Jump to content

דעת יחיד

משתמשים רשומים
  • Posts

    1
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

503 profile views
  1. וואלה. צודק. באמת. הענין הוא שלכל אחד בקבוצה יש תפקיד. שחקנים - לשחק הכי טוב שהם יכולים. מאמן וצוות מקצועי - לבחור שחקנים ולגרום להם לשחק הכי טוב שלהם. הנהלה - להביא שחקנים ומאמן טובים ומתאימים ולאפשר להם סביבת עבודה אופטימלית. אנחנו מסכימים שהשחקן משתדל והבעיה היא שזה פשוט הכי טוב שהוא יכול. המאמן, יש לגביו כמעט תמימות דעים. ואם הוא התעקש להחתים את חוזז ולתת לו דשא, או שהוא רואה ומבין משהו שאנחנו לא, או שהוא סתם טועה וזה גם לגיטימי. מתוך מגוון ההחלטות והתפקוד שברובו מצוין זה סביר לטעות כאן במצב של 2-0 חד צדדי לחלוטין. מבחינת הנהלה, כולם מאשימים את יצחקי אבל לדעתי כל החתמה בקבוצה בעשור האחרון היא באחריות גולדהאר כמו כל החלטה אסטרטגית אחרת. בגלל טראומת לוני וממשיכיו וההישגים היחסיים של הבוס, איתו לא מתעסקים. הגורם שלא התייחסתי אליו הוא הקהל. תפקידו להבנתי, להיות השחקן ה 12, להלחיץ ולהוציא מריכוז את היריב (והשופטים) ולעודד את השחקנים שלו ולעזור להם בצד המנטאלי, בעיקר כשקשה ולא הולך. לפעמים התפקיד של הקהל זה להלחיץ את ההנהלה הלא מתפקדת (כדי שיחליפו שחקנים או מאמן) או להעניש שחקנים שלנו שזורקים על הקבוצה. בעשור האחרון היו אולי שני משחקים שאנחנו כקהל אחראים על נקודות. בושה. ענקית. אבל זה לנושא נפרד. ולענייננו, אם השחקן מתאמץ, למאמן יש מספיק קרדיט גם אם בנקודה הזו הוא טועה, ועם ההנהלה לא מתעסקים, איך לשרוק לחוזז כשהוא נכנס זה לעשות את העבודה שלנו?
  2. בול זו הדרך היחידה להפסיק את זיבולי השכל האלה שרק גברו עם הגעת הואר. גם לא הרמטי אבל לפחות לא נזיל כמו ההגדרה הקיימת. שחקן התקפה שקצה הזרת שלו חופפת את הקו של שחקן ההגנה האחרון לא יהיה בנבדל. שוכחים לפעמים שהמצאת הנבדל היתה כדי למנוע מקבוצות להתבנקר ולהוריד שומרים מאחורי חלוץ היריבה.
  3. עזוב ביטול.נוסע. יום שלישי. מקסימום אשב בשער 2 של פסו. קופי שופ עד 22:00 גם טוב.
  4. אני הזמנתי טיסות (לפני חודשיים) ועדיין לא החלטתי אם לבטל. יש אוהדים שטסים? יש סיכוי שיעדכנו את ההחלטה לא למכור לנו? יש מה לעשות שם כרגע?
  5. משחק ענק. לא הייתי שותף בשום שלב להיסטריה של הקיץ והיכולת בפתיחת העונה. מצד שני אני גם לא מסתנוור מהנצחון הזה והבעיה שלי היא שהמשחק הזה לא משקף. חיפה שיחקה התקפי והחזיקה הרבה בכדור בחלק שלנו. מה שאיפשר למכבי לצאת להתקפות מעבר. שאר הליגה ישימו 10 שחקנים מאחורי הכדור וחלוץ וחצי שינסו לעקוץ את קו ההגנה הגבוה. הערב האגפים שיחקו מצויין ובעיקר קוואס בימין. בצד שמאל גבי פחות הצליח( או ניסה) ומי שתקף על הקו היה דווקא דודזאדה שהיה ענק. וזה מדגיש את הבעיה שייש בהרכב הזה להבנתי, בעיקר מול קבוצות מסתגרות: גבי לא שחקן אגף, אין לנו פריווילגיה לשחק בלי ביטון ושניהם באמצע יחד זה גם קישור פריך וגם מפריעים אחד לשני.
