Jump to content

חומץ בלסמי

משתמשים רשומים
  • Posts

    0
  • Joined

Posts פורסם על ידי חומץ בלסמי

  1. אני מזמין אותך למנות את מס' השחקנים שמגביהים באופן "סביר" לרחבה באופן קבוע ויציב. במכבי ומחוץ למכבי. ישראלים וזרים. בליגה המקומית ובליגות מחוץ לישראל. כדוגמא מעניינת - גם שסבוריט היה בשיאו כמגן שמאל, למשל, הגבהות טובות לרחבה לא היו הפורטה שלו. ואגב, גם באספקט הזה דוידזאדה לא רע.

     

    בלי קשר, לבחון שחקן דרך מאפיין כ"כ ספציפי זו הדרך הבטוחה לקבל לגביו מסקנות לא נכונה.

  2. 1 hour ago, הצבר said:

     

    קודם כל הגנה זה קבוצה שלמה. 
    דבר שני הכי חשוב בהגנה זה שוער, אצלנו מככב השוער המחליף של חיפה משנה שעברה
    דבר שלישי, סבבה "להחליף את כולם" אבל תחליף במי ? הרי לפני 3 שנים הראשון ברשימה היה נחמיאס והשני היה אורי דהן שחתם בחיפה. כדורגל זה לא שחמט לא כל מי שנתן עונה טובה בק"ש יצליח גם במכבי ואם שחקן באמת כשרון נדיר אז ימכרו אותו לחו"ל ולא למכבי. 
    ברור שצריך שיפור, אבל צריך גם להפנים שיש מגבלות של היצע שחקנים ( וגם מצב הזרים שיהיו מוכנים לבוא לפה לא גדול ). 

     

     

     

    אפשר לנחש גם (וזה נכון גם לגבי שאר הבלמים שלנו), שליד בלם זר בכיר וטוב, ועם מאמן שלא יתייחס לקישור הדפנסיבי שלו כקונספט מיושן - הוא יראה משמעותית טוב יותר.

     

  3. מצחיק שמדברים על ה-"טכניקה" וה-"ליטוש" שלו. הטכניקה שלו מלוטשת מאוד ביחס לשחקן הישראלי. הוא עוצר כדור ומשחרר כדור יותר טוב מרוב השחקנים שלנו. הוא מקבל החלטות יותר טוב מרוב השחקנים שלנו. ואפשר גם לדבר האספקטים הפחות "טכניים" של כמו ריכוז, כמו תנועה ומיקום ללא כדור בהתקפה ובהגנה, וגם על כך שהוא ממעט מאוד לתת משחקים לא טובים (והיו לו כאלה ועוד יהיו לו כאלה, כי ככה זה בחיים).

     

    ועדיין, גם אחרי משחקים טובים שלו, יש מי שמתעקש להיצמד למחמאות בחצי כח של "הוא נותן את הנשמה" כאילו שזה מה שמאפיין אותו.

    מה שמאפיין את אופיר דוידזאדה זה שהוא שחקן כדורגל טוב.

  4. 21 דקות לפני, שי123 said:

    אל תגזים. לקין יש את החסרונות שלו, אבל להשוות אותו למאמן אנטי כדורגל זה מוגזם בטירוף.

     

     

    קח את קראנקה, תן לו את מילסון ודוידה, ובוא נדבר. מאמן טוב הוא לא היה, אבל הוא סבל מסגל גרוע עוד יותר, והגיע באמצע העונה, שזה אף פעם לא טוב, לקבוצה בהלם מעזיבת איביץ' ומכירתו של גלוך.

    כך או כך, פערי האיכות בין שני המאמנים לא גדולים, ולא בטוח לטובת מי.

  5. לפני23 שעות , תמיר8 said:

    ובחזרה לבנייה בקיץ- לדעתי בנו את הסגל טוב מאוד.

    בעמדת השוער היה בלאגן כי היו צריכים להתכונן טוב יותר לתרחיש בו פרץ נמכר. השחרור והחזרה ההזויה של טננבאום, ההתחמה ביום האחרון של מוסקרה שבסוף הפך לשוער שלישי. מה שכן היה טוב? כבר בתחילת יוני משפתי היה פה כרכש הראשון של העונה, עוד כשקראנקה היה עם חוזה ובסוף הרכישת גיבוי הזאת לדניאל פרץ התבררה כטובה, למרות שבראייה עתידית יש מה לשפר פה, במבחן התוצאה יש לנו שוער ישראלי מספיק טוב לקחת איתו אליפות, זה לא איתמר ניצן אך אי אפשר להגיד שהעמדה הזאת נבנתה ברוגע ובמחשבה עתידית.

    בעמדת המגנים שחררו את ז'ראלדש וקנדיל שמיצו, הביאו זר חדש מאסו וישראלי חדש אבישי כהן, לדעתי רענון מתבקש. גם במגנים השמאליים החזרה מהשאלה של רוי רביבו לשחקן הרכב וגיבוי של דודזאדה הייתה נכונה ואולי גם אמיצה כי רביבו לא נספר על ידי איביץ' שנה קודם.


