Jump to content

כ' בתמוז - 105 שנים לפטירת הרצל


אופסימיסט

Recommended Posts

יטמבל על מלא למי יש אינטרס להכפיש אותו למה הוא חיי??

 

ותוסיף לזה גם שהוא נפגש עם האפפיור ימח שמו בשנת 1893 הוא הציע פתרון לבעיית היהודים כלשונו והוא רצה להטביל את כל יהודי אוסטריה לנצרות בטקס מיוחד שיערך בכנסיית סנטטוון בווינא.

בוא קח גם ציטוט מהספר שלו:

"בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים לכל הפחות באוסטריה בעזרת הכנסייה הקתולית ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה ולהשיג על ידיהם רעיון אצל האפפיור כדי להגיד לו עזור לנו מפני האנטישמים

ואני יחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי וגאה לנצרות"

 

 

זה מי שאתם מעריצים!!

יש אינטרס להכפיש אותו, כי גם היום כשהוא מת, הרעיון שלו חי, ובועט חזק מאוד בכמה אנשים שמתנגדים לו, ואתה כיהודי חילוני שמוכן להקשיב להכפשות שהחרדים מפיצים עליו זאת ההוכחה עד כמה הבעיטות שלו כואבות.

 

הרצל אכן נפגש אם האפיפיור, אבל לא ב 1893 (אז הוא היה סתם כתב לא מאוד חשוב בפריז) אלא בסביבות 1903. הוא מעיד על עצמו שהוא הרס את הפגישה ברגע הראשון בכך שסירב לנשק את ידו של האפיפיור. זה נראה לו כמו דבר שיהודי שמכבד את עצמו לא יעז לעשות, והרצל היה בדיוק זה - יהודי שמכבד את עצמו.

הקטע שציטטת מהיומן מוצג ע"י הרצל עצמו כרעיון איוולת שעלה בדעתו בעבר, בתוך ניסיון להסביר למה הוא בכלל עוסק בחיפוש פיתרון למצוקת עם היהודי. הקטע הזה מופיע בעמוד הראשון או השני של היומן, ומכאן והלאה 3 כרכים מתארים ניסיון בלתי פוסק להביא לפיתרון יהודי למצוקת היהודים בגולה. והוא אומר שוב ושוב שהפיתרון האפשרי היחיד הוא ארץ ישראל.

 

בקיצור, הצגת הקטע הזה מחוץ להקשר היא סילוף נבזי וחסר שחר, שמשתלב יפה באוסף השטויות האחרות שכתבת לגביו.

לזכותך יאמר, שאני יכול לציין כמעט בודאות מה מקורות המידע שלך לגבי הרצל. לחובתך יאמר, שלא טרחת לבדוק אותם, ואתה מפיץ את השקרים האלה הלאה באמונה עיוורת.

Link to comment
Share on other sites

אבשלום הוא לא אשם. אני גם כמעט והולכתי שולל אחרי השטויות האלה. תשמע בחור, אני יכול לנחש מאיפה שמעת את ההכפשות הללו על הרצל, בגלל שגם אני חשבתי ככה בעבר. עד שבעצם אמרתי לעצמי שיש לי חור בהשכלה שלא קראתי את הספר של הרצל "תל אביב", וישר השגתי אותו על מנת לקרוא, ואז גם קיבלתי פרספקטיבה אחרת לגמרי. בוא נעשה דבר כזה, לך לספרייה, תשאיל את הספר "תל אביב", כשתסיים אותו תגיב בפורום ותגיד לי אם הדעה שלך השתנתה, ואני בטוח שהיא תשתנה. בכל מקרה, יש אינטרס גדול מאוד ללכת נגד הרצל, בעיקר בזרמים הקיצונים של היהדות, בגלל שהם לא יכולים לקבל את העובדה שהעם היהודי חזר לארץ ישראל בזכות רעיונות של חילונים מסורתיים ולא בזכות דתיים או המשיח. ככה שאני מציע לך לא לשחק לידיים של האינטרסנטים האלה, כי ואללה הם הזבל שבחברה שלנו, ואני מציע להם להתגייס לצבא ולתרום למדינה, במקום לצאת נגד הרעיון המרכזי שבזכותו אני ואתה חיים פה.

