Jump to content

גיוס קשר"ג


Recommended Posts

אני מתגייס ב21.11 לקשר"ג (קצין קשר גדודי קרבי) עוד ישנו לי את התאריך אני מאמין כי כרגע זה גיוס גבעתי ומוד"ש

ובמסגרת הקצונה אני אמור לחתום גם על שנה וארבע חודשים קבע.

הקיצר כל אדם ששירת/משרת בצבא אומר לי שני דברים עיקריים, שבתור קצין אני אוכל הכי הרבה חרא בצבא, ושלחתום קבע זה הדבר

הכי גרוע שאפשר לעשות במהלך השירות שלך.

עשיתי בדיקה על התפקיד גם באינטרנט כי במהלך הגיבוש לא סיפרו לנו יותר מדי על התפקיד ואני רואה רק על אנשים שרושמים

לי לברוח משם בכל מחיר, ומספרים כמה היחס שם חרא ושאני חייב לוותר על התפקיד הזה.

כרגע ישלי אפשרות לחתום עוד ויתור על התפקיד, ולנסות ללכת למוד"ש ב-21.11 (כאן התאריך כבר כנראה סגור)

אז על מה אתם ממליצים מוד"ש או קשר"ג?..... ומי שמכיר את התפקיד של הקשר"ג שישפוך פרטים ויספר איך שם יחס, אנשים והכל

כי באמת שנכון לעכשיו אני לא יודע הרבה על התפקיד הזה.

Link to comment
Share on other sites

קודם כל נעים מאוד. לי קוראים איתי רדה, התגייסתי במרץ 08 (מחזור אחרון בצה"ל) כלוחם בחטיבת גבעתי, גדוד שקד.

במהלך שירותי הצבאי (קצת אחרי מבצע עופרת יצוקה) העיפו אותי למפקדה (מקום בו נמצאים תומכי הלחימה של הגדוד. כל הלוגיסטיקה, הקשר, מודיעין, רכב וכל המחלקותה אלה).

איכשהו, לפני שנה בערך, התגלגלתי למחלקת הקשר של המפקדה. כמו כן, המפקד שלי היה הקשר"D (קצין הקשר הגדודי). עם הזמן נכנסתי לתפקיד סמל המחלקה, ומגובה כזה אני כותב לך את הדברים. זה לא שהייתי חפ"ש מושתן כל השירות שלי. תפקדתי כסמל במחלקתו של הקשר"ג, וראיתי מנקודת מבטי איך נראה הקשרג, הרבה יותר קרוב והרבה יותר רציני מאשר חייל רגיל שמסתכל על הקצין שלו.

אני לא רוצה לבאס לך את התחת, כי צבא זה גוף קשה ויכול להיות שכן תעשה את מסלול הקשרגים, אבל רק אומר לך 2 דברים עיקריים. רק 2 !!! :

 

1. קשרג"ים הם קצינים שקורעים את התחת שלהם לחינם. הם עובדים הרבה יותר קשר מקציני חי"ר (מפקד מחלקה רגיל), הרבה יותר מקמנ"ים (קציני מודיעין) הרבה יותר מקל"גים (קציני לוגיסטיקה) וכו' וכו' וכו'. לא רק שהמסלול שלהם הוא הכי ארוך (שנה וארבע), העבודה שלהם היא הכי קשה - ובתמורה הם מקבלים.... כן כן, ניחשת נכון - זין ! הם אף פעם לא מוערכים מספיק. ממש כמו איזה (תסלחו לי על הביטוי) כושי שבא לעשות את העבודה השחורה שלו וללכת.

 

2. קשר"גים הם בגדר בדיחה בכל גדוד. לא יודע למה, לא יודע איך קרה הדבר הזה - אבל זה נכון. הם סמרטוטים עם דרגות, אני נשבע לך. אני עברתי 3 קשר"גים בשנה האחרונה, אחד יותר אהבל מהשני. אני שומע הרבה ביטויים כמו "מה אני נראה לך איזה קשר"ג מסריח?" כאשר קצין כזה או אחר מקבל משימה שנראית לו "לא לרמתו". קח את זה לתשומת לבך.

Link to comment
Share on other sites

א) כל מסלול של קצונה יעודית הוא בעייתי. בן אדם שנהיה קצין אחרי שנה וחודשיים, שבהן הוא היה כל הזמן בקורסים ואולי חודשיים בצבא האמיתי, וזורקים אותו לפקד על חיילי מפקדה שוותיקים יותר ממנו, ותחת קציני מטה שלא סופרם אותו - מוצא את עצמו בסיטואציה מאוד לא נוחה, ומעטים יוצאים ממנה טוב.

 

ב) הייתי חייל במפקדה רוב השירות, ויצא לי יותר (בעיקר במילואים) לראות את העבודה של קצין הקשר החטיבתי, וצריך להגיד שזאת טחינה רצינית שלא תמיד מתגמלת. לא שהיא לא חשובה, אבל בין לעשות תפקיד חשוב במערכת שצריכה את העבודה של כולם כדי לתפקד, לבין לקבל את ההערכה על זה יש פער גדול.

 

אני לא מכיר מוד"ש בכלל, אבל אם האפשרות אומרת שזה לא קצונה יעודית - הייתי שוקל בחיוב.