    על הבלמים בנו על שני זרים פותחים לטעמי, לוקאסן וסבוריט שבשנה שעברה בעיקר תחת איביץ' הראו שאפשר לסמוך עליהם כהגנה הטובה בליגה הסדירה. בנוסף אליהם גיבוי ישראלי של ניר ביטון, שרן ייני ונחמיאס. יכול להיות שהיו צריכים לחתוך את לוקאסן ולנסות להביא בלם זר בכיר יותר, אני חושב שבדיעבד זה נכון וזה מה שיעשו הקיץ כשהחוזה יגמר, אך ההחלטה להשאיר אותו היא לא מופרכת. יש לציין שבינואר תיקנו מהר ויפה עם פציעת ביטון כשהביאו את בלטקסה ואת רז שלמה, מה גם שייני נפצע ומתבגר. מוסיף גם שפיבן שוחרר ובדיעבד אפשר להגיד שבצדק.

     

    בקישור האחורי לקחו החלצה אמיצה מאוד ובנו על יוריס שנחשב להתחמה הזויה של יצחקי קודם לכן, הברקה גאונית של הצוות המקצועי. ההחלטה הזאת גררה אחריה עוד החלטה אמיצה, לשחרר את דן גלזר. נתנו את המושכות לדור פרץ וקניקובסקי שהחזירו בעונה גדולה. דן ביטון, תאהבו אותו או לא אבל הוא גם השתפר ונמצא בעונה טובה, נתנו לו ביטחון וקרדיט והוא החזיר על כך. עידו שחר היה צריך לקבל יותר דקות בעמדה שלו אבל זה על קין ולא על מנספורד ופרייס שהחזירו אותו מהשאלה והאמינו בו עם הארכת חוזה באמצע העונה. גולסה נשאר כגיבוי שכנראה יחתך בקיץ הקרוב, קארצב הגיע בהשאלה כחיזוק בינואר ואפשר להגיד שהצוות ניצל את המצב בטורקיה איתו בחוכמה, החתמה טובה וחדה כשגם היריבה שלנו רצתה אותו מאוד.

     

    בהתקפה שיחררו את יובאנוביץ' שזה היה הדבר המתבקש לעשות ובנו על זהבי ותורג'מן כחלוץ מחליף אחרי שבעונה שעברה בקושי שיחק. הביאו את מילסון, אחד הזרים הטובים שהיו פה בהברקה ענקית, הביאו את קיקו זר עם רזומה טוב, הביאו את דוידה שחקן אגף ימין שהיה חסר לנו. הביאו את מלדה בינואר כגיבוי והביאו את אדו, התחמה שעד עכשיו נראית הזויה. סך הכל פתרו את בעיית יובאנוביץ'-זהבי שנאלצו לשחק ביחד ולדרוך אחד על השני, קידמו את תורג'מן, הביאו שחקני אגף מה שלא היה לנו בשנה שעברה. פתרו את הפקק בהתקפה ולראייה זאת החוליה החזקה והדומיננטית של הקבוצה.

     

    הבעיה המרכזית של הצוות שהם לא הביאו מגן ימני במקום מאסו בינואר, ההתמהמהות עם עמדת השוער אחרי מכירת פרץ ושבנו על לוקאסן כבלם הבכיר למרות שהיה ספק לגבי אמינותו. לא פלא שהבעיות האלו הן בחולית ההגנה, החלק הבעייתי של הקבוצה.

    אך כמכלול? שדרוג גדול ממה שהיה פה קודם, פתרו הרבה בעיות מתוך הסגל ומה שלא הצליחו הביאו מבחוץ. חזרנו ל4:3:3 עם חלוץ אחד ושחקני כנף, קשר 6 טכני ולא גרזן, מגנים תוקפים שעולים גבוה. מה גם שהמועדון יותר שקט תקשורתית ממה שהיה פה עם יצחקי ותמם. מרגיש שמכבי מנוהלת טוב יותר, טובה יותר וחדה יותר. חזרנו להיות המועדון המוביל בישראל.

     

    הכל טוב ויפה, אבל הצלחה וכשלון נמדדים במציאות, לא בתאוריה.

    בתאוריה, בנו על סבוריט ולוקאסן שיהיהו מרכז הגנה טובה. בפועל הם לא.

    בתאוריה, הביאו את כהן ומאסון להחזיק את אגף ימין בהגנה. בפועל הם לא (השחרור של קנדיל היה שטות, לדעתי).

    בתאוריה, ואן אובריים זו הברקה ב-6, בפועל הוא מוסר נהדר אבל מרכז השדה שלנו פרוץ, מה שהופך את הבעיות בהגנה לגרועות יותר.