  6. קניקובסקי זו אחלה החתמה. יצירתי, מגוון, גדל במכבי, יכול עוד להתפתח. בציבוטה לא הייתי נוגע עם מקל, גם בגלל השכל שאין לו אבל בעיקר בגלל אישיות מגעילה ( צריך להיות מחיר לטינוף על המועדון והאוהדים), והוא לא כזה גדול כדי שנחליק לו את זה. הויתור על קארצב קצת עצוב לי. נראה לי שיש שם פוטנציאל ענק. אבל אין ברירה— לא הצליח להתרומם, לא מאריך חוזה, רוצים אותו בנתניה, במכבי אין זמן למשחקים. בכלל הייתי מוותר על האופציה של השאלות ומנסה להכניס לשחקנים שעוזבים אופציה לקנייה בחזרה, במחיר סביר.
  7. בשבילו - חופשי. לסתום לקשקשנים את הפה. אני לא מתלהב מכוכבים אבל זהבי בשיא כושרו היה לדעתי מהחלוצים הטובים בעולם. בלי הגזמה. לצערי זה לא נבחן ואייאקס זו הזדמנות אחרונה להוכיח. אבל אני מקווה שהוא לא קורא כאן וישתכנע בכל לזאת לחזור הביתה.
  8. למה? אולי מלבד חזיזה אין יותר מועמדים. לקח קבוצה שהיא כלום ושום דבר ולקח את עצמו שהיה בנסיגה מתמדת מאז שעזב את מכבי והרים את שניהם למקום שהוא מעבר לטבעי עבורם. לא התכוונת בגלל שהוא מהפועל נכון?
  9. באמת כבר לא שנוא. הוא רק זקוק לרחמים. ובאמת שאהבתי והערכתי אותו מאוד כשחקן וכמאמן עד לפרוייקט הגלקטיקוס שהוא שיתף איתו פעולה. אבל מאז שעזב הוא פשוט פאתטי.
  10. האופציה לא מומשה. מי אמר שאי אפשר לחתום על חוזה חדש אם הצדדים מעוניינים. מכבי בטוח מעוניינת, איביץ רוצה להתקדם - אם האלטרנטיבה זו פאוק עוד כמה דולרים ישאירו אותו כאן
  11. את שירותיי לטובת יחסי ציבור? את עצמי אני לא מצליח לדברר בלי לעורר אנטי אז איתי בתפקיד הזה המעמד של הפנאטיקס יהיה נמוך משל לפמיליה. אם ציטטתי אמירות לא רלוונטיות אני לוקח אותן חזרה. לא דיברתי ולא מפריעים לי משחקי אולטראס. מפריע לי שבשבוע שעבר במקום ש- 10 או 15 אלף אנשים ייצאו החוצה מהיציעים במחאה (מה שהיה מעורר כנראה קצת יותר את המשטרה /ההנהלה /תקשורת ומושך תשומת לב ) יצאו רק מאתיים (אולי) ואלה שנשארו רבו עם עצמם כי חלק ביקשו דום עידוד ורק קללות למשטרה לאות הזדהות עם המאתיים שייצאו, חלק אחר חשב שצריך לעודד בכל מחיר, ועוד חלק שהחליט שצריך לעודד דווקא כקונטרה כנגד המאתיים ותומכיהם. ותגיד מה שתרצה זה תוצר של נתק בין האירגון לקהל. אז אפשר להגיד כמה שהקהל חרא ולא מגיע לנו (ואנחנו יושבים בבית ולא מנסים לעשות דברים מעבר...) והכול, אבל זה לא ישנה את המצב הנתון והוא מסריח. ואם הארגון הוא ההנהגה של האוהדים אז תפקידו להנהיג לקחת אחריות ולחפש דרכים לגשר על הנתק הזה.
