Jump to content

MCL

משתמשים רשומים
  • Posts

    0
  • Joined

  • Last visited

  1. אולי נביא גם את שכטר וורמוט בשם הדאבל הקל? לא רוצה אותו אצלינו ולא אכפת לי כמה הוא טוב. רק שחקנים מאוד מסויימים יכולים להתקבל אצלינו אחרי שלבשו אדום, והוא לא קרוב בשום צורה לקבוצה המצומצמת הזאת. ננצח עם מה שיש לנו, או לפחות עם מה שאנחנו מוצאים בעצמנו, לא עם כוכבי העבר של הפועל.
  2. נכון, רק אז מכבי תיחרב - לא כשכל ערך שהמועדון הזה פעם התלכד סביבו כבר נזרק מהחלון, לא כשספורטיביות הפכה להיות לאיזה מושג שרק תמימים ואידאליסטים משתמשים בו, לא כשמרוב אינטרסים כבר לא מבינים מי רוצה בטובת הקבוצה, לא כשויתרנו חד משמעית על כל מושג שאפשר להגדיר כ"דרך" בשביל להביא הצלחות כמה שיותר מהר, בכמה שיותר כסף, לא כשמכרו מתחת לפני השטח סמל אחרי סמל - זה ממש לא החריב את מכבי, מה שיחריב את מכבי זה רק אם "כוכבים" יעזבו. זה באמת יהיה אסון, כי אז אולי נסיים שמיני ולא שישי. אה, בעצם הפעם יש את קרוייף, אז בטוח רצים לאליפות, אסור לוותר על אף שחקן שביום נתון כשבא לו, יכול לשים גול, אסור, זה יחריב את מכבי. בוקר טוב. ממכבי כבר הרבה זמן נשארו רק הצבעים, וגם איתם מתעסקים.
  3. וזאת בדיוק הסיבה שאני לא יכול להסכים עם הגישה שלכם גם אם המניעים שלה טובים. כי אתם מבטלים בני אדם על סמך דעות קדומות\נסיון כאוב\קלישאות בשקל ולא על סמך מה שהם כותבים. הכי קל לעשות את זה, באותה מידה אני יכול להכליל את כל מי שתומך עכשיו במינוי בקטגוריית "יהיו חכמים במחזור העשירי ויגידו שהכתובת הייתה על הקיר ושההנהלה זונה" זה נשמע אמין באותה מידה כי באמת קיימים אנשים כאלה וזה דבר אידיוטי לגמרי לחשוב ברצינות, שלא לדבר על לכתוב.
  4. הכל טוב ויפה ואני יכול רק לכבד את המניעים שלך, אבל הבעיה שוכנת עם אותם אנשים שקוראים הודעות בפורום ועל סמך זה מגבשים את דעתם ומפיצים אותה ולא כאלה שקודם מגבשים אותה ואז כותבים אותה בפורום כחלק מדיון לגיטימי או כפורקן מסויים. כל עוד לא הסתנו או שיקרנו אי אפשר לצנזר דיונים נורמלים וברמה גבוהה (והדיון הזה ברובו כזה) רק בגלל שחלק מהדעות שם שליליות ואנשים מסויימים יושפעו מזה. הדבר האחרון שאני מנסה לעשות זה לשכנע חסרי מושג במה שאני חושב. תמיד מעדיף להתווכח עם מישהו חכם מלהסכים עם דביל.
