבטל את הקניה שלהם. אז הם ניסו למכור במחיר סביר, אבל אף אחד לא רצה (איפה ערוץ הספורט?). בסוף האלטרניטבות היו צ'רלטון או בכלל לא.

אני מבין שהבעיה היא שצ'רלטון מחזיקה בזכויות שידור של אירועים שאסור לה שלדר בערוצים בתשלום. המצב הזה הוא אבסורד, והוא צריך להפתר באמצעות אחת משתי דרכים:

א) צ'רלטון תהיה מחוייבת לשדר את המשחקים הספציפיים האלה כתכנים פתוחים בערוצים שלה.

ב) צ'רלטון תהייה חייבת למכור את זכויות השידור למשחקים האלה בלי יכולת לקבוע מחיר "סביר" שמתחתיו הם לא מוכנים למכור. לזכויות השידור של משחקי הישראליות באירופה אין שום ערך עבור צ'רלטון כי אסור לה לשדר אותם. גם אם היא תקבל עליהם שקל אחד, זה שווה לה. אם זה נראה לה נמוך מדי, היא תמיד יכולה לחזור לאופציה הראשונה.

 

המצב שבו צ'רלטון מחזיקה בזכויות למשחקים שאסור לה לשדר ומונעת את השידור שלהם בערוצים אחרים הוא בלתי נסבל. להזכירכם, בעבר החברה הזו סחטה כספים ציבור כאשר לחץ ציבורי גרם לערוץ הראשון לשלם לה על זכויות שידור של משחקי נבחרת שהיא רכשה בלי יכולת לשדר (כי אז לא היו לה ערוצים).

כמו שאנחנו לא מוכנים להשלים עם ספסרות בכרטיסים, אין שום הצדקה לספסרות בזכויות שידור.

Link to comment
Share on other sites

יש מישהו עם הרבה חברים והשפעה בפייסבוק שיכול להרים איבנט של מחאה ?

לדוגמא, כולם מתנתקים מספורט5+, ספורט5לייב, ספורט5גולד למשך חודש.

 

ספורט5 זה בזיון מארץ הבזיונות. בחבילת הבסיס יש רק ספורט5, בלי 5+.

בזמן האחרון הם העבירו אפילו את בארסה וריאל ל5+.

ונשארנו רק עם ליגת האלופות. שזה בדיוק 19 משחקים בשנה. (6 בבתים, שמינית, רבע, חצי)*2, גמר.

ועוד שיא החוצפה - כשיש משחק ממש מרכזי, כמו הקלאסיקו, חצאי הגמר או הגמר, הזונות מוכרים את הזכויות לערוץ 2 או 10 ועושים עוד כסף.

Link to comment
Share on other sites

עושים פה צחוק. ערוץ ממלכתי לשידורי ספורט? ומי ישלם שם את הכספים? בנון ישלם?

 

זה שרשות השידור זה גוף מסואב וכולם שם גונבים, זה אחד. זה שכספי ציבור ישמשו כדי לרכוש זכויות שידור של אליפות אירופה בכדורסל, שפרט למשחקי ישראל ואולי הגמר אף משחק שם לא מביא 1% רייטינג, זה בזבוז כסף. ערוץ 1 מבזבז על מה שבאמת נראה חשוב. משחקי נבחרת, קודם כל. משחק ליגה מרכזי, ומשחקי המונדיאל/יורו. כמעט כל השאר זה באמת בזבוז.

 

בנוגע למשחקים משודרים - אל תתממו. גם אם לא היה צ'רלטון, אז מרבית המשחקים לא היו משודרים כלל. מעבר לכך, כמו שאמרו, צ'רלטון נותנת תמורה מלאה (ויותר) ל- 60 שקל שהם גובים. שלושה ערוצים מלאים בשידורים כל יום כל היום. את הזכויות של חיפה והפועל הם מחזיקים מתוקף זה שהם מחזיקים בזכויות הליגה האירופית, וזכאים לשדר כל משחק משם. במסגרת זאת, גם את המשחקים של חיפה והפועל. אי אפשר לבטל את הקניה שלהם. אז הם ניסו למכור במחיר סביר, אבל אף אחד לא רצה (איפה ערוץ הספורט?). בסוף האלטרניטבות היו צ'רלטון או בכלל לא.