    בתאוריה, קניקובסקי וביטון יחזיקו את ה-10 (זה היה בעייתי גם תאורטית, אבל נגיד), בפועל הם לא. גם לא קניקובסקי. שמשחק בסדר, אבל רחוק מאוד ממה שהייתה מצפה מקשר התקפי מוביל בקבוצה כמו מכבי.

    בתאוריה, פתרו את בעיית העומס בעמדת החלוץ, בפועל תורג'מן שיחק באגף חצי מהזמן ו(אנשים מעדיפים לא להתעסק בזה ש-) זהבי כ-9 מייצר בעיות, לרבות הימנעות מהבאת חלוץ נוסף שראינו את הצורך בו לאורך העונה.

    בתאוריה, הביאו שחקנים שיחזקו אותנו. בפועל, כל היודע דבר על מקום הימצאם של קיקו ואדו...

    בתאוריה, הביאו מאמן טוב יותר מקראנקה. בפועל... ובכן, לא ממש.

     

    יכול להיות שאנשי המקצוע שאמונים על ניהול הסגל באמת ניסו לעשות משהו, אבל מה שהופך פעילות לטובה זה לא כוונה אלא מציאות. אפילו אם נסכים שתאורטית החשיבה הייתה נכונה (ואני לא חושב שזה המצב), אי אפשר לומר משהו כמו "בנו את הסגל טוב מאוד".

    זה נכון שלא הכל גרוע. אבל צריך לומר את האמת - מכבי נמצאת במקום הראשון לא מעט בגלל שחיפה סבלה מאובדן המוני של שחקני מפתח ומאמן, לא מתוך איזו חשיבה ותכנון מוצלחים.

  6. לפני1 שעה , snufkin said:

    בשביל זה יש את מנספורד. ולמכבי יש שלד לא רע לעונה הבאה. אני בטוח שאם יגיע, הוא יצליח כאן

     

    בלי קשר לבכר, למכבי אין שלד "לא רע". למכבי כמעט ואין שלד בכלל. חסרים שלושה ארבעה שחקני מפתח ועוד שני שלושה שחקני רוטציה, ורובם ככולם צריכים להיות בינגו בשביל קבוצה טובה באמת, וזה מבלי לדבר על שחרורים שצריך לעשות, חלקם של רכש שזה עתה הגיע, ככה לא נראה שלד טוב.

     

    המועדון לא התנהל נכון בקיץ וגם לא בחלון החורף. אז בצר לי, אני חוזר על משפט שאמרתי לפני הקיץ הקודם: ספק אם את הבעיות במכבי אפשר לתקן בקיץ אחד וזה לא משנה מי יהיה המאמן.

  7. 1. אפשר להבין את הפסטיבל התקשורתי, זה צפוי, אבל זה פאול. לא פאול מכוון ולא פאול גס, אבל קניקובסקי הוכשל. השחקן היריב נתקל בו, לא בכוונה, הפיל אותו וזכה ליתרון. זהו. אין בזה יותר מזה.

    2. מתחילת העונה אני אומר - דוידזאדה מגן שמאלי טוב מרביבו. זה היה נכון אז וזה נכון גם היום. הוא אחראי יותר, מוסר טוב יותר, חזק יותר, ממוקם טוב יותר בהגנה, בעל משחק ראש טוב יותר, כנראה שגם מהיר יותר ומרוכז יותר מהמתחרה הצעיר שלו בעמדה. רביבו עולה עליו באספקט אחד, של אחד על אחד התקפי.

    אבל. כל מי ששולח אותו להשד יודע לאן מוכיח בורות. רביבו הוא פוטנציאל. והוא פוטנציאל בתפקיד (כנראה) הכי כפוי טובה בכדורגל, וכמו כל תפקידי ההגנה, הוא כמעט תמיד דורש הרבה הרבה ניסיון וקור רוח (שמגיע עם בגרות). מתוך הראיה הזו, אפשר לראות כמה רביבו כן טוב. פוטנציאלית, הוא יהיה טוב יותר מדוידזאדה, שבאופן עקבי מוערך בחסר בפורום. אני בספק גדול, אם דוידזאדה, או כל מגן שמאלי ישראלי אחר היה ברמה של רביבו בגיל שלו.

  8. 28 דקות לפני, Cosmic said:

    הוא אלרגי לכדור, אבל פחות מגלזר למשל.

    הפס שלו נקי, וטווח המסירה ארוך, רק שהוא דורש 2-3 שניות כדי להוציא לפועל. בעיה.

     

    צריך לראות איך הפלייאוף מתפתח, אבל אם אני מגיע לסמי כשתיקו זו המטרה? פותח איתו ויוריס בקו אחד עם פרץ/גבי לפניהם - קל. 

     

     

    אתם עושים לו עוול  הוא הרבה יותר מרשים עם הכדור ממה שזכרתי אותו, גם בהשתלטות והנגיעה הראשונה וגם במסירה, לרבות הזתמון שלה. יש לו טענה להרכב גם בלי זה, אבל אני מופתע מהשקט שלו עם הכדור בזמן הדשא שקיבל  מאז שהגיע.