  5. ברור שאני לא אשיג כלום בביקורת כאן, אני כאן למען הדיון, לא כדי להוביל איזה תנועת מחאה. כבר הסברתי כמה פעמים למה אני לא מדבר על דברים שאני לא יודע ומסיק מסקנות רק על מה שאני כן יודע - אתה מוזמן לחזור אחורה ולקרוא (לא באמת מאמין בזה, אל תדאג). אם אמרו לכם יותר מדי "אמרתי לכם", זה לא סיבה לצפות לזה מכל בן אדם שלא חושב כמוכם. תאמין לי שאני מקווה להתבדות בכל דבר פסימי שאני חושב לגבי מכבי, וכיוון שלי ולך יש רצון זהה בטובת הקבוצה (אך דרכים שונות פה ושם) הדבר האחרון שמעניין אותי זה לחפש אותכם במחזור העשירי ולהגיד "אמרתי לכם". לא פחות מוזרה לי הגישה של "בוא נראה מה קרויף יעשה ועד אז לא נעז לחשוב שום דבר שלילי" מאשר שהגישה שלי מוזרה לצד השני. מה, העבר המקצועי שלו לא רלוונטי ברגע שאנחנו רוצים בטובתו? מה הקשר בכלל? אני לא מתרשם מהרקורד שלו ויש לי כמה וכמה סברות על כך שהמינוי הזה הוא לא 100% מקצועי. תרחיבו את עיניי, תוכיחו לי את ההיפך, או סתם תתווכחו איתי ואולי גם תעשיר וקצת את ההבנה שלי, רק תפסיקו עם הקלישאות, ההיתממוית, והסיסמאות הריקות האלה. זה פורום של כמות קטנה מאוד יחסית של אוהדים של קבוצת כדורגל, מי שדעה אישית של בן אדם כאן מכתיבה לו את האווירה, ואת היכולת שלו לתמוך ללא סייג בבלומפילד, שיילך ויבדוק את עצמו.
  6. כנ"ל ולרגע לא טענתי אחרת. אין שום סתירה בין א' לב'. רק אמרתי שהמאות ואלפים שתוציא השנה מקנים לך לכל הפחות את הזכות לדעה והבעתה.
  7. שתי נקודות זריזות כי למי יש כח ב-5 לפנות בוקר: 1) סוייר - אני לא מכיר אותך ובתכלס אני מבין שדעתי לא שווה בעיניך (לגיטימי ביותר) אבל בתור אחד שלרוב אהב לקרוא את מה שכתבת כאן התאכזבתי מאוד שאת חוסר ההסכמה שלך עם דעותיו של בטיסטוטה ניתבת למסלול א' - לספר לו כמה שהוא לא עשה עדיין כלום בחיים שלו ומסלול ב' - לספר לכולנו כמה לאף אחד מאיתנו אין מושג מה שקורה במכבי. הגישה הראשונה סתם מציגה או חוסר יכולת להתמקד בתוכן, או חוסר רצון להיכנס לויכוח על התוכן (ואז, למה להגיב?). הגישה השניה כמו שכתבתי כבר קודם - מבטלת את הרעיון עליו קיים הפורום הזה, ועל הדרך כל פורום אחר או כל דיון בעל-פה שאי פעם התקיים בין אנשים שלא היו מומחים בנושא הנידון. וזה עוד לפני שמתייחסים לזה כטענה רצינית ומנסים ללא הצלחה לקשר בין כל מה שאנחנו לא יודעים שהולך מאחורי הקלעים לבין מה שאנחנו חושבים על מינוי מקצועי מתוך פרפסקטיבה של אוהדי כדורגל שמתיימרים להבין בכדורגל - (ושוב, לצערינו, חלקינו אכן מבינים בכדורגל הרבה יותר מההנהלה הנוכחית, כמה שהם לא השקיעו זמן וכסף בשנתיים-שלוש האחרונות). 2) משום מה אנשים מניחים שכל מי שמבקר פעולה כזאת או אחרת של ההנהלה הוא אוטומטית גיס חמישי וחתיכת חרא ובכלל לא יכול לקרוא לעצמו אוהד של הקבוצה ולא מבינים שלצד התמיכה שלי (מעריך מאוד את מה שגולדהאר השקיע בקבוצה ומאחל לקרויף להישאר כמה שצריך לטובת הקבוצה) אני עדיין יכול לא לאהוב את המהלך. פעם כל תפקידו של הקהל היה באמת לתמוך וכל דעה שלאוהד כזה או אחר הייתה לא הייתה שווה הרבה. בעידן שבו להיות אוהד הפך להיות עסק יקר, בעידן שבו הכדורגל מנוהל כמו עסק בעצמו, האוהד הוא גם הלקוח, והלקוח בכדורגל אמנם לא תמיד צודק אבל המינימום הוא שהוא יגיד כמה מילים ושמי זה מעניין אותו יכתוב לו בחזרה. תשמרו את האידיליה המאולצת למשחקים, שם זה באמת חשוב.
