Jump to content

Nike

משתמשים רשומים
  • Posts

    134
  • Joined

  • Last visited

Posts פורסם על ידי Nike

  1. אין מה לעשות, גם התקשורת בארץ גזענית.

    לוני הוא הילד האשכנזי הטוב והשקט וטביב הוא התימני העבריין.

    ושאוהדי הפועל לא יבלבלו את המוח, הם שונאים אותו בעיקר בגלל שהוא תימני.

    תקשורת שמאלנית, אדומה וצבועה. סה טו.

  2. אתה אומר את זה מנקודת מבט אגואיסטית מאוד וזה חבל, כמו שאתה רוצה שיתחשבו בך אתה יכול להתחשב באחר.

    זה סך הכל שעתיים בשבועיים(או שבוע אם אתה מגיע למשחקי חוץ) במקום פתוח ולא סגור.

    גם ככה מקשים על החיים של המעשנים היום, לא יקרה כלום אם במקום כל כך אמוציונלי שהם באמת צריכים את זה(רובם) הם יעשנו.

     

    ושוב, אני לא מעשן.

    כתבת את זה ברצינות?

  3. צריך פשוט לקבוע יציעים שבהם אין עישון בזמן המשחק. בשערי העידוד להשאיר, בשערים היותר "מכובדים" לאסור ולתת להורים לבחור אם להכנס עם ילד לשער עידוד או לא, שזה גם ככה לא בהכרח שער להביא אליו ילדים עם כל הקללות ואפילו האלימות ביציעים כאלה.

    וזו בעיה, כי אתה מרחיק ילדים מהשערים של השרופים ובעצם מונע מהם להשתלב בארגונים\בעידוד או מה שזה לא יהיה...

  4. איני דובר של אף ארגון, אבל ספציפית "לוחמים לשלום" (שהם, כאמור, אלה שארגנו את הטקס שעבורו נפתח הדיון) פועלים לא מעט בשטחי הגדה. על קצה המזלג:

    - מפגש דו-לאומי בין קבוצות ת"א ושכם

    - חוג בית בבית ג'אלה

    - חוג בית בדיר איסתיא

    - חוג בית ביתמא

    - מפגש עם תלמידי תיכון פלסטינים במזרח ירושלים

     

    (וכמובן מה שנכתב מעליי, אבל כאן זה הלכה למעשה)

    תמיר, נכנסתי לאתר שלהם עיינתי בו, וכן, גם קראתי את ה"סיפורים אישיים" שהלוחמים לשעבר סיפרו.

    ושמע, דמגוגיה כזאת לא קראתי הרבה מאוד זמן. והייתי בטוח שהם מנסים למנוע את האלימות נגד מדינת ישראל, אבל מתברר שהמכנה המשותף שלהם עם הפלסטינאים זה הדה לגיטימציה לצבא הישראלי ואז מן הסתם שאפשר לשבת, לדבר ולהגיע לתובנות משותפות.

     

    וכבר טענתי שיש להם בעיה בתפישה ובהבנה לא?

    אנחנו היינו מוקפים בפלסטינים שנלחמו בגבורה, ואני הבנתי שהם ממש כמונו לפני 60 שנה, נלחמים בייאוש על הבית. עבורי זו הייתה נקודת מפנה נוספת, עוד צעד לקראת ההכרה שאני לא מאמין יותר במה שאני עושה

     

    רק שהוא שוכח לציין, שאותו אדם בשם שנור שחאדה מטול כרם שהוא בבחינת חבר שלו לפעילות, היה חבר בפת"ח ופת"ח נולדה מאש"פ, ואש"פ עשה פיגועים בישראל עוד לפני מלחמת ששת הימים ולפני שהיינו בתוך ג'נין, טול כרם, שכם ובכלל בשטחי איו"ש. אז אם כבר יושבים ומדברים, לפחות שתהיה שיחה עניינית שמלאה בעובדות, ולא סילוף האמת. חוץ מזה, כשאתה עושה דה לגיטימציה לצבא הישראלי, אתה בעצם גורם לפלסטינאים לאשש את טענותיהם נגדנו ונגד הצבא הישראלי, וכך בעצם מחזק את דעתם. מה נאמר ומה נגיד....אולי גם פה הם נלחמו על הבית?