  12. אז אחרי שהנויירולוג, מבקר הספרות וקורא המחשבות הביע את עמדתו על טימטומי ושיעמומי אבהיר לטובת אלה שלא הבינו ( לפי ההודעות הפרטיות מסתבר שייש כמה שכן) שהטענה שלי אינה כנגד הפנטיקס אלא כנגד הסיטואציה הבעייתית שבה יש פילוג ומחנאות מיותרים בקהל בין מיעוט יחסי אבל רועש ודומיננטי של פנטיקס ותומכיהם לבין רוב פאסיבי יותר של מתנגדי פנטיקס וקהל רחב שנלווה אליהם. למרות שבעימות האחרון בבלומפילד הייתי עקרונית בעד הפנטיקס אני מצליח להבין את אלה שהצטרפו למתנגדים. נראה לי שזה קורה כי הקהל הרחב חושב/מרגיש שהארגון מייצר מחאות מיותרות לטובת האינטרסים של עצמו( או סתם מייצר מחאות לא ברורות). הקהל הרחב מרגיש כך בד"כ בטעות והטעות הזאת נגרמת כתוצאה מכך שיש נתק וחוסר תקשורת בין הארגון לקהל. את האשמה בנתק הזה (בניגוד לעצם המחאה) אני כן תולה בפנטיקס שכאירגון לא מצליח לייצר הזדהות ותמיכה מהקהל הרחב ( ומשפטים כמו לא שייך לקהל הרחב, לא משרת אותו, לא מייצג אותו, תבוא תשאל ביציע וכו, בהחלט לא מסייעים). ולא, אין בכוונתי אפילו לא להמליץ למישהו להקים אירגון אחר שכן ייצג את הקהל הרחב ויהיה מחובר אליו כי ראינו כבר לאן זה הוביל. הפתרון שאני מציע הוא שהפתרון יבוא מתוך הארגון הקיים עצמו. שיגדל, שייפתח לקהל, שייצר יותר תקשורת, אולי גם שיתמתן קצת כדי שגם סאחים והורים וסתם 15 אלף מנויים יוכלו להזדהות איתו. ואת הפעילות האולטראסית ישאיר למחלקה מיוחדת/זרוע צבאית, שלא עושה חשבון וממילא גם לא מבקשת תמיכה גיבוי והזדהות מהקהל הרחב. ולמה הכנסתם לדיון את נמני שהאהבה/שנאה אליו חוצה לדעתי את שתי הקבוצות, לא ברור לי.
  13. נשמות שלי. אתם חייבים לעשות משהו עם היכולת שלכם להתמודד עם טקסט יותר ארוך מהודעת ווטסאפ של היזיזה שלכם מי"א 2 ויותר חשוב להתמודד עם עמדה קצת יותר מורכבת מאשר פנאטיקס /לא פנאטיקס איפה ראיתם ביקורת שלי על מה שפנאטיקס עושים או עשו? איפה בדיוק יצאתי עליהם? אני בעד המאבק ובעד הפנאטיקס באופן כללי. אבל אני גם אוהב פירו (ונסעתי בכיף לרדיוס בחיפה), לא מתרגש משירים על טועמה (זו לא גזענות, וגם אם כן) או שירים על הבנות של הפועל (ושירים בכלל ). אני לא מייצג. בניגוד אלי חלק גדול מהקהל כן מתרגש ומתנגד לזה. למשל. ואם רוצים, בצדק, שגם הוא יזדהה עם מאבקים לגיטימיים ויתמוך ויגבה צריך שהוא יהיה מחובר אליהם ולא סתם לצפות שזה יקרה כי simon says ומאתיים אולטראס יצאו איתו ועוד 2000 שרקו (בטעות) בוז למי שכן מעודד. העובדה היא שהפנאטיקס לא מצליחים לייצר תמיכה בקהל הרחב למאבקים שלהם. גם כשהם צודקים. כי גם הם לא מייצגים.
  14. אין לי כוח לסרקזם והחלפת עקיצות אז אני אסתפק בשתי שאלות פשוטות: איפה אני טועה ומה בדעה שלי כל כך מפריע לך שאתה מציע לי לשמור את זה לעצמי. אני באמת שואל.
