Jump to content

נושא מלפפוני קיץ 24 ע"ש דניאל פרץ


Recommended Posts

רגע אחרי שניגבנו את הדמעות האחרונות מאתמול וכשאנחנו עדיין שיכורים מאחד הימים הגדולים בהיסטוריה של מכבי תל אביב. רגע לפני שאנחנו מתברכים בצלחת ה25 ובכוכב החמישי, הגיע העת לרכב על המומנטום של הנושאי יתר וללכת לאתגר הרבה יותר קשה ואקסטרימי, להביא למכבי חלון העברות שישמח גם את הפסימיים ביותר.

 

אמנם בלי נדר נחגוג אליפות העונה אבל כולם יודעים שאחרי עונה מורכבת כזאת צפויים הרבה שינויים ויש הרבה שאלות מסקרנות על הפרק. השאיפה היא שנצא למחנה אימון עם תשובות ברורות בכל עמדה ועמדה. אז נתחיל עם השאלות:

 

1. מאמן - אולי השאלה המרכזית של העונה הבאה.  נשים את דעתי בצד שאסור להחליף מאמן שהביא אליפות ראה ערך גרנט ופאקו וננסה להסתכל על הענין בצורה אובייקטיבית.

האם רובי קין מעוניין להישאר פה לעוד עונה? האם מכבי תל אביב מעוניינת לראות אותו על הקווים לעוד עונה? והאם יש כבר תחליף למקרה והוא לא נשאר פה מכל סיבה שהיא (אם הוא לא נשאר,  פאולו סוזה יהיה מאוד נחמד, שמעתי שהוא מאמן די סבבה).

 

2. שוער - עוד עמדה בסימן שאלה ענק. למשפתי כמו לכל שאר השחקנים יש חלק בהצלחה העונה אבל לכולנו (אני מקווה שלכולנו) ברור שזה לא רציני שהוא יהיה השוער הראשון גם בעונה הבאה. השוק הישראלי די דל, ואם הבווארים לא יחליטו בטעות להשאיל לנו את מי שכתוב פה בכותרת ואם ניקח בחשבון שניקיטה חייקין זה שם שהמציאו פה בפורום ואין אף הוכחות שהוא שיחק כדורגל אי פעם,  אז אין אופציות טובות וצריך להביא זר לעמדה הזאת (ורצוי הפעם מוכח ומליגה נורמלית). אם בכל זאת מתעקשים על ישראלי, לדעתי מרקו וולף של מכבי פתח תקווה הכי טוב בליגה אבל בעיניי, חייב זר.

 

3. מגן ימני - אין כזה. ולכן זה אולי העמדה הכי נואשת לחיזוק בסגל. אבישי סיכוי טוב לא יישאר ומכבי מאלתרת עד כמה שאפשר כדי לפתור את הבור הזה.

השם המרכזי הישראלי שמועמד להגיע הוא שגיב יחזקאל שיכול לסתום שם את החור כאשר גם התקווה שאלי דסה יחזור לארץ לצהוב קיימת. אופציה נוספת היא מגן צעיר אולי לגיבוי דוגמת נועם בן הרוש שנותן עונה גדולה בהפועל חיפה או גיא דזנט שנותן עונה פחות טובה במכבי פתח תקווה אבל התקרה שלו גבוהה. נפתיע אם נביא זר לעמדה הזאת אבל גם זה יכול לקרות.

 

4. בלם - עוד עמדה שזקוקה נואשות לשדרוג. לוקאסן אני מקווה שהפעם יעזוב אותנו. רז שלמה מסתמן כאחלה חיזוק ישראלי, ויש גם את נחמיאס הבינוני אבל שנותן את הנשמה ואת בלטקסה הסתם בינוני.

השאלה המרכזית היא עתידו של אנריק סאבוריט המרגש שמבחינתי אין שאלה שבמצב העניינים הנוכחי שכל כך קשה להביא לפה זרים, צריך לעשות הכל שיישאר פה. אבל בלי קשר לאם סאבו נשאר או לא, צריך לחזק בעוד זר אחד לפחות את מרכז ההגנה. לגביי הישראלים, אין באמת אופציה יוצאת דופן אלא אם כן סתיו למקין מחליט לחזור לארץ או שהפועל מוכרת לנו את אור ישראלוב (לא יקרה). מבחינת מושאלים, יש בעמדה הזאת את איתי בן חמו שרושם חצי עונה טובה אצל סכנין המחבלים אבל מאמין שישאילו אותו לעוד עונה בליגת העל (בתקווה שהפעם לא לקבוצה ששונאת אותנו ואת המדינה).

 

5. מגן שמאלי - הפתעה עצומה, הנה עמדה שמתפקדת במכבי ולא זקוקה לשינוי גדול. רביבו רשם עונה בסה"כ די חיובית למרות השכר גידול לפעמים וזאדה זה לוחם שיוצאים איתו לכל מלחמה. היחיד שיכול לבוא כאופציה לסגל המורחב זה המושאל שחר רוזן ששייך לבני יהודה ורושם עונה מעולה בלאומית אבל ספק אם זה באמת יקרה.