     

    הלב הצהוב, זה ממש לא רלוונטי. הבאתי לינק שהציג אקסיומה שונה כחלק מהצגת המכלול של הדברים. וכבר כתבתי קודם, שגם אם יש אמת בכך, זה לא אמור לשחק תפקיד בנושא הזה.

  5. דוגמאות יפות נתת בהתחלה, רק שהמסקנה שלך שגויה.

    יש ילדים שלא יצליחו לפתור עוד אותו תרגיל במתמטיקה גם לאחר תרגול ממושך ועשרות שעות לימוד.

    יש ילדים שיעברו לשכונה חדשה ולא יצליחו להסתגל אליה כמו שצריך ויהיו בודדים כל הזמן.

     

    ועל אותו משקל, יש ילדים שלא יכולים להסתגל לשירות קרבי. זה לא רק פונקציה של זמן כמו שאתה חושב. יש כאלה שפשוט לא בנויים לזה מנטלית, ולא כי הם ילדים מפגרים או מוגבלים או מפונקים (כמו שאתם הלוחמים המגניבים חושבים). את המושג קה"ס לא המציאו סתם. כן, יש הרבה שמנצלים אותו לרעה, אבל תתפלא - יש גם כאלה שבאמת צריכים את זה. אז כשבאתי לבקש כאן עזרה ציפיתי לקצת יותר מירידות והתלהמויות אגרסביות של נפוחי אגו ש"אכלו חרא 3 שנים" אז חושבים שכולם צריכים להיות כמוהם

    אני חושב שאם תתן לילד מסויים תרגיל במתמטיקה כשהוא יודע את החומר, הוא יפתור אותו בסופו של דבר(גם אחרי 8 שעות). ואם לא? אז כנראה שהוא סובל מספקטרום כזה או אחר ויכול להיות שאכן מקומו לא ב"חזית" אלא עמוק בעורף הצבאי.

    אבל זו לא הבעיה שלך לפי התיאורים שקראתי בהודעות שלך.

     

    אני התחלתי שירות כתומך לחימה ואז עברתי לקרבי. גם לי היה קשה בהתחלה, הייתי במקום מגעיל ומבאס, אבל לא וויתרתי. למה לא וויתרתי? הרי יכלתי לוותר בקלות והיה לי כל כך חרא בהתחלה שאי אפשר להסביר את זה אפילו במילים. אז הפיתרון הוא להרים ידיים? ממש לא חבוב. וכן, היה לי לפני כן ת"ש 2 וגם אפשרות להוציא קה"ס (בחייאת היום כל אחד יכול להוציא קה"ס), אז בקלות יכלתי לעשות מזננה מהצבא ולקבל את אחד התפקידים "הנחשקים" שהציעו לי כמו נהג של אלוף מהקרייה או מציל בבריכה בחיל האוויר, אבל למרות כל זה, רציתי קרבי ובסוף גם הצלחתי להגיע לשם(אחרי שהמערכת הצבאית הקשתה עליי לעבור לקרבי בגלל שעשיתי קורס לפני הצבא).