Link to comment
Share on other sites

חילוני זה יהודי שרוצה להיות יהודי וגאה להיות יהודי שלא מקיים תורה ומצוות אבל אבל מפציר בכל מקום שהוא יהודי והוא עושה ברית מילה לעצמו ולילדיו ועושה בר מצווה ומתחתן מתחת לחופה ואת הברית עושה לא רב ובר מצווה הוא עושה בבית כנסת ומניח תפילין אמת או לא??

 

זה מי שאתם מעריצים!!

 

1. לא. אין נוסחה להיות חילוני, חלק לא עושים שום ציווי הלכתי, חלק מקיימים דברים מתוך הרגל/כבוד למשפחה/כל סיבה אחרת. בכל מקרה, התיאור שלך מדבר על מסורתי (לא שומר תרי"ג אבל צם בכיפור, שומר בשבת בדרך מוזרה [כן חשמל, לא אש] ומניח תפילין מדי פעם ואפילו כל יום), לא חילוני.

2. זה מי שאתה, כנראה, מעריץ:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mxTLrRvd4XQ

 

אני לא מתחבר לכותרת הקליפ או לכך שמכין הקליפ קרא לו אידיוט, זה באמת לא לעניין ולא מכובד, אבל הסרטון הזה הוא עוד דוגמה, מני רבות, שבה הוא ושכמותו מפזרים תשובות וקובעים עובדות בנושאים שאין להם מושג וחצי מושג.

אז זה מתעסק בנושא אחד, אתה בטח ראית קליפ על הרצל (או היית בהרצאה בעצמך, או סתם שמעת מרב אחר שהושפע ממנו) והוא הצליח להטעות גם אותך. ככה זה, כשמרימים את הקול, שמים בגדים מוזרים שתופסים תשומת לב ומשלבים עם זה כריזמה - אפשר לשכנע קהל של אנשים חסרי מושג בתחום.

Link to comment
Share on other sites

אבנר, האמת היא שהייתי בשתי הרצאות של אמנון יצחק. הוא לא מדען, לא פרופסור ולא כלום. הוא במקסימום מקצועי בלספר את פרשת השבוע בהרחבה, אז הסרטון הזה הוא מניפולציה זולה בלבד. מצד שני, אם תשאל את הרב ברוורמן, פנגר, זמיר כהן ועוד, אתה תקבל תשובות לעניין ולא את השטויות שהוא אמר. כך, שתשובות אתה כן יכול לקבל, השאלה את מי שואלים. ובכל זאת, גם בתורה של דארווין יש הרבה חורים, וגם בתורה של היהודים, כך שאין חד משמעי ואף אחד לא יכול להביא הוכחה מדעית רצינית אלא אך ורק השערות לנושאים ברומו של עולם(בריאת העולם, הגלקסיה וכדומה).

Link to comment
Share on other sites

אם הבנתי נכון את אבנר הוא לא התכוון להיכנס פה לענייני האבולוציה אלא פשוט לתת דוגמא לרב שאינו מבין יותר מדי ועדיין מרשה לעצמו לספר ולדבר ומן הסתם שקהל מאמיניו ייקח את זה כאמת התורה, ולהשוות את זה לעניין הרצל והסיפורים המטומטמים של אנשים עליו.

Link to comment
Share on other sites

הרב אמנון חכם מאוד. הוא עונה בצורה שנראית קצת מזלזלת בגלל שכל האבולציה היא שטויות ולא צריך להיות דתי בשביל זה כי היום גם רוב המדענים שוללים אותה (מלבד אלה שמתפרנסים ממנה).

 

לך ותראה אלפי הרצאות שלו שהוא עושה צחוק מכל הליצנים שיוצאים אליו. אני מתפלל שעושה הסרטון ילך לרב אמנון לרב פנגר לרב זמיר ויתווכח איתם בהרצאה שמשודרת בטלוויזה. אין אומץ לאנשים ללכת להתווכח איתו כי הוא צודק אז הם לוקחים קטע מתוך סרטון מכניסים את הפירושים שלהם ומציגים את זה כאילו עושים צחוק מהדתיים שהרי רואים בברור שהרב לא ענה ברצינות כשהוא אמר שזה היה סיני וכו...

 

תהיה בטוח שהרב אמנון מבין במדע כי הוא מתעסק בזה כל יום ואם שואל השאלה היה איזה דוקטור ושואל בצורה מדעית הרב היה עונה לו בצורה מדעית.