 

6. קישור - על הנייר זה החלק במכבי שתפקד הכי טוב העונה. יוריס, פרץ וגבי, שלושתם מועמדים ראויים לתואר שחקני העונה עם עונה אישית משוגעת והתקדמות מטורפת. ועדיין גם פה יש הרבה שאלות. כי גולסה כנראה יעזוב את מכבי אחרי הרבה שנים שהוא שירת את המועדון. הג'ינג'י אני מקווה שיישאר ויזכה ליותר ריספקט.

גם קארצב שלאחרונה נראה כמו שחקן כדורגל בסימן שאלה כי כידוע לכולם הוא בהשאלה עם אופציית רכישה בסכומים דמיוניים שנצטרך לשלם לקבוצה הטורקית. גם דן ביטון סימן שאלה גדול ואישית אני מקווה שמכבי לא תלך על האובייס ותציע לו חוזה, מיותר לחלוטין.

השם המרכזי בעיניי זה דן גלזר, זוכרים אותו? אני אשמח לראות אותו עוזב את הבטן גב בכרתים וחוזר לסגל שלנו בעונה הבאה, יש לו מלא מה לתרום. בגזרת החיזוק השם שכולם יפנטזו עליו כל הקיץ הוא עדי יונה. לאחר שנגלה שלהוציא אותו מביתר יעלה הון, נצטרך לפחות עוד זר אחד לקישור הקדמי שייתן תחרות. ואם בכל זאת תתעקשו על איזה שחקן ישראלי, אז איתן אזולאי ממכבי נתניה הוא שם ריאלי מאוד. גם אינייאו פרדה, האקזיט הבא מהילדודס של זיו יכול להילקח בחשבון. שמות קצת פחות ריאליים הם ניב יהושוע ולירן חזן, הילדים של לוזון שגם יעלו סכום דמיוני. בגזרת המושאלים יש את רוי נאווי מהפועל פתח תקווה ובר לין הכישרוני ששיחק בהפועל חיפה אבל להגיד את האמת, שניהם לא היו בעונה מוצלחת.

 

7. כנפיים - בעוד בכנף שמאל נעול לו פיליסיו מילסון הגדול, אחד מגדולי הזרים שהגיעו לפה, בכנף ימין המצב מורכב יותר. אושר דוידה נתן עונה טובה בסטנדרטים שלו ולכן מקומו בסגל מובטח. יוני כהן הגבר יעזוב אותנו כנראה, אדו זה פיקציה ואני לא רוצה להיתקע עוד עונה עם קיקו גם אם רובי מוחלף כי אני לא מאמין בשטויות האלה שעונה הבאה הוא יתפוצץ. לכן, אין לנו כלום על הספסל מלבד אלתורים סטייל יונס מלדה וכאלה וחייב חיזוק משמעותי. נצטרך זר לעמדה הזאת שרובינו שראו כדורגל ישראלי השנה מפנטזים על הגעתו של פרדי ורגאס, כוכב הכדורגל של ריינה. בגזרה הישראלית בעמדה הזאת, יש את כארם זועבי הצעיר של הפועל ירושלים שיכול להיות מעניין ואת סתיו טוריאל המוכשר והישאם לאיוס האגואיסט מהפועל אבל שוב, ספק אם ימכרו אותם דווקא למכבי. אגב כולם מדברים על יונה, מה עם ירדן שועה? בעיניי מספיק בוגר ומוכשר למכבי אבל יש דעות לכאן ולכאן בעניין הזה.בגזרת המושאלים, יש את סייד אבו פרחי המוכשר שמושאל לכפר קאסם אבל מאמין שיתנו לו עוד שפשוף אולי בקבוצה ליגת העל הפעם.

 

8. חלוץ - השאלה הכי גדולה בעמדה הזאת היא כמובן שאלת המוזהב. מה שהוא יחליט עם מיץ' ואלוהים אנחנו נקבל ואני באופן אישי ישמח לראות אותו לובש שוב צהוב. תורג'מן רשם עונה לא גדולה ביחס לפוטנציאל שיש לו ויהיה מעניין אם הוא יישאר פה או ינסה לעבור למעבר לים. אנחנו מקבלים בונבון כמו אלעד מדמון, שחקן מאוד מגוון שיכול לעזור לנו מאוד. ויש גם את מלדה בכל הכאב ראש הזה. לכן, אם זהבי יישאר, העמדה הזאת לא צריכה חיזוק. אם יחליט לפרוש לקול דמעות הקהל, נצטרך חיזוק ואולי אפילו חלוץ זר.

 

אז כפי ששמתם לב בנושא החופר הזה, יש הרבה עבודה. מנספורד, מיץ', פרייס, אליפות ואירופה שוב על הפרק! צאו לדרך! ושיהיה לנו בהצלחה!!!

Link to comment
Share on other sites

   (הרכב כולל בכוונה 6 זרים)        

                   זר

  רביבו   זר    זר יחזקאל

               יוריס

         פרץ        זר

מילסון                  זר*

              תורג'מן

 

*זר סגנון צ'יקו שבאופיו קו אבל עם יכולות תפקוד כ9.