  8. אמנם לא שאלת אותי - אבל עצם העובדה ששאלת את זה מראה שלא הבנת את הנקודה של כל הדיון.
  9. מסכים, אבל הם מעדיפים להדליף קצת חרא לעיתונאים ובמקביל להנות מהדירה בת"א, האוטו והמשכורת של ה-5-6 ספרות מאשר ללכת לחפש קבוצה אחרת. הכדורגל שולי.
  10. קודם כל אוי למי שרוצה להיות אפועל ניקוסיה. 10 זרים על המגרש שלא יכולים לאיית את שם הקבוצה. מה הטעם בלהצליח ככה? זה שווה ערך ללהצליח עם מכבי במנג'ר. דבר שני, לא הבאתי את הציטוט הזה בשביל לרדת על השחקן הישראלי, אלא נטו על מספר טיפוסים שמסתובבים בקרית שלום.
  11. ובסטיה קלה מהויכוח, בספורט5 הופיע הציטוט הבא: מוקדש לכל מי שחושב שהקהל זה הבעיה של מכבי.
  12. סבבה, קודם כל לא יצאתי לשרוף את המועדון - או קראתי לכל פעולה אחרת, אמרתי שלדעתי זרקו לפח עוד תקווה לתהליך מקצועי, והזמן יוכיח אם צדקתי או לא, זה לא העיקר. אין לי בעיה שאתה חושב שיהיה בסדר ומעדיף לחכות ולראות, אלא שאתה טוען שהמסקנות של מי חושב אחרת מבוססות על כלום. אם אנחנו נזרוק את ה"אתם לא יודעים מה קורה מתחת לפני השטח" בכל פעם שאנחנו צריכים לסתור איזה טיעון כזה או אחר - אפשר באותו יום להפסיק לדבר על פוליטיקה, ספורט, תרבות, וכל דבר אחר שיש בו קצת דינמיקה אנושית כזאת או אחרת. על פניו מהלא כל כך מעט שאנחנו כן יודעים (הרקורד של קרויף זה לא איזה מידע חסוי במיוחד, וגם לא חוסר הנסיון של גולדהאר ואנגלידיס בתחום) - המינוי תמוה ולא עומד באמות מידה מקצועיות. אפשר לומר "מסכים אבל תומך", ואפשר להתבכיין כמוני (וזה לא שאני לא מקווה לטוב, כן?), אבל זה לא הויכוח פה בכלל.
  13. לא, זה מסתמך על הדברים שאנחנו כן יודעים בוודאות. אתה סתם מעדיף להפיל כל טיעון לתהום של "אתם לא יודעים מה קרה" במקום לקרוא לעומק ולראות שאנחנו מבססים הכל אך ורק על הדברים שאנחנו כן יודעים. דווקא כל הטיעונים של "אולי הוא יצליח" הם לא יותר מיריות לא רלוונטיות באפילה ביחס למה שאנחנו כותבים. אמרתי שהמינוי לא מקצועי משתי סיבות - אין שום דבר ברקורד של ג'ורדי קרויף מלבד שמו שמבדיל אותו מ-90% מהמנהלים המקצועיים בעולם הכדורגל. עובדה. ושאינלגידיס וגולדהאר לא מבינים גדולים בכדורגל ולכן כל מינוי הוא פחות יותר הימור מצידם בכל מקרה. גם עובדה, עם כל הצער. תשלב את שני אלה ביחד ואתה מקבל מינוי תמוה לכל הפחות. מן הסתם שהיו להם את הסיבות לבחור בו, השאלה כמה מתוכן היו תוצאה של תיווכים, המלצות, ושאר קומבינות שע"פ הרקורד של קרוייף (ושוב, עובדות) לא זרות לו.