     

    עכשיו אני לא בא ואומר לך את כל זה כדי לצאת "מגניב" או "גבר" כמו שכתבת לפני כן. אני אומר לך שהפיתרון הכי נוח זה להרים ידיים ולעזוב הכל. וזו גם הנורמה בהרבה מקומות. לזרוק זין, לנסות להשתמט, לנסות לעשות שירות חפיף וכו'... ואז אם תרצה או לא, זה פשוט מחלחל בך, ואתה בוחר בצורה אוטומטית בגישה של "לוותר" ואם תחשוב על זה בהגיון, אתה תגיע למסקנה שזה די מצער. זה די מצער כי השד לא כזה נורא כמו שאתה מתאר אותו, וזה עניין של זמן עד שתכיר חברים\תסתגל למקום\תבין שאין לך ברירה ותישאר ותנסה למצות את המקסימום שאפשר, אבל אתה מנסה להצדיק את הקושי שלך בזה שיש לך קה"ס. ויכול להיות שאכן יש לך, אבל לפי ההודעות שלך אני לא ממש לא חושב שזה נכון, אלא זה סתם תירוץ שנוח להאחז בו. חוץ מזה, אני חושב שהגישה שלך צריכה להשתנות, וזה רק לטובתך.

     

    נ.ב -עמי כל מילה.

  6. ואללק כמה גברים יש פה שמעשניםםםםםםםםםםםםםםם

    יוסי מזרחי פראייר לידכם.

     

    בהתחלה גם אני הייתי נגד, אבל מהסיבות הלא נכונות, אבל עכשיו זה נראה לי הכי ברור שלסיגריות אין מקום באיצטדיון.

    הייתם רוצים שהילד שלכם יגיע למגרש וינשום את כל העשן? אם כן אתם תהיו חרא של הורים,

    ואם לא? אז אתם מצדיקים את ההחלטה החדשה לא לאפשר לעשן במשחקים וטוב שכך.

  7. א- הארגונים הללו פועלים ב-2 הצדדים. אמנם בישראל יותר בחופשיות, שכן ברשות יש משטר ימני קיצוני שמונע זאת באלימות, אבל הם כן פועלים שם בצורה יותר מחתרתית.

     

    ב- מה בעיניך זה פעולות? בשביל לעשות שינוי גדול צריך לצבור כח ואהדה בציבור, ובשביל זה צריך אירועים כאלו. האירועים הללו הם ההפך מדיבורים, זה לא נאומים בכיכר העיר, זה לעשות תאלכס, ליצור אירועים משותפים, ללמד את הנרטיב של הצד השני, לחנך לכך שאפשר אחרת.

    צריך לתמוך בארגונים הללו, לתת להם את כל המשאבים שצריך בשביל לעזור להם להגיע לכמ שיותר אנשים גם בצד הפלסטיני, כדי שיצברו כח ואהדה ויעשו את השינוי הגדול.

    א - טענת שהם פועלים בפלסטין? אוקיי, עכשיו תפרט לי בבקשה איך זה בא הלכה למעשה ומה הפעולות שהם עושים כדי לשנות את ההסתה הבוטה ברשות.

     

    ב - איזה פעולות? שום דבר לא יעזור כל עוד ילדים מגיל 0 גדלים על תוכניות טלויזיה שמסיתות נגד ישראל. זה מתחיל מגיל קטן, שם צריך לבוא השינוי, כשהם עדיין בוסר, ולא כשהם מגיעים לבגרות ומפתחים דעה חריפה נגד ישראל בגלל השרשה של שנאה תמידית שהחלה מגיל קטן. אז אתה שואל אותי מה צריך לעשות? אז צעד ראשון זה לשנות את המדיה, צעד שני זה לשנות את התכנים של מערכת החינוך, צעד שלישי זה להניא טרוריסטים מכוונותיהם או מחבלים בפוטנציה, צעד רביעי זה להקים תנועות נוער שמקדשות את החיים ולא את המוות ועוד ועוד...

     

    עכשיו תסביר לי איך הם פועלים ומה הם עושים. אני בטוח שכשתכתוב את ההודעה, אתה פתאום תגלה, שהם לא באמת עובדים או פועלים שם, אלא יותר מדברים בעלמא.