  9. יש משהו רדוד בעצם הדיון על "ההגנה". הבעיה, או הבעיות במכבי, לא קשורות דווקא להגנה או לסגל הקיים. אני לא מבין ולא מתחבר לכל קריאות ה-"הו! הוא כל כך גרוע!" למי משחקני ההגנה שלנו. נגד היוונים או בכלל.

     

    הרי דעתי: הגנת מכבי ת"א במרחק של בלם זר בכיר אחד מלהיות הגנה טובה פלוס, ועוד מגן ימין אחד בשביל להיות הגנה מעולה. יש למכבי בלמי משנה לא רעים בכלל (שהיה אפשר לוותר על שניים מהם ולהשאיר את פיבן, אבל זה עניין אחר), את שני המגנים השמאליים הישראלים הטובים בליגה, ושוער בסדר גמור. גם באגף ימין המצב בעיני הרבה פחות חמור ממה שאוהבים פה לומר. אבישי כהן ושירן ייני (גם שחר, מסתבר) צריכים להספיק בשביל לייצב אגף ימין סביר. ברור שאם היה פה מגן ימני טוב (מאסון לא היה מגן ימני טוב), אז היה טוב יותר, אבל לדברים האלה יש פתרונות. מועדונים טובים, ובעיקר מאמנים, טובים יודעים לפצות על כשל נקודתי. הבעיה האמיתית פה היא העדרו של בלם מוביל. לא משנה איך מסובבים את זה, מכבי הייתה מתקשה בגלל החוסר הזה. אבל אפשר להתקשות, ואפשר לירות לעצמך ברגל.

     

    אז למכבי יש בור במרכז ההגנה. זה נתון. שוב, אני לא חושב שזה אשמת הבלמים שכן משחקים. הסבירו את זה יפה לפני - אין קבוצות ישראליות בלי בלם זר. דווקא לאור זה, שווה לבדוק איך מכבי משחקת, או יותר נכון, אין קין מציב את שאר השחקנים שלו: (א) בפועל, אין למכבי קשר דפנסיבי אמיתי. קארצב יכול להיות כזה. גם פרץ יכול להיות כזה. מי שמתופקד שם הוא לא כזה. או לכל הפחות - לא משחק ככזה. ואן אובריים מתעניין הרבה יותר בלדחוף כדורים קדימה מאשר להיות הבלם שלפני הבלמים. למסור כדורים יפים זה נהדר. אבל זה התפקוד הפחות חשוב של קשר דפנסיבי. לעניות דעתי, ההולנדי הנמרץ שלנו מראש לא מחזיק בתכונות הנכונות עבור התפקיד הזה בקבוצה כמו מכבי. (ב) שני קשרי האמצע הנוספים, בד"כ פרץ וקניקובסקי, עסוקים הרבה יותר בלשוטט באזור ה-16 של היריבה מאשר להיות שם בשביל לעזור להגנה. במצב תקין ליד ה-6 משחק 8, שתאורטית אמור גם לעזור הגנתית (AKA 50/50). לפעמים קבוצות מוותרות על הקשר ההתקפי ומשחקות עם שניים כאלה. גם מכבי עשתה את זה בימים טובים ויציבים יותר. במקום - קין מנסה לשחק עם שני ואריאנטים משונים של 10 (לפחות אחד מהם בכלל לא יכול להיות כזה, אבל עקשנותו של קין להשתמש בשחקנים בתפקידים לא להם הוא סיפור בפני עצמו). (ג) כשמכבי תוקפת, היא עושה את זה עם שני המגנים שלה. (ד) קין מתעקש לשחק עם ביטון באגף. ביטון לא שחקן אגף. יש לזה השלכות התקפיות ויש לזה גם השלכות הגנתיות. בשני האספקטים הן שליליות.

     

    חברו את כל זה למרכז הגנה בעייתי. מה תקבלו? הגנה מופקרת, תרתי משמע, שישייה נגד קבוצה עדיפה ואין ספור שערי חובה נגד קבוצות נחותות. אין ולא יהיו קבוצות מושלמות. תמיד יש משהו שלא בדיוק עובד ושצריך לשפר. אבל מה שקין עושה עם הקבוצה שלנו, וספציפית עם משחק ההגנה שלה, זה לקחת את החולשה הכי גדולה שלה (ויש לה עוד כמה) ובמקום להחביא אותה ככל האפשר - הוא מגדיל אותה ככל האפשר. אפילו אם היה למכבי בלם מוביל מצויין צורת המשחק הזו הייתה הופכת גם אותו לקרבן. זה לא מכוון, מן הסתם, אבל ככה נראה סבוטאז'.