Link to comment
Share on other sites

וואלה אני אגע בכמה נקודות

 

א. לגבי מה שאיתי כתב - אם אתה בא לקבל הערכה, טפיחה על השכם ושיגידו לך כמה אתה תותח אז זה לא פה, וזה לא בשום מקום אחר בצבא. אתה רוצה לתרום? לעבוד קשה? לקדם את הגדוד או את היחידה שאתה נמצא בא? מעולה! אבל אתה לא צריך לצפות לתרומה ולהערכה ושיגידו לך כמה טוב שאתה שם.בטח ובטח שזה לא לקרוע את התחת לחינם.

לגבי אורך המסלול - הוא ארוך כי הוא כולל את כל התכנים הרלוונטים שאתה צריך כדי להגיע מוכן לגדוד - הוא כולל סיפוחים בגדודים, הוא כולל קורסים פיקודיים כמו מ"כים וקק"צ להב, הוא כולל קורסים מקצועיים וכו' וכו'

 

ב. איתי תסלח לי עם כל הכבוד אבל מה שרשמת זה הבדיחה. במיוחד בתור אחד ש"זיכה" את הקשר"ג שלו בוואחד תחקיר ובסוף הודח מתפקיד סמל אז עזוב אחי.

לגבייך ניר - לא משנה אם תהיה קשר"ג, קמ"ן, מוד"שניק או כל דבר אחד. הבנאדם עושה את התפקיד ולא ההפך. ז"א שאם באופי שלך תהיה סמרטוט לא משנה התפקיד שתעשה אתה תהיה סמרטוט. ואם תהיה רציני ועם ראש על הכתפיים אז התפקיד שלך יראה בהתאם.

 

לגבי מה שאופסימיסט כתב- א. לגבי אורך המסלול נגעתי. לגבי זה שחיילים יותר וותיקים זה חרטא ופה נכנס הקטע של האופי שלך כמו שנגעתי בסעיף ב' הקודם. גם אם הוא שנה פז"מניק ממך - אתה המפקד שלו! ומה שתגיד זה מה שיהיה. ולגבי קציני המטה אני מבטיח לך שזה חרטא בלגית מה שאופסימיסט כתב.

 

דבר איתי.

סלאמתק יש משחק היום.

Link to comment
Share on other sites

מושיקו אתה חתיכת מטומטם שלא מבין כלום מהחיים שלך, אני בכלל לא מכיר אותך איך יש לך אומץ לרשום עליי דברים לא נכונים? אני "זכיתי" את הקשר"ג שלי בתחקיר הזה ??? רואים שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך, אתה טועה ומטעה אחרים. האשם היחידי במה שקרה הוא הקשרג ופעם הבאה תתחיל לשקול דברים שאתה כותב עליי כי אני לא אחד החברים שלך. אגב, אני הדחתי את עצמי מתפקיד - ואני לא יודע מי אתה ואיך אתה קשור אליי שאתה אומר שהדיחו אותי... חוצפן

Link to comment
Share on other sites

 

לגבי מה שאופסימיסט כתב- א. לגבי אורך המסלול נגעתי. לגבי זה שחיילים יותר וותיקים זה חרטא ופה נכנס הקטע של האופי שלך כמו שנגעתי בסעיף ב' הקודם. גם אם הוא שנה פז"מניק ממך - אתה המפקד שלו! ומה שתגיד זה מה שיהיה. ולגבי קציני המטה אני מבטיח לך שזה חרטא בלגית מה שאופסימיסט כתב.

 

דבר איתי.

סלאמתק יש משחק היום.

בתאוריה הכל טוב ויפה, והמסלול נחוץ, אבל כל עוד אתה בטירונות וקורסים, עדיין לא היית בצבא האמיתי, גם אתה מגוייס כבר שנה ושתיים, וגם אם מתוכן היית מסופח באיזה גדוד לחודשיים (ובמקרה יצא לי פעם לדבר על העניין הזה בדיוק עם הקח"ש (עוד קצונה יעודית) במפקדת גדוד שבבסיס שלה גרנו.

לגבי סעיף א - מושיקו צודק לחלוטין - קצין הוא מפקד בלי קשר לפז"מ, וגם כשהוא מגיע מקצונה יעודית. פשוט בתור למי שמגיע מקצונה יעודית, זה תפקיד מאוד קשה. פגשתי לא מעט כאלה בשירות שלי, ולא הרבה מהם יצאו מזה טוב. לא שהם היו אנשים לא טובים, הם פשוט הפגינו לעיתים קרובות מדי חוסר היכרות והבנה של המציאות בבסיס, וזו תופעה של צעירות.

לגבי היחס של המטה - אני מניח שזה משתנה ממקום למקום, ואולי אני חוויתי את זה אחרת כי המטה היה של חטיבה ולא של גדוד, אבל עדיין - הקצונה הזוטרה קיבלה יחס של...זוטרים. בתפקיד שלי דווקא הייתי בקשר טוב עם רובם, ורובם היו אחלה אנשים, ובכל זאת...

 

לא שאני דווקא שולל בהכרח את הרעיון של קצונה יעודית, אבל כדאי להיות מוכנים למציאות.

Link to comment
Share on other sites

אני רוצה להגיב רק לדבר אחד.

בתור אחד שראה את החפק מגד מקרוב וכרגע מתפקד בין השאר גם כחמליסט פלוגתי יצא לי לעבוד טיפה(לא הרבה) עם 2 קשרגים

ולהגיד שהקשרג הוא הבדיחה של הגדוד, או להגיד שקשרג הוא סמרטוט זאת באמת בדיחה די גדולה.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.