לסרטון שהראתה אותו פה קוראים "הרב אמנון יצחק - אבולוציה 2010 מצחיק!!" http://www.youtube.com/watch?v=G2V_y8QcVUk

כל העניין היה לענות בצורה שקצת תצחיק את האנשים הרי האדם הזה לא שאני מזלזל בו הוא לא איזה דוקטור או פרופסור אם היו עונים לו בצורה מדעית עם כל מני נוסחאות ודברים של דוקטור ומעלה הוא לא היה מבין אז הרב הסביר לו בשפתו ובשפת העם לאנשים הרגילים.

 

 

אותו מעלה סרטון וחבריו העלו גם סרטון שבוא הוא גם "עושה צחוק" מהרב בוא ותראה בעצמך מי עושה צחוק ממי

Link to comment
Share on other sites

אבנר, האמת היא שהייתי בשתי הרצאות של אמנון יצחק. הוא לא מדען, לא פרופסור ולא כלום. הוא במקסימום מקצועי בלספר את פרשת השבוע בהרחבה, אז הסרטון הזה הוא מניפולציה זולה בלבד. מצד שני, אם תשאל את הרב ברוורמן, פנגר, זמיר כהן ועוד, אתה תקבל תשובות לעניין ולא את השטויות שהוא אמר. כך, שתשובות אתה כן יכול לקבל, השאלה את מי שואלים. ובכל זאת, גם בתורה של דארווין יש הרבה חורים, וגם בתורה של היהודים, כך שאין חד משמעי ואף אחד לא יכול להביא הוכחה מדעית רצינית אלא אך ורק השערות לנושאים ברומו של עולם(בריאת העולם, הגלקסיה וכדומה).

 

אין בעיה אחי, אז שלא יתיימר לדבר על תחומים שהוא לא מבין בהם ובטח שלא יעז לחלוק על אנשים שמקדישים את כל חייהם לתחומים האלה. באותה מידה, אם פרופסור לכימיה או ביולוגיה יערער על הלכות שבת, זה יראה מגוחך.

 

עם הרב זמיר כהן ישבתי בארבע עיניים, כנ"ל עם הרב נויגרשל. הטיעונים היו טובים בהרבה משל אמנון יצחק, אבל באמת עלובים בראיה כללית.

יש לו גם ספר, לרב זמיר כהן, "המהפך". אוסף שטויות, וכדי שלא תחשוב שאני מקשקש - אתה מוזמן להביא משם כל טענה שנשמעת לך משכנעת ונתמודד איתה בעזרת ה'.

 

האבולוציה היא לא "רק תיאוריה", צריך להבין מה משמעות המושג "תיאוריה מדעית".

אנחנו רגילים שבשפת הרחוב "תיאוריה" זו השערה. סוג של "נראה לי ככה, לא?", אלא שתיאוריה מדעית עומדת בכ"כ הרבה מבחנים עד שהיא מקבלת את האישור שהיא אכן תיאוריה (והמבחנים לא נגמרים לעולם, הרי תיאוריה טובה היא תיאוריה שאפשר להפריך, משמע שיש דרך לעשות זאת. לכן אלוהים בלתי נראה שאי אפשר להפריך, אך גם לא להוכיח, זו תיאוריה רעה).

 

באותה מידה, תיאוריית הכבידה היא "רק תיאוריה", אתה מערער על כך שקיים כוח משיכה?

אתה מקבל את זה שכדוה"א נע סביב השמש או טוען שהתיאוריה ההליוצנטרית היא "בסה"כ תיאוריה"?

משפט פיתגורס הוא "תיאוריה" במובן המתמטי, אתה חושב שמתישהו תמצא משולש שיפריך אותו או שאתה מתייחס אליו כאל עובדה?

 

 

הרב אמנון חכם מאוד. הוא עונה בצורה שנראית קצת מזלזלת בגלל שכל האבולציה היא שטויות ולא צריך להיות דתי בשביל זה כי היום גם רוב המדענים שוללים אותה (מלבד אלה שמתפרנסים ממנה).

 

גם את זה שמעת מכבוד הרב ולא חשבת לבדוק ברצינות, אה?

http://ncse.com/news/2009/07/views-evolution-among-public-scientists-004904

97% מאנשי האקדמיה מצדדים בכך שהאבולוציה היא עובדה מדעית.