     

  10. מתנצל אם אני דוחף פה את האקטואליה שמנסים להדחיק - אבל קשה לי לומר שאני התרגשתי במיוחד אתמול. כך היה גם במצב ההפוך לאחר המשחק הקודם; שמחתי, אבל חצי כח. שליש. זה די בברור ככה מאז אוקטובר, שאני הרבה פחות מוטרד מאם כן או לא ניקח אליפות, מה עשתה חיפה ואם נשמור על הרצף בדרבי. אל תבינו אותי לא נכון, אני גם הייתי קצת המום אתמול (אם כי מקצועית אני לא חושב שזו כזו הפתעה, האמת), אבל הלכתי לישון לא טרוד במיוחד ממכבי וככה גם קמתי. סליחה אם ההודעה הזו מפריעה למישהו.

  11. 8 דקות לפני, הילד בן 30 said:

    לא מצליח לראות את יוריס וקארצב כשילוב טוב. למעשה ההברקה המרכזית של קין העונה היא הקישור וההצבה של יוריס כ6. עזור לי, מי שחקן הקישור השלישי שאתה מציב לצד יוריס וקארצב? 

     

    שחר, קניקובסקי, ביטון, קיקו, אם הוא יצא מהסטטוס המשונה שבו הוא נמצא. לא חסר, וזו גם לא הנקודה. זה ציוות שימצה את היכולות הטובות של שני השחקנים. השחקן השלישי (שבעולם אידיאלי היה 10 זר כלשהו) פחות משנה לדיון הזה. לואן אובריים יש חסרונות דפנסיבים. אנשים מסונוורים מהנעת הכדור והניידות שלו (תכונות נהדרות שלו לעצמן) שהם לא רואים את זה. ב-8 הוא יוכל להיות לעשות את כל מה שאנחנו אוהבים אצלו כשיש מאחוריו חיפוי ותו"כ שיכולת המסירה שלו תתאפשר קרוב יותר ל-16, וגם לעזור לקארצב מאחור אם צריך. מיצוי הכח.

     

    לא מאמין שזה יקרה, כי זה דורש תרגול ותאום ולא נראה שקין חושב בכוון הזה, אבל תאורטית.

  12. את הרוב כבר דיסקסו פה לעייפה, אבל:

    - משפתי עם (עוד) משחק טוב. חף מטעויות. יש מקום לציין את זה כי לא משנה מה, תמיד יש פה הודעות מזלזלות. פונקציה של יח"צ ודעה קדומה, לא של יכולת.

    - באופן דומה למשפתי, כך גם אצל קארצב, שכל פעם ששיחק מאז שהגיע, עשה את זה באופן מפתיע לטובה. אחראי, שקט עם הכדור, ומניע אותו הרבה יותר טוב ממה שצופה ממנו (אצלי לפחות) והנוכחות ההגנתית שלו מורגשת.(עומד על דעתי - התפקוד של קארצב וואן אובריים יחדיו הוא ציוות ה6-8 הטוב ביותר שמכבי יכולה להעמיד כרגע). אבל הוא מסומן מראש בתור משהו לא טוב. למה? ככה. לא משנה כבר מה הוא יעשה. זה במיוחד מצחיק לאור המחמאות שגולסה שכמעט לא הורגש מקבל, בזמן שקארצב היה שם במובן הטוב של המילה. אל תאמינו לי. תסתכלו בשידור החוזר.

    - ובאופן דומה גם כן - הצקצוקים לגבי תורג'מן. על תפוקה דומה, זהבי היה מקבל מחמאות מקיר לקיר. זהבי עצמו, אגב, לא השפיע על המשחק בכלל, לא שמעתי מישהו אומר על זה משהו. אין טענות לאף אחד מהם במיוחד; שניהם מיעטו מאוד לקבל כדורים (תורג'מן דווקא היה פעיל יותר ככל שהמשחק התקדם), אבל זה לא מפריע לאנשים להתלונן.

    - בכלל תורג'מן הוא חבילה ממש שלמה. חזק, מהיר, זריז עם ובלי הכדור באופן מפתיע למימדים שלו, מבין את המשחק, נע טוב בלי כדור, בועט טוב, מוסר טוב. הפוטנציאל פה הוא עצום. נכון - הרבה מזה גולמי. יש הרבה עליות וירידות במשחק שלו. הוא נוטה להעלם ולהיות קצת מפוזר. ובכלל - לך תדע מה מזה יתממש. אבל במקום להתרכז במה הוא יכול להיות (מפלצת) מעדיפים פה להתעסק במה שהוא לא כבר עכשיו. חבל.

  13. 33 דקות לפני, car.garsia said:

    התקופה הכי טובה שלנו העונה הייתה בליגה במקביל לאירופה.