 

ספורט לייב וגולד - אדיוט מי שעושה.

 

ומשחקי הישראליות באירופה זה לא מספיק חשוב? אם לא העניין המדיני סביב המשחק של מכבי נגד בשיקטאש גם אותו לא היו משדרים, וערוץ 1 הודה בזה.

 

אתה באמת חושב שיש מחסור בכסף? 700 מיליון שקל הכנסות בשנה מאגרת הטלויזיה והרדיו זה לא נראה לך מספיק כסף?

וכמה כבר ערוץ כזה יעלה? הרי מדובר פה על ערוץ סטייל צ'רלטון שישדר משדרי ספורט ולא תוכן נלווה (אולי למעט תוכנית חדשות ספורט ותוכנית סיכום המחזור בליגות הכדורגל ואולי גם הכדורסל), אין שום צורך בתוכן נלווה מעבר לזה.

אז מה כבר תהיה העלות של הערוץ הזה, שגם ישתמש בתשתית קיימת של ערוץ 1 וכך יחסוך עוד כסף מעלויות התפעול?

מה גם שתהיה הכנסה מחסויות שתממן חלק מהתקציב, אז אנחנו מדברים פה על סכום שהוא בכלל לא בשמיים.

 

ועוד דבר שכנראה לא שמת לב אליו, הוא שערוץ 1 שידר ממש לאחרונה את אליפות העולם בשחייה ואליפות העולם באתלטיקה - שתי תחרויות שהתקיימו בשעות מזעזעות מבחינת הצופה הישראלי (לפנות בוקר ובצהריים), ושתי תחרויות שלבטח מביאות פחות רייטינג לאורך זמן לעומת משדרים כמו אליפות אירופה בכדורסל (שהובאה כדוגמה כי גם ככה ערוץ 1 שידר משחקים ממנה ולכן היה ראוי שישדר לפחות את משחקי חצי הגמר והגמר).

 

ואגב, השאיפה היא שישודרו בערוץ הזה משחקים של הקבוצות הישראליות באירופה ונבחרות ישראל, וכמו שאמרתי עוד כמה תחרויות ספורט גדולות כגון אולימפיאדה, מונדיאל, ליגת האלופות וכו'.

תאמין לי שאלה משדרים שמביאים הרבה יותר רייטינג מממוצע של %6.2 שהיה לערוץ 1 בפריים טיים (תחשוב כמה היה להם בשאר הזמן...) בחצי הראשון של 2011.

 

בנוסף, ערוץ כזה יבטל את הצורך בערוצי ספורט בתשלום אם ייצקו לתוכו מספיק תוכן.

כך יהיה אפשר להגיע לקהל יעד מקסימלי של צרכני ספורט בשל העובדה שהערוץ יהיה חלק מהחבילה הבסיסית ביותר בממיר דיגיטלי.

למה רק בממיר דיגיטלי? כדי להכריח את קהל היעד של הערוץ לשלם את האגרה וכך יהיה ניתן בפוטנציה להגדיל את ההכנסות מאגרה (כיום שיעור הגבייה של האגרה הוא 65% בלבד, כלומר פוטנציאל האגרה המקסימלי יכול להגיע לקרוב למיליארד שקל) ואף בטווח הרחוק להקטין את תשלומי האגרה עקב עלייה בגבייה. הערוץ ייחסם דיגיטלית לכל מי שלא ישלם את האגרה וכך יהיה תמריץ נוסף לשלם.

 

ודבר אחרון - משדרי ספורט לדעתך לא מצדיקים בזבוז של כספי משלם המיסים, אבל תוכניות כמו "לילה חי" ו"ניסים גרמה מארח" כן?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.