 

האנשים מהם הוא עושה צחוק בהרצאות שלו הם לא אנשי אקדמיה שאמורים לדעת לענות לשטויות שלו, אבל הרשת מלאה בסרטונים שבהם השטויות שלו מופרכות בזה אחר זה ובצורה נהדרת.

 

הייתי בהרצאה אחת שלו, הוא דואג להגיד חצאי אמיתות. שזה הכי מסוכן. הייתה לו טענה אחת לגבי זה שנמצא פחם בקוטב הצפוני, שזה נכון, והוא אומר שהמדע טוען שפחם הוא עדות לשורשים של עצים באדמה (גם נכון), וכיוון שבימינו רואים שאין עצים בקוטב (גם נכון), מכאן שהמדע טועה.

 

אם הוא היה כנה, הוא היה אומר "אין לי מושג", אבל הוא העדיף להסיק מסקנה מפגרת.

אם הוא היה בודק, קורא, מבין מה זה לוחות טקטוניים, רואה שהקוטב לפני נדידת היבשות היה באיזור קו המשווה, מכאן שצמחו בו עצים, ושאין כאן סתירה אלא רק חיזוק הדבר - הוא גם היה מבין.

אני מקווה שהוא לא ידע את זה, מאשר שהוא ידע והעדיף לשקר כדי "לחזק" עוד נער שחזר מהודו ומחפש את עצמו.

 

אני לא בא לשכנע אותך, זה לא מעניין אותי מה תחשוב או תעשה, זה החיים שלך.

אבל אם תחליט שאתה רוצה לבדוק ולא רק להאמין לאנשים שאמנם חכמים, אבל לא מדברים בנושאים שבהם הם בקיאים, ותרצה להבין קצת יותר על מה הם (ואתה) מדברים, אז קח, תתחיל ממשהו:

אם אתה מפחד, חושש להיות א-גרוייסע כוייפר, או רוצה להאמין לרבנים בכל מחיר, אז עזוב. תמשיך ללכת להרצאות ולצחוק כשהוא יגיד בבורות ש-"דארווין אומר שבאנו מקוף! אני לא דומה לקוף, אולי הוא דומה!". ואיזה יופי, הרב הפריך את הכל, איזה חכם הוא, הוא גם נשמע ממש משכנע כשהוא מרים את הקול. אפשר ללכת הביתה ולהיות רגועים. ברוך השם.

Link to comment
Share on other sites

אנסתם את הנושא.

מנהלים - אפשר בבקשה לפצל את העניין מחדש לנושא זיכרון להרצל (אפשר להשאיר את ההשמצות, זה בעיקר מחזק), ולנושא דת ואבולוציה #871487534875?

 

תודה

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

עוד שנה חלפה, שוב כ' בתמוז, כבר 108 שנים. אוסף מדברי הרצל:

 

 

לא מחזה שוא ומקסם כזב אחזה… החומר הדרוש לתכלית הבנין, שאני מתאר, לנגדנו הוא ובידינו נתפשנו; לא נעלם הוא מעיני איש; וכל מי שרוצה לקרוא את הדרך החדשה הלזו בפתרון שאלת היהודים בשמה הראוי לה, לא יוכל לכנותה בשם "דמיון כזב", אך יתן לה תואר "השערה בלבד"…יש בהצעתי הכח המסובב והמניע במציאות את ידות האופנים והגלגלים למכונה, שאני אומר לבנות, אני מתאר אך כמו שהם, לפי עניות דעתי וקוצר ידי, בתקותי כי יקומו אחרי בנאים ואדריכלים גדולים וטובים ממני.

*

 

זוהי צורת הביניים שבין האינדיבידואליות והקולקטיביות, מן הפרט לא תישלל ההתעוררות והשמחה אשר לרכוש הפרטי, ועם זה עשוי הוא להתגונן מפני השלטון הקפיטאליסטי בכוח ליכודו עם חבריו למקצוע. בשל ההדדיות שלנו לא נדלדלנו יותר גם ביחידים אמיצים, אלא להפך. היחיד אינו נשחק בתוכנו על ידי אבני הריחיים של הקפיטליזם, וכן אין גולגולתו נערפת בכוח אותה שוויוניות של הסוציאליזם. אנו מכירים ומעריכים את התפתחות היחיד, כשם שאנו מכבדים ומוקירים את בסיסו הכלכלי, את הרכוש הפרטי.