     

    זו תקופה שאופיינה בעיקר במשחקים בינוניים ומזל יוצא דופן, שלכל הפורום פה ברור שבלי שינוי מהותי בהתנהלות המאמן אנחנו הולכים לאבד את זה, וזה באמת מה שקרה. המזל הנוסף הוא שגם חיפה לא קבוצה מי יודע מה ובאופן כללי אין כ"כ קבוצות השנה שיתאגרו את רמת הכדורגל הסבירה-לכל-היותר ששיחקנו בה רוב העונה.

     

    צריך להיות כנים עם עצמנו. זה לא קשור לדופק גבוה או שום דבר כזה.

  14. 9 דקות לפני, Almogl said:

    דור פרץ היה נפלא היום יחד עם צמד הבלמים.

    לא מצליח להבין את רובי עם הרגל על הקו של הכנפיים כשאנחנו בקו 4, מה זה נותן חוץ מהגבלה של היכולת שלהם?

     

     

     

    דור פרץ היה במוד שוטטות חסרת פשר (צורת משחק שהוא מאוד מחבב בזמן האחרון, עושה רושם) במשך חלקים ניכרים מהמשחק. במחצית השנייה הוא אכן השתפר  מאוד.

     

    נפלא זה מעט מוגזם.

  15.  

    - זה אולי הפעם הראשונה שקין עושה את מה שהגיוני, לפחות לרוב, בכל מה שקשור להרכב ולחילופים.

    - העליהום על בלטקסה מוגזם ולא הוגן. כשהכדור הגיע לשחקן יפואי בתוך הרחבה, בלטקסה סגר את החלוץ המרכזי של יפו מלפנים, כמו שצריך. דוידזאדה היה עם השחקן המוסר. את רונן פרץ, השחקן המוכשל, היה צריך ללוות פנימה שחקן הקישור. אפשר לראות בהילוך החוזר ששחקן בצהוב (דוידה? קארצב?)  מתנהל בניחותא במקום ללוות את השחקן המתקיף לתוך הרחבה. אולי בלטקסה היה יכול לעשות משהו טוב יותר. נגיד. זה מסוג הפנדלים שקורים. הבעיה האמיתית היא ששחקן נכנס לרחבה לבדו ופנוי לקבל כדור. לא שבלטקסה כן או לא הכשיל אותו. אם הבלם צריך לכסות את השחקן התוקף עם הפנים לשער שלו, הבעיה כבר קרתה. עכשיו זה רק ניסיון לסתום את החור. להביט בקצה המהלך ולומר "בלטקסה אשם" זו חובבנות.

    - תרשו לי, אבל הצמד של זהבי רק מדגיש בעיני את התפקיד המתאים לו היום בקבוצה, וזה לא (1) חלוץ (2) פותח. צפו שוב בשערים שלו. מעבר לעובדה שהשער ראשון הוא משונה מאוד מבחינת ההגנה היפואית, בשני המקרים הוא קיבל את הכדור 18-20 מטר מהשער, היה לו זמן לעשות כדרור הכנה ולבעוט בחופשיות יחסית. הגנות מסודרות לא נתנו ולא יתנו לו את השטח הזה. כנראה שגם יפו קצת יותר מסודרת לא הייתה נותנת לו את זה. אבל מול הגנה עייפה וזהבי טרי, זה יכול לקרות. הנקודה השנייה היא ששני השערים שלו התחילו בתנועה עם הפנים לשער. זה לא מה שקורה שהוא פותח כחלוץ במשחק עומד. אז אם תורג'מן עייף (וניכר שהוא התעייף אתמול במחצית השנייה), או פצוע או משהו כזה, אז בסדר. אין מישהו אחר. אבל שווה לפחות לשקול לתת לזהבי את המקום הזה בקישור. אתם זוכרים שככה שהוא שיחק אצלנו פעם, כן?

  16. לפני2 שעות , elbanana said:

    לא רואה צורך להשוות אותו לטב"ח, וחושב שקצת מזלזלים בו פה. 

    כרגע מבחינתי הוא הווינגר הכי מסוכן שלנו אחרי מילסון והוא נראה טוב מאוד בהשוואה למה שהולך בליגה. הבעיה העיקרית שלו היא היציבות ביכולת ובשבועות האחרונים הוא מראה שם שיפור. צריך להיות בהרכב.

     

    כן. מזלזלים בו, וההשוואה לטב"ח לא הוגנת.

    - בן חיים עבר למכבי בגיל 24, דוידה הגיע שנתיים מוקדם יותר (הפך לבן 23 לפני כמה שבועות).

    - בן חיים הגיעה לתקופת זהב במועדון עם מאמנים טובים, ניהול מסודר, וסגל מצויין. מקום אידיאלי לפרוח בו. דוידה הגיע למקום די מבולבל עם סגל סביר לכל היותר ומאמן עם הרבה הרבה בעיות וסימן שאלה גדול לגבי היכולת שלו להוציא את המיטב מהסגל והשחקנים שלו.