  14. לא מבין איך אנשים מייחסים את משך הזמן שלקח לבחור בן אדם לטובת קרוייף. זה שהמינוי לקח שנה אומר אחד מהשניים - שבחנו הרבה מועמדים חוץ ממנו וכולם סירבו מסיבה כזאת או אחרת, אז התפשרו על קרוייף, או לחילופין שלקח שנה לסגור עסקה מול מנהל מקצועי שלא בדיוק מחוזר ברמות הגבוהות של אירופה ומחזיק ברקורד לא מרשים ולא רלוונטי לליגה הישראלית. כך או כך - חדשות רעות לנו בעיקר. סוייר - הwishful thinking משתלט עליך. אנגלידיס וגולדהאר צריכים עוד שנים רבות בשביל להבין בכדורגל. גם אם הם השקיעו כל רגע מהשנה הזאת במכבי (והם לא), את רוב השיעורים לומדים מניסיון שאין להם בתחום. אולי קרוייף יצליח ואולי לא, אבל אי אפשר להפוך את העובדה הפשוטה שמונה קומבינטור לא מרשים במיוחד בדרך לא דרך. ולמפנטזים על ניקוי האורוות - עד כמה שהייתי רוצה להאמין, אין סיבה שאחרי שלא נתנו לעשות את זה למוטי, שפתאום יפילו את התיק הזה על מנהל מקצועי שבכלל אין לו מושג מה הולך בארץ.
  15. זר טוב שמעניין אותו כדורגל ולא לעשות כמה שיותר כסף בכמה שפחות מאמץ לא יבוא לישראל. בטח לא תחת ניהול של השם הדגול ג'ורדי קרויף. אנשים לא מבינים שזה לא בהכרח עניין של יצליח או לא יצליח אלא הדרך, שזה כל הפואנטה של בניית ניהול טוב. אנחנו יודעים מספיק על ג'ורדי קרויף כדי להגיד בוודאות את הדברים הבאים: 1) הוא לא נבחר ע"פ שיקולים מקצועיים נטו, פשוט כי אין לו שום יתרון מקצועי על פני 80% מעולם הכדורגל. כלומר, היה פה משהו אחר. 2) הוא לא נבחר ע"פ שיקולים מקצועיים נטו, כי אין להנהלה שלנו ידע והבנה מספיקים במקצוע (עצוב אבל עובדה). 3) מתוך 2 הראשונים ניתן להסיק שהתפשרו ובגדול, כי סביר להניח שלא רדפו אחריו במשך שנה שלמה, ובסוף הביאו איש לא מספיק מנוסה, נטול ידע בשוק המקומי, ועם רקורד מפוקפק של קומבינות. 4) ההצלחה היחידה שלו עד כה התבססה על תשתית נרחבת של זרים שאי אפשר ליישם בארץ. 5) גם אם אפשר היה ליישם אותה בארץ - האם לגיון זרים זה מה שאנחנו רוצים? להיות בדיחה חסרת זהות כמו אפואל ניקוסיה? רק זה מספיק כדי להתחיל להספיד את המועדון. אז ברור ש"אולי הוא יצליח", אבל השאלה באיזה מחיר, והשאלה אם לא ניתן היה להגיד על כל אחד "אולי הוא יצליח". זה טיעון עקר. כי הבעיה העיקרית במינוי הזה היא לא מה שאולי יקרה בעתיד אלא עצם המינוי והדרך אליו. מועדון כדורגל מקצועי אנחנו לא נהיה בהתנהלות כזאת, מצליח? אולי כן ואולי לא. אבל השכונה נשארה.
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.