החוק אמור להסדיר את התשתית החוקתית של עבודת רשות המטרו ובעצם מפקיע מהרשויות המקומיות את סמכותן להחליט על התוואי בשטחיהן. כלומר החוק נועד לבטל חסמים שאם היו קיימים כנראה שלא היה מוקם לעולם מטרו בגוש דן כאשר אי אפשר לגבש הסכמות בין כל כך הרבה גופים ורשויות במקביל.
במסגרת הפרויקט עתידים להיבנות 3 קווים של המטרו שיעברו דרך 24 רשויות מרחובות ועד רעננה, ויכללו כ-109 תחנות וצפויים לשרת כ-2 מיליון נוסעים כל יום. זו בשורה ענקית לציבור, ונכון - זה ייקח זמן, אבל בסוף זה יגרום לשיפור משמעותי בתחבורה ויקל מאוד על הציבור שמתקשה היום להתנייד.