*

 

עיקר גדול: את העסקים הבדוקים והמנוסים, כגון בנקים, רכבת, ביטוח, אניות וכד', מקבלת המדינה לרשותה, אם אין ספק בהצלחתם. [לפיכך, לא מסים!] כל דבר שהצלחתו תלויה ב??מקרה נשאר ביד הרכוש הפרטי בשביל פרסי רווח גבוהים. עסקים שהצליחו משלמים מסים פרוגרסיביים ביחס ישר לגידול ההכנסות. לשוות לכל זה צורה אינדיבידואלית, באופן שהיוזמה הפרטית לא תהא נדונה למיתה.

*

 

שנת היובל – ענה דוד – איננה תקון חדש, כי אם תקון ישן נושן שיסד משה רבנו. אחרי שבע שמיטות, וכל שמיטה שבע שנים, נסבו הנכסים הנמכרים בשנת החמשים לבעלם הראשון. אנחנו שנינו מעט את החק הקדמון. בינינו יסבו הקרקעות לחברה החדשה. משה רבנו כבר הציב לו למטרה למנוע את הקבץ הרכוש במדה לא-שוה. אתה תראה, כי גם שטתנו קולעת אל השערה הזאת ולא תחטיא. ובעלות מחיר הקרקעות לא ילך השכר לכיס היחידים, כי אם לכיס הצבור.

 

*

 

רוח הקבלנות תוכל להתעורר באופן יפה ומועיל, רק הקבלנות הפרועה, שאינה יודעת כל סדר ומשטר ישר, חדל תחדל. מלבד זאת ימצאו לכל אחד ואחד מהקבלנים כוחות העבודה, כאשר יפנה אל המשרד המרכזי להספקת עבודה ומשרות… מובן מאליו, כי לא כעבדים משועבדים יש?לחו שמה, כי רק כפועלים חפשים, העובדים שבע שעות ביום, הנהנים גם עתה מזכיותיהם, וגם בשנוי המקום יוכלו לעלות למדרגות גבוהות ויכלכלו בלחם לעת זקנתם.

 

הקבלן החפשי יוכל לבקש לו ג"כ פועלים באשר ימצא כטוב בעיניו, אך יכבד ממנו לעשות כזאת. האג?דה תעצור בעד המורדים, אשר יתאמצו להכניס עבדים שלא מבני ישראל, תאסור את סחורתם וגם תשים מכשולים אחרים על דרכי עסקיהם, באפן זה יהיו כלם מוכרחים לספח אל העבודה את העובדים אך שבע שעות, ועבודת שבע השעות תהיה בארצנו כמעט מעט לחק ולא יעבור.

 

*

החברה החדשה שראינו כאן היא לאמיתו של דבר קרטל של אגודות שיתופיות; קרטל גדול שמנהל בעצמו את כל עסקיו, מטפח אידיאלים מתוך גישה תועלתנית ורואה לנגד עיניו את טובת הכלל.

 

*

בבית הספר אין הבדל לא בבגדים, לא בשום דבר – זולתי בכשרון, ובשקידה. אנו בחברתנו החדשה לא נעשה את מעשה ה?ה?ש?ו?א?ה. איש לפי פעלו. לא בטלנו את תחרות העבודה. אך התנאים שוים הם לכל, כמו במלחמה לשם פרס, או במרוץ התחרות, בתחילה הכל רצים להיות שוים, בתחילה ולא בסוף. [...] אך בינינו אין הילדים מפסידים ואינם נשכרים בעד עסקי אבותיהם. בעד כל דור חדש הכל מתחיל מבראשית. על כן כל בתי הספר מן הבתים למתחילים עד האוניורסיתה הציונית הם חנם אין כסף, וילדי בתי הספר עד תלמידי בה"ס התיכונים הגומרים את לימודם חייבים ללבוש בגדים שוים. אנחנו חושבים לדבר פורע-מוסר, כי יורגש בבה"ס הבדל מצב הונם של אבות התלמידים. זה מקלקל הכל. ילדי העשירים מתגאים ומתעצלים, וילדי העניים נעשים מרי נפש קודם זמנם…

 

*

 

שהקהילייה היהודית שאני מבקש לייסד תהיה בהכרח קטנה, אורתודוקסית ולא נאורה – לכך לא אוכל להסכים.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.