Jump to content

כוכב נולד 8


יפית חבובה

Recommended Posts

גם במעריב היה רשום שמצביעים לגלעדי הכי הרבה... לדעתי אפילו אם הוא בגמר צריכים משנה הבאה לוותר על שיטה של SMSים אבל אין מצב שיוותרו על זה..

 

והראש בראש טוב רק כדי שנדע פחות או יותר מי חזק בעיני הקהל כי אתמול לדוגמה לא היה לי מושג מבין השביעייה מי בסיכון ומי בטוח בפנים(רק על עידן עמדי דיי הייתי בטוח שבפנים אבל טעיתי בקשר לאבי בן אבו שחשבתי שיגיע לגמר)..

Link to comment
Share on other sites

מכל המקומות בעולם, אתה רוצה ייצוג בכוכב נולד?

קודם כל, תחליף את התמונה באמת, כי הייתי בטוח שאני מגיב לעצמי.

 

דבר שני, כוכב נולד זה מה שאנשים רואים. זה מזכיר לי ששאלו את טום מורלו, הגיטריסט של רייג', אם אין לו בעיה עם זה שהם דווקא מושמעים במיינסטרים. התגובה שלו היא שלא תהיה לנועם חומסקי שימכרו את הספרים שלו ברשתות גדולות, בדיוק באותו אופן - כי לשם אנשים הולכים כדי לקנות ספרים. וזה מגניב לנגן בסקוואטים נטושים של אנרכיסטים, אבל אתה רוצה להגיע עם המסר שלך לכל העולם.

 

אותו דבר, אני רוצה שיראו אוטיסטים לא רק בתכניות תעודיות בערוץ 8, אלא גם במיינסטרים. ולא בתור משהו לא מובן, אלא בתור בני אדם. מעבר לזה שהיא מייצגת מן הסתם את עצמה ולא אותי. אני פשוט רוצה שיראו מה זה. וכשאנשים רואים שהיא לא בן אדם שצריך לנגב לו ריר (כי נתקלתי באנשים שבטוחים שזה אוטיזם), ומסבירה במה זה מתבטא אצלה למשל כשאמרה שצריכה לכתוב לפני שמדברת (אני גם ככה עם טלפונים, אגב - וגם נתקלתי באנשים שבטוחים שזה שאני מדבר סותר אוטיזם), אז כן, זה עושה איזשהו שירות.

Link to comment
Share on other sites

זו כבר לא תחרות שירה.

היום מחפשים טאלנטים. אבי בן אבו ויובל לב טוב, שניהם היו מאוד חסרי כריזמה. מתמודדים אפורים. קול נהדר. אבל היית לוקח אותם לפסטיגל ?

וזה באמת לא על-פי השירה. זה למי יש חדר מלחמה טוב גדול יותר ומפיץ לכמה שיותר אנשים להצביע. אבל פחות או יותר תוכל לראות את המגמה אם תיכנס לקבוצות הרשמיות של כוכב נולד בפייסבוק. שם תראה את מי אוהבים יותר ואת מי פחות.

אור גלעדי, שאת דעתי אני אומר מהרגע הראשון, משום מה אהוד ביותר. יש לו עשרות אלפי Fans. כי הוא חמוד, אפשר להכניס אותו לכיס.. כמו אייפון. אבל הוא מזכיר לי נער בר-מצווה שעולה לתורה. מה יקרה עוד שלוש שנים כשיתחלף לו הקול?

 

דיאנה תקח את זה, ואם לא אז שרגאי. אל תדאג...

השאלה שלי לזוהר היתה חצי-רטורית, כי ברור לי שמה שההפקה מחפשת זה לא שירה.

בוא נגיד שלגבי רוני - וזה בהמשך למה שכתבתי לגל - ברור לי שההפקה חיפשה גימיק. מהקצת ששמעתי היא שרה יפה, אבל ברור לי שהסיפור שלה עזר לה להתקבל. מנגד, כמו שהסברתי לגל, אני עדיין שמח שהתקבלה, כי מה לעשות - זה מה שאנשים רואים. אם תצליח או לא זה פחות משנה לי, הנקודה היא שהסבירו קצת בטלוויזיה מה זה אומרת בשביל בן אדם בתפקוד גבוה להיות אוטיסט.

