Jump to content

Figo10

משתמשים רשומים
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

3,121 profile views
  1. לא היה דיבור כזה שקין גם ככה כנראה לא ימשיך? אבל בכל מקרה לדעתי צריך להביא את בכר. מאמן מוכח, מכיר טוב את הליגה הישראלית ומכבי יכולה לספק לו את התנאים להצליח. חוץ מזה שהוא עלול להגיע לחיפה (למרות שלדעתי סיכוי טוב שדגו דווקא ישאר גם אם לא יקח אליפות אם ירוץ עד הסוף גם בפלייאוף. סה"כ שנה ראשונה שלו)
  2. אנשים פה מגזימים בכזאת דרמטיות ונחרצות. כאילו ברור לכם הכל. מה אם קין לא התרשם מהשוערים שיש לו והחליט שיש צורך בשוער אחר? (הרי אף אחד לא יודע מה המצב של טננבאום ושני משחקים של משפתי מול האימפריות של אשדוד וחדרה הם לא באמת אינדיקציה) במקרה כזה נראה די ברור למה התעקשו דווקא על עמדה קריטית כזאת.
  3. כל העניין בארץ של לאהוד את אותה קבוצה בכל הענפים זה יותר קטע של מכבי. בין היתר בגלל שיש לה ייצוג בהרבה ענפים אחרים וזה מונע "זליגה" של אוהדים שמתעניינים באותם ענפים למועדונים אחרים.
  4. מדהים כמה שוודיה כל כך אוברייטד
  5. צריך לבדוק את משך זמן הטיסה אבל לדעתי אתה חוסך כמה שעות מניו יורק לוונקובר
  6. אם אתה לא חייב לסיים במיאמי, לא עדיף ניו יורק-מיאמי-לוס אנג'לס-סן פרנסיסקו-ונקובר? כי אתה נוסע מקצה לקצה פעמיים.
  7. גם אצל השכנים שלי הפסטיבל כבר התחיל. אחח כמעט ונמנענו מזה...
  8. וואו אם ארגנטינה תיקח נקבל פה פסטיבל מסי-ארגנטינה נוראי (במיוחד אם איכשהו זה יהיה נגד רונאלדו בגמר), אסור שזה יקרה. מזכיר את התקופה שברצלונה הייתה הקבוצה של המדינה
  9. זה תלוי במהלכים שבן גביר ירצה להוציא אל הפועל. אם זה בתחום המדיני או הביטחוני, או אפילו ביטחון פנים במקרים מסויימים, זה כבר עלול לערב את האמריקאים ושאר המערב, ואם ביידן יחליט ללחוץ מספיק ולתת בלוק למהלך כזה, נתניהו יאלץ להתקפל אם ירצה או לא, זה כבר גדול ממנו. ואז השאלה כבר איך בציונות הדתית יגיבו לזה. יכול מאוד להיות שבהבנה, כי יש להם הרבה סיכון בלפרק את הממשלה הזאת (הגוש השני לא יעשה שוב את אותה טעות של פיצול) וגם ביבי כל כך פופולרי שאין לו שום ביקורת מבית (מקסימום יאשימו את השמאל/דמוקרטים בנוהל). מצד שני, ככה הם לא יוכלו לקדם כמעט שום מדיניות שלהם. בענייני פנים כמו משפטים, חינוך, אוצר וכו', הוא יתן יד חופשית לגמרי, הוא קיבל הזדמנות פז לחלץ את עצמו מהמשפט והוא לא יוותר עליה. (במקרה כזה רק ריאקציה חזקה בשטח של המגזר החילוני-ליברלי המאוד חזק אולי תוכל למנוע את זה. אבל לא נראה שזה יקרה).
  10. ברשותך, אדלג על הרוב כי יש הרבה ססמאות ודמגוגיה שאין טעם להתייחסות רצינית (ההערה על חופש הנישואין מדגימה שאפילו לא הבנת מה ניסיתי לומר, אז באמת חבל על הזמן של שנינו). אני מכיר דתיים מצויין, משמאלנים ועד מתנחלים קיצונים וכאלה שמאמינים בקונספירציות על רצח רבין, אז תחסוך ממני את הפטרונות של "שב עם דתיים". עוד דמגוגיה שלך זה לגמד תכנים דתיים כ"קצת יהדות" כאילו שאין תכנים שנויים במחלוקת (בלשון המעטה) וכאילו שזה לא בעייתי ללמד תכנים ללא פרספקטיבה ביקורתית. ומה עם הסרת תכנים שלא מתיישבים עם הנארטיב הדתי למשל (כמו תורה מדעית כזאת או אחרת)? גם זה לא נורא? אגב מעניין אם גם זאת הגישה שלך לגבי לימודי ליב"ה בחינוך החרדי.
  11. מצד אחד מתלונן על "חינוך לשנאה וחוסר היכרות עם הצד השני", מצד שני קורא לרע"מ מחבלים. כרגיל.. חוסר מודעות.. אלו המפלגות החרדיות שסירבו לעזוב את גוש נתניהו ולהצטרף לממשלת בנט לפיד ולכן הלכו לקואליציה עם רע"מ, האופציה הפחות מועדפת. לא צריך חוקי לבוש בשביל לדרוס חופש דת או חופש מדת (כמו שכבר קורה), לאפלות נשים, או לדחוף תכנים מסויימים לתוכניות לימודים שאגב אינם מוגנים בחינוך הממלכתי כמו בחינוך הדתי/חרדי. אבל הפער בהבנה שלכם מובן לי, לא חייב להיות שומר מצוות בשביל להתנגד לחופש נישואין למשל, אתם באמת לא מאמינים בזה.
  12. רובו המוחלט של גוש נתניהו (לא ללא יוצא מן הכלל) הוא אכן דתי-שמרני (כולל המסורתיים). רוב החילונים-ליברלים, שהם החלק הארי של המשכילים (ובעלי ההכנסות הגבוהות), הצביעו למרכז-שמאל ( יש להם בסיס ליברלי חברתי משותף עם העבודה ומרצ למרות התפיסה הכלכלית ובל"ד מעולם לא הייתה אופציה). אבל זאת לא הייתה המהות של הטענה שלי. זה היה ניסוח לא מוצלח מצידו אבל אתה צריך להבין שיש פה סקטור חשוב מאוד עם זהות חילונית (קרא לה "ישראלית") שמרגיש נדחק ע"י החברה הדתית והדבר האחרון שאתה צריך זה לשלוח כאלו מפה כי אתה פשוט תלוי בהם נואשות.
  13. תקרא יותר בזהירות. טענתי, ובצדק, שהסקטור החילוני-ליברלי מהווה את החלק הארי של המשכילים בחברה, ולא שכל בעלי אותם המקצועות שייכים לאותו סקטור. גם בצבא המשקל של החילונים גדול יותר מחלקם באוכלוסייה כשאתה מוריד מפוטנציאל הגיוס כמעט חצי (חרדים ערבים, בנות דתיות ואפילו חלק לא מבוטל ממסורתיות). האינטרס שלך לשמור על האוכלוסייה הזאת טוב טוב.
  14. משעשע החוסר מודעות של אנשים כמוך. ישראל נשענת באופן תלותי על הסקטור החילוני-ליברלי שמחזיק אותה. אם אנשים כאלו ילכו עם מי תשאר פה? מי יהיה בצבא כשחצי מדינה כבר לא מתגייסת? מי יהיו הרופאים, מהנדסים, מדענים כלכלנים וכו', כשהם מהווים את החלק הארי של המשכילים בחברה. אם הם "אורזים" את עצמם אתה הופך להיות מדינת עולם שלישי.
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.