  8. הלב הצהוב, אתה נכנס פה לנישות לא רלוונטיות. אני לא חושב כמו פרופסור הררי, ובוא נודה לרגע - לא לי ולא לך יש את הידע הדרוש כדי להסיק מסקנות כאלה.

    בכל אופן אני נוטה לא להכנס לפינות האלה, וזה אך ורק משום שכל התפישה של בני האדם השתנתה לאחר מלחמת העולם השניה ופשעיי הנאצים ופימפמו לנו גישה אחרת שכל בני האדם שווים, כדי למנוע גילוי גזענות(ובצדק). לדעתי, גם אם ימצאו הבדל בין הגזעים, לא ידברו על כך, כדי לא לעורר אנטיגוניזם וגזענות, כך שאני לא יודע כמה באמת בני האדם שונים זה מזה(דוגמא בולטת היא גיד האכילס המוארך של האפריקאים בשונה מהאדם הלבן), אבל שוב, אני נוטה לא להכנס לזה, גם כדי לא להכנס לתיאוריות מסובכות ומסוכנות שיכולות ליצור מחשבות שונות על הבדל בין הגזעים(למרות שזה ברור לכל שיש הבדל באיברים הפנימיים ואני מתאר לעצמי שגם בגנים, אבל במקרה הזה "עדיף לא להכיר את הנושא הזה" כי לא מן הנמנע שיקום איזה מטורף כמו היטלר שינסה להצמית גזענים נחותים או פחות טובים מהגזע שלו) וגם כי אני חושב שבסופו של דבר התרבות שבה אתה גודל, משפיעה על דפוס ההתנהגות של האדם הרבה יותר מאשר הגזע אליו אתה שייך, כך שגם אם יוכיחו שאכן יש הבדל מהותי, עדיין זה בגדר לא רלוונטי לטעמי(ונזכיר שוב, שזה לא שייך לנושא וזו סתם אנקדוטה קטנה שהעלתי לדרך אגב).

  9. הנקודה היחידה שהועלתה בלינק שהבאת היא שההומו ספיאנס שעזבו את אפריקה לפני עשרות אלפי שנים נושאים (כנראה) גנים ניאנדרטליים, ואפריקאים לא.

    מסיבות מובנות, הרמיזה לקשר בין גנים לבין תכונות ייחודיות או דפוסי התנהגות היא פרי עטו ומוחו של הכותב ותו לא.

    אני לא בטוח שאתה יכול לחלוק על פרופסור הררי(מבחינת ידע גרידא), אבל סבבה. בכל מקרה זה לא רלוונטי כל כך.

  10. הפלסטינים הם הדוגמא הכי ברורה לדמותה של חברה שימין הקיצוני שלה אונס אותה כבר יותר מ 75 שנים:

    קרבנו??ת אובססיבית, שנאת זרים, שמרנות, דיכוי חברתי וכלכלי, אפס סובלנות לביקורת פנימית, אלימות כדרך המקובלת להכריע בסכסוכים פנימיים, ומלחמה חסרת אבחנה וחסרת סיכוי בשם אידיאלים מקודשים במקום עיסוק בשיפור החיים הממשיים במסגרת האפשרי.

    אנחנו (עדיין) לא היינו במצב הזה, וזה ההבדל הגדול בינינו (והמזל הגדול שלנו).

    כל מה שציינת דלעיל, נובע מהפאנטיות הדתית. אם לא הייתה דת, לא הייתה התנהגות כזאת. אם לא היה קידוש המוות, הם לא היו מתנהגים בצורה כזאת אכזרית. ולא טענתי שזה תלוי בגזע או בגנטיקה, למרות שיש שיטענו שייתכן ואני טועה. אני בכל אופן, מקווה שזו טעות וזה אכן לא תלוי בגנטיקה כזאת או אחרת.