 

מעבר לכך - מתי זאת היתה תחרות שירה? אני זוכר עוד בעונות הראשונות שאנשים היו מבקשים ממני להצביע לקרובי משפחה של חברים שלהם, והיו מקימים אתרים כדי לפרסם את עצמם, וכו'. ואני זוכר שהיה את המיכאל הזה, בחור נחמד ששר יפה ולקחו אותו לפגוש את סבתא שלו באוקראינה - מה זה קשור לשירה? אני לא זוכר אם זאת היתה תגובה בפורום או מאמר/טור איפשהו, אבל אני זוכר שמישהו כתב משהו על זה שהתחרות הזאת הפכה להיות משקיטת מצפון. שאנשים יצביעו לבן אדם עם הסיפור הקשה ויחשבו שהם עושים מעשה טוב, למשל, כאילו שהרגע חיסלו את העוני.

 

אף פעם לא הייתי צופה נלהב של התכנית הזאת, אבל אני זוכר שיצא לי לראות אותה פה ושם בהתחלה - וזה שנינט זכתה בפער גדול משירי ב-2003, זה מוכיח לדעתי שכבר בעונה הראשונה זאת לא היתה התחרות הכי מקצועית. בכנות, ראיתי רק את הגמר, אבל אני זוכר שאחרי זה טחנו את כל הביצועים בכל מקום אפשרי - ועם כמה שנינט היתה חמודה והיה לה קול יפה, היו לה זיופים בביצועים הראשונים, וגם אחריהם, לא היה מה להשוות בינה לבין שירי. אז נכון, שירי נראית טוב וזה גם מגנט רייטינג - אבל נראה שלעם הרגיש יותר טוב להצביע למאמי ה(אז-)שמנה ששרה יפה, ואכן פרפורמרית אדירה, מאשר לשירי שיש לה איכויות ווקאליות נדירות, וייחוד. ויש לה מעבר לקול, אגב, היא גם יודעת להשתמש בו.

 

אני רק אתקן אותך - ההפקה לא מחפשת "טאלנטים", היא מחפשת רייטינג וכסף. אני בספק אם ההגדרה של טאלנט זה מישהו שמופיע בפסטיגל, ואם זאת ההגדרה היום, אז חבל מאוד. בשביל להופיע בפסטיגל אתה לא צריך כישרון, אתה צריך תדמית טובה, בין אם היא אמיתית ובין אם קשת הרכיבה לך אותה. מה שמזכיר לי את הקטע של אורנה בנאי, עם הבתים הפריפריאליים שההפקה תשתול לפינאליסטים מהשרון או משהו כזה.

 

 

אפשר פשוט לתת לשופטים זכות וטו / חסינות.

או לתת לשופטים יותר משקל בהצבעות.

 

אבל לדוגמא הראש בראש.

אתם יודעים מה זה ?

במצב נורמלי מעריצי אור גלעדי מצביעים רק לאור, מעריצי אדר רק לאדר וכך הלאה... ככה בראש בראש בין X ל-Y מעריצי אור יצביעו ל-X, אח"כ בדו קרב השני ל-Z ובסוף לאור. אם אור יפסיד הם גם יצביעו בשבילו בסוף כשיתחרה נגד ההדחה.

זה פשוט גאוני מבחינת כסף.

ואתה חושב שהשופטים לא חפים מאינטרסים? את המשכורת שלהם משלמת קשת, והאינטרס של קשת הוא שחביבי הקהל יזכו.

Link to comment
Share on other sites

דיי עם הקונספירציות

כל אחד ברגע שמאבד את הפיבוריט שלו ישר בוכה "מכור, מכור"

תצביעו למי שאתם אוהבים במקום לבכות

מי שטוב לו ושמח כף ימחא חהחהחה

 

(*לא המשתמש המקורי)

Link to comment
Share on other sites

בלי מעיין בוקריס אין עונה בחייאת ראבק.

העונה הזו מכורה אחושרמוטה, טמירה ירדני וטדי הפקות מחפשים מכונת כסף לא זמר אמיתי. רוצים זמר אמיתי יש את מעיין בוקריס, יש את אבי בן אבו....

רוצים מכונת כסף- תגידו שלום לילד חרא אור גלעדי.

מכור מכור מכור

בהמשך למה שכתבתי לעידן, הציפיה מתכנית טלוויזיה למצוא "זמר אמיתי" היא בעייתית מלכתחילה.

איך את מגדירה זמר טוב? קול? ורסטיליות? ייחודיות? פרשנות אישית שמורגשת במילים?