  15. אני חושב שהמשחק והעידוד/לא עידוד/שריקות/השתקות אינו מייצג כלום והוא תוצאה בעיקר של העדר ואפילו דיסאינפורמציה. הענין הוא שזה מעלה סוגיה הרבה יותר רחבה שמחייבת דיון רציני. למכבי יש ציבור אוהדים עצום, אולי הגדול בארץ - מאות אלפים מתוכו יש כ- 40-50 אלף שהולכים לפחות לשנים שלושה משחקים בעונה. מתוכם 20K מנויים ו- 17-18 שמגיעים כמעט לכל משחקי הבית. יש בערך 6000 שמרחיקים גם למשחקי חוץ לפחות מדי פעם וכ- 3000 שבאמת נוסעים כמעט לכל משחק. מתוך זה יש בערך 300 חברי ארגון האוהדים. מה אני מנסה לומר בכל המספרים האלה (ותקנו אותי אם הגזמתי או החסרתי). אירגון האוהדים אמור להיות הנציגות שלנו האוהדים- המנויים (ואולי אפילו הנציגות של כל אוהדי מכבי באשר הם), אבל בפועל הוא מייצג רק את עצמו. נכון, הוא מעודד את מכבי, מה מעודד? הוא חי נושם ומת בשביל מה שהוא חושב שטוב למכבי, הוא נותן את הנשמה, בלעדיו אין כמעט עידוד יש בית קברות, עומל על תפאורה וחיבור שירים. והוא גם רב מכות עם הקופים ואולטרסאות וגונב באנרים ומדליק פירוטכניקה ועושה פוזות של אולטראס. אומרים שהקומץ... שלא תבינו לא נכון - אני בעד, בגדול. באופן כללי. הייתי שם. אבל חלקנו עבר את הגיל ויש כאלה שפחות בקטע האלים ויש יותר מה להפסיד ויש לנו חיים ומשפחה ועבודה וילדים ולא מתאים. אז עכשיו אני ממצה את האנדרנלין בלקפוץ עם הגושון של שער 8. אבל הארגון צריך לייצג גם אותי. וגם את המשפחות ב- 7 וגם את הצנונים ב- 13 (בלי להכליל) . אבל הוא לא. והוא הוא אפילו לא מייצג את אלה שלא מפספסים שום משחק. כי הוא פשוט לא מייצג אותם. בהגדרה. הוא לא נבחר על-ידם, הוא לא נותנים להם דין וחשבון. וזה אפילו לא משנה שבמאבק הנוכחי אני והרבה אחרים לגמרי מזדהים ובעד הפנטיקס. יש לי חברים שמזדהים עם התנהלות נוער הגבעות וחברים אחרים שמזדהים עם מפגינים נגד ביבי. זה אומר שהם מייצגים אותם? גם הפנטיקס לא. הם ארגון אולטראס. וככל שזה דבר שאפשר להבין את הצורך והחשיבות שלו - זה לא אירגון האוהדים. אז למה לעזאזל מצפים שתהיה הזדהות עם המטרות שלו, המאבקים שלו, המכות שהוא מקבל והמחאות? ברגע שהארגון אומר זה אני וזהו! לא עושה לכם חשבון, לא מכיר אתכם ולא מכיר בכם "הקהל הרחב" (ולפעמים בצדק) אז הוא מייצג במאבקים שלו רק את עצמו, ולפעמים את הנספחים במעגל הקרוב או כאלה שהיו פעם. ארגון אוהדים צריך לייצג את האוהדים ולשרת אותם: הוא צריך ולארגן ולהכתיב עידוד, לארגן תפאורה, לייצג מול ההנהלה מול המשטרה מול קבוצות אחרות - להיות שייך לאוהדים ולכן גם לקבל מהם גיבוי וכוח את הפירו והקפוצ'ונים והמכות תשאירו לקומץ . מי שירצה יצטרף, מי ירצה יתמוך ומי שירצה ישרוק בוז. חפרתי כרגיל. תתמודדו או תתעלמו.
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.