 

ספסל: 

שוערים: משפתי, שוער נוער.

מגנים מחליפים: זאדה, בן הרוש.

בלמים מחליפים: שלמה, נחמיאס, בלטקסה.

קישור מחליפים: שחר, גבי, לין.

וינגרים מחליפים: דוידה, בלאי, עזו.

חלוצים מחליפים: מדמון, מלדה. 

Link to comment
Share on other sites

יש לבן והצוות הרבה הרבה עבודה בקיץ שגם הוא כנראה יהיה תחת המגבלות של מלחמה וכו׳ . 

אני מצפה לראות פה לפחות 4 זרים חדשים ו 3 ישראלים משמעותיים (יחזקאל/בן הרוש חובה) 

מקווה שהרשימות בפנקסים כבר מלאות 

Link to comment
Share on other sites

8 דקות לפני, erantheking21 said:

שחקן מעניין ששווה מעקב ולא מוכר

אוהד אלמגור

באמת שחקן מעניין,סקאוטינג טוב שלהם לשחקן שלא כלכך בלט בלאומית אבל נראה מצויין עד כה מאז שהגיע 

 

Link to comment
Share on other sites

בראש ובראשונה זרים! זה המפתח לעונה טובה יותר.

5 זרים לשחרר - סאבוריט, לוקסאן, אדו, קיקו, מוסקארה.

להביא במקומם 5 זרים טובים זה לא קל, אבל אפשרי בהחלט, כן הייתי הולך על חלק מהזרים שיש בליגה.

 

Link to comment
Share on other sites

אם נדבר רק על הישראליים, אז להוציא ליגיונרים, החיזוק הכי טוב בתחום הזה הוא שועה. יש לו כדורגל ברמות שכמעט ואין בארץ. וגם בראש, הוא די מחובר "ממרום גילו". ללכת עליו חזק חזק. לגבי כשרונות צעירים פירטת את הרוב, בן הרוש נשמע הכי ריאלי אבל לא יודע כמה יהווה חיזוק משמעותי למצב הקיים, ובאופן כללי שוק די ריק. הזרים יותר מתמיד קריטיים..

 

Link to comment
Share on other sites

2 דקות לפני, סבסטנו said:

בראש ובראשונה זרים! זה המפתח לעונה טובה יותר.

5 זרים לשחרר - סאבוריט, לוקסאן, אדו, קיקו, מוסקארה.

להביא במקומם 5 זרים טובים זה לא קל, אבל אפשרי בהחלט, כן הייתי הולך על חלק מהזרים שיש בליגה.

 

במציאות הנוכחית חייבים להביא חלק מהזרים מהליגה. 

אם איכשהו סבוריט יקבל אזרחות הייתי משאיר אותו. 

Link to comment
Share on other sites

סאבוריט שנה הבאה עומד בקריטריונים לדעתי להרשם כישראלי, במצב כזה חד משמעית להשאיר והוא הזר האחרון שהייתי ממהר לשחרר.

 

קיקו, מוסקרה, לוקאסן - ראשונים לעלות למטוס.

Link to comment
Share on other sites

                 פרץ

רביבו     זר          זר       זר

                יוריס

     זר      פרץ / קניקובסקי

מילסון                 יחזקאל / זר

                  מדמון

 

מבחינתי, אפשר להשאיר את סבוריט זר שישי, במקום "פרוספקט" שלא רואה דשא. 

כשלנו עד היום בעמדת הפרוספקט. 

מעולם לא היו לנו 6 זרים על המגרש באירופה. וגם בארץ בקושי 4.

Link to comment
Share on other sites

10 דקות לפני, thunderbolt said:

אם קין עוזב, ואין מאמן זר מוכח על המדף - מביא את דגו

די נו, הביאו אותו לשם לחמם מקום עד שבכר חוזר, שנה הבאה הוא בחדרות וכאלה

Link to comment
Share on other sites

1 דקה לפני, הנדון said:

די נו, הביאו אותו לשם לחמם מקום עד שבכר חוזר, שנה הבאה הוא בחדרות וכאלה

תאכלס לאיפה יש לו כבר לעבור?

ב"ש תפוס

חיפה תפוס

מכבי לא רלוונטי לישראלים

ביתר תפוס

הפועל?

Link to comment
Share on other sites

Just now, סבסטנו said:

תאכלס לאיפה יש לו כבר לעבור?

ב"ש תפוס

חיפה תפוס

מכבי לא רלוונטי לישראלים

ביתר תפוס

הפועל?

ברדה לא נראה לי כל כך רוצה להמשיך לאמן, כרגע אין לו מקום עד המאמן הראשון שיפוטר. 

Link to comment
Share on other sites

14 דקות לפני, thunderbolt said:

אם קין עוזב, ואין מאמן זר מוכח על המדף - מביא את דגו

לא יבוא.

יחכה עד שיפטרו את בכר. :lol:

להביא מאמן לסיבוב שני זה בדרך כלל כישלון.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.