הביצוע של נינט ל"ים של דמעות" בגמר ההוא היה אדיר. הוא היה גם יותר טוב מהמקור, לדעתי. זה היה בזכותה? זה היה בגלל הקול שלה? היא זאת שבחרה את הכלים שינגנו ברקע, ואיך בדיוק זה יישמע? והצופים שאהבו יותר את הביצוע שלה, אהבו את השירה, או שפשוט זה נשמע להם יותר טוב כי הם מכירים ואוהבים את השיר, או סתם כי השיר עצמו נשמע להם יותר טוב באוזן מאשר הביצועים של המתמודדים שלה?

ומה בכלל אנחנו מצפים מזמר טוב? זאת שאלה שאנשים לא נותנים עליה את הדעת. אנחנו מצפים שישיר לנו שירים של אנשים אחרים? שיכתוב שירים משלו? בשביל זה הוא חייב להיות זמר טוב, או לחילופין זה שהוא זמר טוב אומר בהכרח שהוא מסוגל לעשות את זה?

 

אני גם לא מתחבר לכל הביקורת שהיתה בזמנו על התכנית הזאת, ב-2003, כשהיו אמנים שטענו ש"אמן צריך לעבור שלבים בדרך להצלחה". קודם כל, האנשים שהופיעו בכוכב נולד הם לא אמנים אוטומטית מעצם השתתפותם בתכנית, אפילו אם הם זוכים. מעבר לכך, אין מה לעשות, זה שמישהו עבר הרבה מאוד קשיים בדרך להצלחה לא אומר שזה הכרחי. אם מישהו אחר יכול להצליח בלי השלבים האלה, הוא לא "רימה" אף אחד בזה שישר מכירים אותו. זה קצת כמו לבוא בטענות לאינטרנט, ולהגיד שזה לא פייר שהיום כל להקה יכולה לפרסם את עצמה. וזה לא שלא היו אמנים שישר הצליחו, גם בזכות מזל.

 

הבעיה שלי עם התכנית הזאת הוא הקושי שלה למלא יעד שהיא בעצמה לא בטוחה מה הוא לדעתי.

קרט קוביין היה סולן אדיר, אבל מעבר לזה שהוא לא היה הולך לתכנית כזאת, הוא באמת היה יכול להצליח בה? שירים של אנשים אחרים היו מקבלים ממנו את הביטוי המדהים שהוא נתן לשירים שהוא בעצמו כתב?

ואם נחזור לעניין הקאברים שנשמעים שונה מהמקור - זה באמת משהו שזמר יכול לעשות לבדו? בשביל לתת פרשנות חדשה לשיר, לפעמים לא מספיק פשוט לשיר אותו אחרת. את צריכה שהכל יהיה שונה. בשביל זה את לא יכולה פשוט לשיר, את צריכה לעבוד (אולי אפילו שעות) על התפקוד של כל כלי. אם את עושה את זה לבדך, וזה יצא טוב, אז עשית משהו גדול שהוא מעבר לכישורי שירה. אם עשית את זה באמצעות האנשים בהפקה, אז זאת לא בהכרח עבודה שלך - כלומר, לא רק שלך, לפחות.

Link to comment
Share on other sites

Guest עידן דורון
דיי עם הקונספירציות

כל אחד ברגע שמאבד את הפיבוריט שלו ישר בוכה "מכור, מכור"

תצביעו למי שאתם אוהבים במקום לבכות

מי שטוב לו ושמח כף ימחא חהחהחה

 

(*לא המשתמש המקורי)

 

המשתמש המקורי דווקא מתבקש להגיב כאן לטענות הקשות שמושמעות נגד כוכב נולד... :wubyellow3: :flowers:

אני רוצה לציין שהעורך הראשי של כוכב נולד עושה שם עבודה מעולה. :wubyellow3:

Link to comment
Share on other sites

זה שקוף שאור גלעדי יהיה בגמר.

לפחות 50% מהביצועים שלו נקטלו על ידי השופטים, בדיוק ההפך מאבי בן אבו, ביצוע ראשון לא מספיק טוב שלו והוא הודח.

חבל שהוא לא משך אחריו קהל מעריצים רחב, כי מבחינה מקצועית הוא היה חייב להיות בגמר ואולי אפילו לזכות.

 

נ.ב

הכל בגלל גיא ע-בודי

חח אני לא מאמין שיש צנזורה על השם משפחה שלו

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.