     

    ואחרי הכל - דוידה עדיין לא שיחק מספיק בשביל שנחווה עליו דעה מהותית. גם זו תולדה של ניהול הסגל של קין. אפשר לראות שם דברים טובים, ואפשר לראות כאלה שפחות. ברור שרגל ימין שלו היא נקודת תורפה, אבל אפילו זה יכול להיות עניין של בטחון.  בניגוד למה שנאמר פה, לי הוא דווקא לא עושה לי רושם של שחקן לא חכם, בוודאי לא בהשוואה לטב"ח, שעל הדשא היה סוג של פורסט גאמפ.

  17. 26 דקות לפני, Cosmic said:

    על סמך המעט שיצא לי לראות, קיקו רך.
    אין לו מאסה, זה ברור הרי, ולהתרשמותי הוא לא מתאמץ במיוחד כדי לכפר על היעדרה דרך הקרבה ונחישות. 

    גבי, על אף הרגליים הקצרות וה״חצי מטר״ שחסר לו כל כך הרבה פעמים, שורף את הדשא עד שהוא מדמם מהאוזניים. 

     

    לטעמי, ההסטה של יוריס ל 6 הצילה לו את הקריירה. המהלך הכי טוב וחשוב של קין והצוות בעונה הנוכחית. ע״ע הקאן באינטר. 

    קשה לי לראות אותו חוזר ל 8. אני לא מזהה אצלו את ה״עין לגול״, האגרסיביות, והתנועה לשטחים פתוחים - תכונות מאסט ל 50:50 במכבי. 

     

    כשכל זאת נאמר, הצבת הקישור שהעלת היא לגמרי מעניינת בתאוריה. הייתי שמח לראות את הטייק הזה. לא ייקרה כמובן, טלטלה דרמטית מדי. 

     

     

    אני מופתע קצת מהדעה שלך על ואן אובריים. הוא שחקן טוב, והיסודות שלו טובים באופן די מובהק מהשחקן הישראלי הממוצע, אבל הבחירה לשים אותו ב-6 היא בעיני החלטה לא טובה של קין. ואן אובריים לא פיזי מספיק לתפקיד הזה. (משחק הראש של מכבי במרכז המגרש, למשל, כמעט לא קיים), וגם לא עם אוריינטציה הגנתית מספיק בשביל להחזיק את התפקיד הזה; הוא משחק הרפקתני מידי בשביל קשר דפנסיבי. דווקא בקבוצות שולטות שחושבות התקפה כל הזמן, הקשר האחורי צריך לגלות אחריות גדולה, כי כמעט כל הקבוצה יוצאת קדימה. לעיתים קרובות, הבלמים שלנו צריכים להתמודד אם אי קיום של קו ההגנה הראשון שלהם, כי ואן אובריים מבלה אי שם בעומק שטח היריבה. זו אחת הסיבות שההגנה שלנו נראית ככל שברירית.

     

    מאידך, מגמה אחת קדימה תאפשר את הנטייה שלו להתפזר לכל הכוונים, וגם את יכולת המסירה הטובה שלו קרוב יותר ל-16. בקיצור - הוא יעשה את מה שקניקובסקי עושה, רק טוב יותר. בעיני זה מתבקש.

  18. 10 דקות לפני, Cosmic said:

    קיקו נתפס כסוג של לוקסוס עבור מכבי כרגע. אין לקבוצה מספיק ״ברזל״ כדי להריץ שחקן רך פיזית בכנף/קישור התקפי. 

    האינטליגנציה, השקט עם הכדור, ואיכות הביצוע שלו בשליש האחרון הן ברמה אחרת מגבי.
    האם זה שווה את תג המחיר בחלק ההגנתי ? לא בטוח.. 

     

    על סמך מה בדיוק קיקו רך? הוא בקושי שיחק. וגם - על חשבון מי? קניקובסקי? זה לא בדיוק השחקן הכי דפנסיבי אצלנו. אני היית משנה את הקישור של מכבי ומשחק עם קארצב ב-6 ואן אובריים ב-8 וקיקו ב-10, כששחר וקניקובסקי (בסדר הזה) יכולים להחליף כל אחד מהם בהתאם לצורך. עם 6 ו -8 דפנסיבים מספיק, אפשר לשחק עם 10 שהוא קצת פחות, ואני לא בטוח כמה הוא פחות.

  19. זהבי צריך לרדת לספסל. זה הכל. זה לא בקטע רע, ולא בקטע טוב. זה פשוט המצב. הוא שחקן כדורגל שנמצא בתקופה פחות טובה, וההנוכחות וההצבה שלו כרגע מפריעות לקבוצה יותר מאשר עוזרות לה.

    אולי זה זמני, ואולי לא. הוא כבר לא צעיר, והגיל משחק תפקיד, אז יכול להיות שזה הזמן לפאזה שונה במכבי של שחקן מחליף. אולי גם לא  אולי הוא יחזור להיות שחקן הרכב מצויין. כרגע - הוא לא צריך להיות בהרכב.

