Jump to content

כפכף באסה

משתמשים רשומים
  • Posts

    0
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. מה זה משנה, אתם גם ככה תפסלו כל דבר שאכתוב כי כבר החלטתם מי אני, שפטתם וחרצתם את דיני. זה מדכא, לא באתי בשביל להתנצח אם אני פיקטיבי של זה או אחר. יש לי מטען אינטלקטואלי אמיתי לפרוק, אבל כנראה שאין מי שיקשיב. הייתה טעות לחזור לפה, ביי.
  2. איך אדינבורו היה אומר - just a regular maccabi guy.
  3. לא בכל שלטון שאינו דמוקרטי לא ניתן להביע דעה נגד השלטון. בסוג המשטר שאני מתכוון אליו מותר בהחלט ואפילו ציינתי שבהינתן רוב גדול מסוים יהיה ניתן לעשות אוברולינג על החלטות הרובוט. אפשר לקחת את מה שאני מציע כניסוי מחשבתי ותו לא, אך כך או אחרת אני חושב שהמודל הספציפי של שיטת המשטר בישראל נחשף במערומיו בשנה וחצי האחרונות. האין כך? מה קשור הטרלה? אני חדש בפורום, מקובל להאשים כאן בהטרלה אנשים שמביעים דעות לא שגרתיות?
  4. איזו ערך יש להבעת דעה ומחאה אם איש אינו מקשיב? מעשית, הדמוקרטיה היחידה במזה"ת והדמוקרטיה הגדולה בעולם מצויות כבר שנים במשבר שלטוני עמוק שנובע כתוצאה ישירה מחוליי הדמוקרטיה. בעיניי, ניתן להשוות זאת לחולשת הדמוקרטיות הגדולות ערב מלחמת העולם השנייה. אנשים לאורך ההיסטוריה הבינו שבני אנוש אינם יכולים למשול, וחיפשו הצדקה אלוהית לקיומו של השלטון - הקיסר כאל בפרס ובסין, מלך בחסדי האל באירופה הקתולית, צדוק הכהן מושח את שאול המלך, הלווייתן של תומס הובס. כיום בואכה 2020, ניתן לטעון שבינה מלאכותית התקדמה ברמה כזו שהיא שקולה לאלוהות, ואם עדיין לא אז היא תהיה שם בקרוב. מי ראוי יותר מהאלים לשלוט בנו?
  5. אני אסביר - בעיניי עצם הרעיון של דמוקרטיה הוא אבסורד. בשום תחום בחיינו איננו כפופים לממשל דמוקרטי. בית ספר, צבא, עבודה - כולן מערכות היררכיות. בכולן הכוח מרוכז בסמכות אחת, לטוב ולרע. היתרון - ריכוזיות ומשילות. יכולת קבלת החלטות במהירות וביעילות. החיסרון - כפיפות לגחמות ולחולשות אנושיות. כיום, יותר ויותר מערכות הולכות ומסתמכות על קבלת ההחלטות של אינטלגנציה רובוטית. השקעות בבורסה, ניתוחי מודיעין ועוד. מדוע לא ליישר קו במערכת החשובה מכולן? לא ניתן לשחד רובוט והוא פגיע הרבה פחות להטיות קוגניטיביות ורגשיות. כמובן, הוא יכיל את אותן הטיות קוגניטיביות של אלו שיכיילו אותו. וזוהי ההיברידיות של השיטה - נצטרך להסכים על עקרונות יסוד מסויימים, קרי חוקה, שיתורגמו לאלגוריתם שיניע את הרובוט. מכאן ואילך, חיינו יהיו נתונים לשיפוטה הקר של המכונה. נאלץ גם להכין איזונים ובלמים - נגיד אוברולינג על הרובוט בהינתן רוב גדול מסוים, המשוכנע שהחלטותיו אין סבירות. (ולא, להבדיל, קבוצה קטנטנה של משפטנים המהווים אוטוריטה מוסרית בעיני עצמם). אני מציע אפילו שם לשיטה - אלגוקרטיה, וכן שם לרובוט - טאלוס, על שם רובוט הארד מהמיתולוגיה היוונית שהופקד על הגנת חופי כרתים מפני פולשים. כמובן שזהו רעיון אוטופי ותו לא כיוון שמבחינה מעשית אליטה קטנה מקבלת את ההחלטות החשובות בחיינו ואילו הפוליטיקה אינה אלא אחיזת עיניים.
  6. מה שקורה פה זו הוכחה ברורה למה דמוקרטיה היא פשוט שיטת ממשל רעה ושעבר עליה הכלח. גם אמריקה מהווה דוגמה. צריך לחשוב על מודל חדש של ממשל היברידי. אני בכלל מאמין שהאידיאל הוא של שלטון אלגוריתמי - אינטיליגנציה מלאכותית נטולת פניות.
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.