  11. אתה קצת סותר את עצמך - מצד אחד טוען שאין מספיק פלסטינים שמאמינים בזה בשביל שיעשו שינוי שם, מצד שני מתנגד לכל ארגון כזה שמנסה לחנך ולגרום לכך שיהיו עוד אנשים שיאמיני בכך בשביל שיהיה שינוי.

    אם היה מעניין אותך שהאזרחים שם יתנגדו לשלטון החמאס, היית תומך בכל ארגון כמו לוחמים לשלום, ובכל טקס כמו זה שהיה שלשום.

    לדאבוני הרב, לא הבנת את הקונטקסט, כי אם היית מבין, היית מגלה שאין ולו סתירה אחת בהודעה שלי, אבל לא נורא. בכל מקרה, הארגונים האלה הם ארגונים שפועלים אך ורק במדינת ישראל, מנסים להשפיע אך ורק על החברה הישראלית וזו הבעיה כי זה ממש לא אהדדי עם החברה הפלסטינאית. החברה הפלסטינאית עודה שונאת, מתריסה, מתסיסה ומסיתה נגד מדינת ישראל, וזו לא אנשים אינדיווידואלים אלא המדיה, החינוך ובכל מישור מרכזי וכל זאת בחסות הרשות הפלסטינאית - שעל הנייר אמורה להיות מתונה וההפך מהחמאס הקיצוני.

     

    ואם לא הבנת עדיין - אני בעד כל ארגון שפועל דה פקטו לעשות שינוי במצב הגיאופוליטי ולא עושה זאת רק ע"י דיבורים והבטחות ריקות מתוכן. השלום המיוחל מתחיל מהפסקת ההסתה במערכת החינוך הפלסטינאית והחלת תרבות שונה שם. כל עוד התרבות קלוקלת ומועדדת שהידים, המצב ישאר על כנו ואף יסלים. בכל מקרה, כל עוד לא יהיה שינוי אצלהם, זה ישאר בבחינת חלומות באסמפיה.

  12. אז לא הבנתי? לקחת אירוע שבו טענתי ש"ייתכן שחייל אחד או שניים(מתוך אלפיי אירועים) אכן לא פעלו לפי הנהלים" והכללת אותו לכלל האירועים? זה נראה לך הגיוני?

    בסופו של דבר, התעסקות בפיזור הפגנות בשטחים, היא לא התעסקות בפיזור הפגנות בת"א. שם, האצבע קלה על ההדק. אבל מאיפה זה נובע? זה נובע מכך שכשאתה עומד מול המפגינים, אתה לוקח בחשבון שיש סיכוי שעוד כמה דקות אתה תשכב בבית החולים בגלל שקיבלת אבן בראש(במקרה הטוב), או נשרפת כתוצאה מבקת"ב וכולך כוויות דרגה 3(זה גם מקרה טוב), או במקרה הפחות נעים וזה גם מה שקרה לחבר שלי - קיבלת סלע לראש והיית ב"קומה" במשך שנה. אז לא בכדי האצבע בשטחים קלה על ההדק.

     

    בסופו של דבר אפשר להפגין, זה אפילו דבר אלמנטרי, אני אוסיף ואומר שאני בעד ההפגנות בכללי, אבל יש דרך. יש צורה. הפגנה אלימה היא הפגנה לא לגיטימית בעליל נקודה. ואם אתה מגיע להפגנה אלימה, אתה צריך לצפות את ההשלכות. פרובוקציות עולות ביוקר, בטח ובטח שהפרובוקציות האלה מסכנות חיי אדם. אז כן, שההורים הפלסטינאים היקרים, יחנכו את הילדים שלהם לנהוג באיפוק, סובלנות ובטח שלא באלימות כלפיי החיילים, ואז אני בטוח שהם לא ימותו(אלא אם כן תהיה טעות טרגית, והרי יש טעויות אחת ל... בסופו של דבר אנחנו בני אדם וזה לא דברים שמתכוונים אליהם. הרי גם פליטות כדור והרוגים כתוצאה מכך, זה לא דבר מתוכנן, אז כן, למי שחשב אחרת - גם החיילים הם בני אדם, וגם הם יכולים לטעות, אבל הליבה של העניין היא, שהטעויות האלה קורות לעיתים רחוקות מאוד, ולא באופן שכיח כמו שאתה מציג פה).

