Jump to content

trempist

משתמשים רשומים
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. אני מחופשש וממש אין לי כוח לעלות על מדים מחר בבוקר...מה הנוהל במרפאה בפילון חייבים לעלות על מדים?
  2. תקשיב אחי דבר ראשון אל תעלב אבל באופן טבעי אתה באמת ילד אז המוח שלך ישתנה עוד מיליון פעם אני רציתי מודיעין והייתי במיונים לכל פרויקט אפשרי נתונים הכי גבוהים בהכל ופסיכומטרי של 733 ובסוף ויתרתי על זה, למה? לא יודע ..אבל מה שבטוח שמה שחשבתי בגילך השתנה אצלי כל איזה תקופה. בכל זאת שיגיע יומך ותצטרך לעשות החלטה תעשה חשבון נפש עמוק תשאל אנשים שאתה מכיר מה הם חושבים על השירות שלהם, מה זה נתן להם ואם הם מצטערים על ההחלטה שהם קבלו...רק ככה תוכל לקבוע מה טוב לך..אבל שוב יש לך עוד הרבה זמן להחליט ומה שלא תחליט תהיה אמיתי עם עצמך כי זה הכי חשוב.. ואתה מדבר עם בן אדם שהרג, נהרגו לו חברים ועדיין בסיכון גבוה מאוד שיהרג מתישהו בשירות שלו...
  3. trempist