     

    תורג'מן (שלא שיחק מדהים גם כן), יותר מהיר, חזק, גבוה ועם כושר גופני טוב מזהבי. הוא גם משחק עם הגב לשער טוב ממנו בהרבה, גם כשזהבי בכושר.אם מה שאפשר להפיק מה-9 שלנו זה ללכת מכות עם הבלמים, וזה כשמתעלמים מזה שלתורג'מן יש הרבה מה להציע מעבר מלתת גוף, עדיף לתת לתורג'מן לשחק.

  20. סליחה, כן? אבל משפתי בסדר גמור. אפילו מעבר לזה. מפתיע לטובה. אני מתקשה לזכור משחקים גרועים שלו. הוא באופן קבוע כמעט נותן משחק סולידי פלוס שתיים שלוש עצירות לא טריוויאליות. זה היה נכון גם היום. הייתה לו יציאה וחצי לגובה שהיו מבולבלות קצת אז פתאום הוא צריך לרדת לספסל. זה מגוחך. אני לא זוכר בעיות שלו בגובה עד עכשיו. למען האמת, אני לא זוכר בעיות שלו באופן כללי עד עכשיו. יש לו ימים ורגעים יותר ופחות טובים. כמו כולם. במקרה שלו הוא הרבה יותר בצד הטוב מאשר זה הפחות טוב.

     

  21. 41 דקות לפני, קובי השועל said:

     

    תשמע אני דוגרי, לא הולך מהצדדים.

    לפעמים הרעיונות בצד השני טובים יותר.

    בן קיבל את מכבי של זהבי, מה ציפית שהוא יעשה עם זה? מכבי היא של ערן היום לטוב ולרע. זה התחיל טוב וממשיך ממש רע כרגע.

     

    לפעמים אתה צריך להשמע להוראות הצוות המקצועי ואם הם רצו שוער זר לא מוכח בעליל ואת דביטון כ10 שלך אז זה שלהם. אתה לא יכול להחליט הכל בעצמך.

     

    אני מדבר על הסתכלות רחבה, תשים לב איזה החתמות עשינו ולקראת מה אנחנו הולכים. יש פה סגל מצוין עם תוספת חיזוק נכון שרק צריך למצוא את הנוסחה.

     

    טוב, זה לא נכון. אין פה סגל מצויין. רחוק מזה. זה היה רחוק מזה בקיץ וזה רחוק מזה גם עכשיו עם כל ההחתמות שעשו. חלק ניכר מהן מיותרות. אם לא יהיו הפתעות גדולות - יש פה סגל בינוני פלוס. הוא לא הכי גרוע שהיה כאן, והוא גם לא בין הטובים.

    ועם כל הבעיות, למכבי יש את הסגל הטוב בארץ, אמנם לא בפער, אבל כן. זה היה נכון עוד לפני ששרי עזב את חיפה, וזה נכון גם עכשיו. כמונו, גם הם עשו החתמות רוחב. זה לא מה ששינה את הסיטוציה.

     

    ההבדל הוא במאמן וזה כשדגו לא מאמן מרשים גם כן.

     

    ואם המנכ"ל והמאמן של הקבוצה משלימים עם בינוניות של הקבוצה בגלל זהבי (ואני לא יודע עד כמה זה מה שהיה ובכל מקרה זה רק חלק מהסיפור), אז הם לא מתאימים לתפקיד שלהם.

  22. 18 דקות לפני, המכבייה said:

    לדוידה יש תקרה כל כך נמוכה שהראש שלו לא מפסיק להיתקע בה. הוא ואבישי באגף זה מחול הגלמים. 

    שלישית הקישור הקבועה חייבת להיפתח לתחרות. קיקו ועידו שחר לא נופלים מהקיימים. 

     

     

     

    שמע, זה לא הוגן כלפי דוידה. הקרדיט שאתה נותן לשחר (ובצדק) מגיע גם לו. לא פחות. לשפוט שחקנים שבקושי משחקים תחת מאמן שיש ספק לגבי היכולת שלו להפעיל ולשפר אותם זה לא באמת הוגן. דוידה, לשם שינוי, זה רכש טוב של מכבי. לפחות על הנייר. למעשה ובפועל - הוא נמצא בלימבו הזה של שחר וקיקו. ציפייה ממנו למשהו יוצא דופן תסתיים באכזבה ולא בגללו.

     

    לגבי כהן - אני חושב שהוא אחד הקרבנות הגדולים של הרוטציה של קין. משחקן שהיה ההפתעה הנעימה של קיץ 23, הוא פתאום נהיה חזות כל הבעיות. הוא בפרוש דעך ככל שהוא שיחק יותר. אאל"ט, הוא אפילו סוספל פעם אחת בגלל מה שהוכרז כתשישות. בכלל - כשכל כך הרבה אפסקטים במשחק לא עובדים, לבוא בטענות לשחקן ספציפי על יכולת אישית זה קצת להחטיא את המטרה, בעיני.

×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.