     

    ולגבי אופי הטקס - אני לא נגד, אבל בו זמנית אני חושב שאתה חוטא ומחטיא את כל הנוכחים שהיו בטקס ע"י עיוות המציאות.

    למה?

    כי אני חושב שלהגיד ש"לא כל מוות הוא מוות הירואי עבור המדינה" זה משפט שהוא כוללני מידי.

    אם אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שחיילי צה"ל מחרפים את נפשם עבור הגנה על אזרחים, ואילו מעבר למתרס ישנם מחבלים פוטנציאלים שמעוניינים לרצוח אזרחים וזאת כמובן בשליחות דתית ופחות פוליטית, אנחנו מבינים בעצם שחיילי צה"ל מתים מוות הירואי כדי להגן על אזרחי המדינה בעוד המחבלים מתים כדי להשיג את מטרתם והיא לחימה בכופרים וניסיון ליצור הפיכה איסלאמית כוללנית ואם תאמר לי שזה לא אכן נכון, כי הם רוצים "לשחרר את פלסטין" אז אני אפנה אותך לפיגועים שהיו לפני 67. ואם זה גם לא מספיק, אז אני אפנה אותך לפיגועים שהיו לפני 48. ואם זה גם לא מספיק, אני אפנה אותך לפיגועים שהיו לפני 1930. רק תבקש!

     

    מה שאני אומר בעצם, זה שניסיון לעשות אנלוגיה בין חייל של צבא הגנה לישראל, לבין מחבל ערבי(בין אם הוא מעזה, איו"ש, לבנון, איראן, מצרים), זה פשוט לחטוא באמת ולעוות את כל המציאות ופה הם וגם אתה די עוברים את הגבול וזה מקומם.

  13. אל תשווה לרגע בין חייל חי ואפקט החזרה שלו, לבין שחרור רוצחים תמורת גופה. גם אמא של רון ארד אמרה לפני שהיא נפטרה, שאם הבן שלה מת - היא מבקשת שלא ישחררו אף מחבל תמורתו.

    חוסר וודאות זה הדבר הכי רע שיכול להיות.

    אם אתה אכול דאגות וחושב מידי יום אם הבן שלך חי או מת, זה פשוט לגמור את הבן אדם(אם יתברר שזה לא באמת מג'די? יש סבירות כלשהי שהוא חי)

     

    אני חושב שזה לגמרי זהה, אבל כמובן שכל אחד עם ההרגשה שלו.

  14. אני חייב לציין שהיה טקס מאוד מרגש, ולא היה ניסיון להטפה נגד ישראל - גם לא בין השורות.

    הדגישו שהכח למנוע מקרים כאלו בעתיד הוא בידיים שלנו, ולא של הממשלות השונות. שעלינו לא לקבל את הגזירה המרה של הסיכסוך, אלא לשאול שאלות, להסיק מסקנות ולפעול, לא רק למען ביטחון, אלא למען שלום אמיתי, כזה שלא יהיה בו חשש לאף אחד מהצדדים - כל אחד בדרכו שלו.

    כל זה שווה לקליפת השום כאשר ההסתה הגסה ברשות הפלסטינאית בעיצומה, והפלסטינאים לא מראים ולו רגש אחד של סלידה. אז כן, לבוא ולהגיד שהם סולדים והכל זה אחלה, באמת. אבל שבענו ממילים, הגיע הזמן למעשים, והגיע הזמן שיתחילו לשנות שם את הקונספט של המדיה, כיוון שאם לא, זה פשוט בכייה לדורות שאנחנו נבכה עליה בדם.

×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.