    פורים

    אני לקחתי הנס כתום סגרתי אותו עלי מכנס כתום וכפפות כל היד חומות כאלה שעשיתי מגרבי צמר יצא ממש יפה
  4. שנה שעברה עשינו סאות'פארק קני טראנס ופיליפ ושף היה אש
  5. הדוגמא עם הכבש והפרה לא הייתה הכי טובה כי שניהם אסורות מהתורה בבישול עם חלב(האיסור הוא לא לבשל\לאכול\להנות מבשר בהמה טהורה וחלב בהמה טהורה ושניהם בהמות טהורות). אני רק יבהיר כמה נקודות- כל העניין של הגזרות הוא לעשות גדרים לאיסור וכך להרחיק אדם מעברה. בשר עוף אסור בגלל שרגילים לקרוא לעוף בשר וגם לבשר בקר בשר וזה יכול לגרום לבלבול ולא ממראית עין. העניין של המראית עין הוא בחלב בעיקר ולא בבשר אז סליחה שהטעתי אותך. אני מצטער שזה יצא לא מובן אבל אני מקווה שהבנת את הנקודות שניסיתי להעביר,בנוגע לחכמה של רבנן ולמה הם היו מסוגלים לפרש את התורה הרבה יותר טוב מאיתנו וכו' זה פשוט להסביר אם אתה בן אדם מאמין אם לא אני גם ינסה. בדור של המשנה היה עדיין רוח הקודש על גדולי הדור הם היו הרבה יותר חזקים מאיתנו מבחינה רוחנית ויכלו לפרש את המקרא בדרכים הרבה יותר עמוקות מאתנו,אם תלמד אי פעם גמרא תראה בכמה קושי תתקל וכמה מפרשים יש עליה דברים שהיום אנחנו צריכים עשרות מפרשים גדולים מפני עצמם(ראשונים אחרונים וכו') וכמה שבועות כדי להבין לעומק היו ברורים לאמוראים מאליו.עכשיו תבין שהגמרא היא רק פירוש על דברי רבנן ותבין כמה גאונים הם היו. בנוסף מבחינה לוגית ברור שיהיה להם יותר קל כי עבר פחות זמן מהקבלה של התושב"ע בתקופה שלהם מבתקופה שלנו,תחשוב על זה במושג של "טלפון שבור". אני לא רב אז אני ממש מפחד שאני יטעה אותך אבל אם יש לך שאלות לך לבית מדרש ותשאל. אני לא מבין למה לאנשים קשה לעשות את זה,קח דף תרשום את כל השאלות שעולות לך בראש לך לרב ותשאל אותו ,ייקח לך שעה אבל ויסדר לך את הראש.
  6. הכת הקראית(השומרונית זה כת אחרת בכלל אל תטעה) הולכת לפי הפשט של התורה - כלומר לא לפי גזרות וחומרות שגזרו רבנן או לפי התורה שבעל פה(הם לא מאמינים שנתנה התורה שבע"פ ביחד עם התורה שבכתב בהר סיני.) בתורה רשום "לא תבשל גדי בחלב אמו" 3 פעמים והסבירו שכל פעם באה ללמד איסור אחר ושלושת האיסורים אלה אכילה בישול והנאה(כלומר למכור בשר וחלב ביחד או לתת אותם לכלב שלך וכו'). זה הפשט של התורה ועליו כולם מסכימים. רבנן(חכמים שחיו לפני 2000 שנה שידעו לפרש את התורה הרבה יותר טוב ממה שאנחנו יכולים) גזרו גזרות בנוגע לאיסור הזה, כמו למשל איסור אכילה של בשר מכל סוג שהוא וחלב מכל סוג שהוא ביחד מחשש ל"מראית עין" - כלומר ע"מ למנוע מצב למשל שאני(בואו נגיד שאני עם הארץ שלא יודע דינים וכדו') רואה את הרב הראשי אוכל בשר וחלב (למרות שהוא אוכל בשר כבש וחלב פרה ולא באמת עושה איסור מהתורה) ואני יסיק מזה שמותר לי גם לאכול בשר וחלב מכל סוג שהוא כי אני לא יודע לעשות בעין שלי את ההפרדה בין בשר כבש ולבשר פרה. עכשיו תשאלו "ואם אני אוכל בחדר סגור בלי שאף אחד רואה?" אז צר לי לאכזב אותכם אבל ההפרדה היא גזרה מדרבנן,כלומר נוהגים בה תמיד ואין להקל בה. בעניין ההמתנה בין בשר לחלב,באכילת בשר נתקעות חתיכות בין השיניים ויש שומן ששותף את הפה , לכן גזרו לחכות פרק זמן מסוים בין בשר חלב כדי למנוע אכילה או שתיה של חלב ביחד עם השומן\חתיכות בשר שיש בפה. לתשובות נוספות פנו לבית המדרש הקרוב לביתכם. אלא אם כן אתם פוחדים שמישהו יצליח להפעיל עליכם כוחות שכנוע מסתוריים שיצלחו בדרך תת הכרתית לגרום לכם לזנוח דרך חיים שלמה. אם אתם רציונליים אני מקווה שלא תפחדו לשאול ותגשו.
  7. רודי חדד בישל 5-6 גולים מקרנות שנה שעברה למה הביצ' הזאת בוזגלו ממשיך להרים לביצים
  8. ויבוא מלך הכבוד, אני רוצה אליו!!! צאו לרחובות אתם לא יודעים מה אתם מפסידים! שמחת תורה עראק רבנים שיכורים צרידות
  9. קודם כל שנה טובה! שחיה רוצה לתקוף חיה אחרת היא משתמשת בקרן שלה מפנה את הצד החד לעבר האויב,הקרן הוא המקור לכוח שלה,הגאווה שלה-בלעדיו היא לא שווה כלום. קרן השופר בעצם מסמלת את הגאווה של האדם,המידה הכי גרועה ומכשילה באדם. רק שבראש השנה אנחנו ניצבים לפני הקב"ה למשפט אנחנו לוקחים את הגאווה שלנו מכופפים אותה והופכים אותה ב180 מעלות. שתהיה לכולנו שנה של תשובה והצלחה,מי ייתן וכולנו נחזור לבורא לפני ביאת המשיח. חג שמח ושנת גאולה לכולנו!
  10. שאני התחלתי לחנות לא היה אף אחד מאחורי..היא יצאה מפניה ועמדה מאחורי האוטו שלי במצב שאין לי סיכוי לראות אותו כי הסתכלתי על המראה והמראה הייתה באלכסון כלפי המדרכה..אני אולי דפקתי לה את האוטו אבל זאת אשמתה..
  11. יש לה שקע רדוד של 8סמ על 8 סמ בערך מתחת לחלק הקדמי שלה בשמאל..לא משהו שיפריע לה לנהוג או יכער לה את האוטו...סתם זונה
  12. אתה זוכר איזה רכב היה לו וכמה הוא הוציא ממך?
  13. שהאוטו היה באלכסון נכנסה מכונית מהפניה עמדה מאחורי ולא יכולתי לראות אותה במראה.. קיצר הלך לה קצת פח והבת זונה רוצה לתבוע... יש לה יונדאי או מאזדה...כמה היא יכולה להוציא?
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.