Jump to content

עמית7

משתמשים רשומים
  • Posts

    299
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by עמית7

  1. הכדור לא היה מנופח. גם סאבוריט התלונן על זה כשמסר לו את הכדור. נחמיאס רצה להראות את הכדור לשופט כדי שהוא יחזיר לנו את הכדור. בכל מקרה, משחק מזעזע של נחמיאס. אני מקווה שנראה במשחקים הקרובים מרכז הגנה של סאבוריט וסה, בתקווה שהאחרון יצליח להתעלות על אוסף הבלמים הבינוניים שלנו.
  2. ובמעבר חד - פארפה גויאגון חתיכת שחקן. לא ברור מה פטריק פספס (גם) שם, אבל במשחק וחצי שגויאגון שיחק בנתניה הוא היה השחקן הכי טוב שלהם ביי פאר. כל התקפה מחפשים אותו וכל נגיעה שלו זה קלאס. בונוס סטטיסטי: בתום המחזור הרביעי, ועל אף ששותף רק בשני משחקים, פארפה ניצב במקום הראשון בליגה בדריבלים מוצלחים עם 15 מתוך 18 ניסיונות בלבד (תשיעי בליגה בניסיונות). מושאלים נוספים: -גיא מזרחי ונדב נידם פתחו בהרכב של ק"ש מחזור שני רצוף ונתנו אחלה משחק. מזרחי, לדעתי, אחד המגנים הכי טכניים בליגה והדגש העונה צריך להיות בעיקר על הצד ההגנתי. עד עכשיו הוא נראה יותר סולידי בהגנה, כך שיש אופטימיות זהירה לגבי העתיד. נידם ממשיך לקבע את מעמדו בהרכב עם עוד משחק טוב יחסית, והוסיף גם סחיטת פנדל אחרי דריבל מוצלח בתוך הרחבה (אחד מתוך שניים שהיו לו במשחק). -בר כהן נכנס כמחליף בנוף הגליל וגם הפעם היה פעיל ונתן הופעה חיובית בסך הכל. איך שזה נראה, אני מאמין שגם הוא יתפוס את מקומו בהרכב בשבועות הקרובים.
  3. היו על המגרש 2 קבוצות - אחת עם שחקנים שטובים כשהכדור אצלם ברגל, ואחת שהשחקנים שלה טובים כשהכדור אצל היריבה. היא יכולה להפריע, היא יכולה להקשות, אבל כשהיא צריכה לצאת קדימה זה כבר נראה רע. חיפה אחלה קבוצה. כמות השחקנים שם שיודעים ליצור לעצמם או לאחרים היא משהו שאנחנו יכולים רק לחלום עליו בסגל הנוכחי, אבל זה אומר יותר עלינו מאשר עליהם. היו פה כמה קבוצות טובות ממנה בשנים האחרונות, ולמעשה אפילו לבכר עצמו היו 2 מודלים מוצלחים יותר בב"ש. בכל מקרה, לפני שמסתכלים על חיפה ומשווים בין הקבוצות, קודם כל צריך לפתור את הבעיות הקריטיות אצלנו, ומספיק להסתכל על גררו כזר הבכיר שלנו בהתקפה כדי להבין כמה המצב עגום. הדבר המתסכל ביותר בקיץ הזה, מעבר לאיטיות הכמעט קבועה והבלתי נסבלת, הוא שמרחב התמרון לא גדול. אין ישראלים משמעותיים בשוק ונותרו רק 2 מקומות לזרים במקרה הטוב. ואם כבר זרים, אז בהתחשב ברמת שחקני ההתקפה הישראלים הריאליים, איבדנו את הפריווילגיה ל-3 זרים בהגנה ביום שחרורם של אצילי ומיכה. מצער שדווקא בעונה שבה החליטו ללכת על נחמיאס כבלם הרכב, הרננדס היה זה שבראש סדר העדיפויות לצידו ולא טיבי שהיה הטוב מבין השניים בעונה האחרונה. בשורה התחתונה - אנחנו ככל הנראה נגיע לעונה הזאת כאנדרדוג מובהק במאבק האליפות. הסגל שלנו בבירור פחות טוב משל חיפה ולא סביר ששני זרים יהפכו את הקערה. פטריק יצטרך לעשות את ההבדל, אבל אני בספק אם הוא האיש הנכון לעונה הזאת.
  4. אני לא מבין גדול בתחום הרפואה, אבל במספרים אני די סבבה ואפילו זוכר דברים בסיסיים בסטטיסטיקה. הדרך בה אתה זורק כאן נתונים ומנסה לגרום להם להיראות כנתונים סטטיסטיים מהימנים, תוך התעלמות מוחלטת מכמה משתנים חשובים (למשל - רוב הלא מחוסנים הם בגילים שגם ככה בסיכון מאוד נמוך להגיע למצב קשה בעקבות הידבקות בקורונה), מדגימה בצורה הטובה ביותר איך גם מספרים יכולים לשקר כשמשתמשים בהם ברשלנות (או מעוותים אותם בכוונת זדון, אם כי אני לא מאמין שזה המקרה). בכל מקרה, המשפט של רביד כ"כ צעק מתוך הפוסט שלך, שהלכתי לבדוק את הנתונים. לפי הנתונים באתר של משרד הבריאות (https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general) בחודש האחרון היו 131 חולים במצב קשה. בהתחשב בכמות החולים בכל קבוצת גיל ואחוז המחוסנים במנה ראשונה או שנייה בכל קבוצת גיל (ע"פ גרפים ייעודיים באתר), ניתן היה לצפות שבמידה שאין שום השפעה לחיסון, יהיו פי 9 יותר חולים קשים מחוסנים מלא מחוסנים, בניגוד לפי 2.5 שציינת מהנתונים של לפני כמה ימים. ובמספרים - מתוך 131 חולים במצב קשה, היה ניתן לצפות, בהיעדר השפעה של החיסון, ל-118 חולים מחוסנים לעומת 13 בלבד לא מחוסנים. לא ראיתי באתר מידע עדכני בנוגע לחולים מחוסנים לעומת לא מחוסנים, אך כבר מהנתונים שלך, שלא כוללים את העלייה החדה בימים האחרונים, היו כמעט פי 2 יותר לא מחוסנים במצב קשה מכפי שניתן היה לצפות שיהיו, כך שגם אם יש ירידה ביעילות החיסון מול הווריאנטים החדשים (וכבר די ברור שיש ירידה כלשהי), זה לא סותר את העובדה שגם מולם, ובטח ובטח שמול הווריאנטים הקודמים, קיימים הבדלים בין הסיכוי של מחוסן לחלות קשה לבין הסיכוי של לא מחוסן לחלות קשה, והם ממש לא לטובת הלא מחוסנים.
  5. זה הנושא שבו מישהו מקצרין שקרא את פסק הדין התווכח עם אנשים לאורך מיליארד עמודים?
  6. מרגיש כאילו מוציאים עונה חדשה לסדרה שראיתי לפני שנים, ועכשיו אני צריך לעשות מרתון על כל העונות כדי להבין מה קורה.
  7. אין ברירה, כבר חייבים להודות בזה - נובאק הגדול בהיסטוריה.
  8. כשיונתן כהן נפצע היינו בפיגור של 8 נק' מחיפה וכשחזר היינו נקודה מעליהם. לפי הלוגיקה שלך, המסקנה הבלתי נמנעת היא שחייבים להיפטר ממנו.
  9. גם יעקובו וזהבי החמיצו דברים שאסולין מבקיע. גם רונאלדו ומסי, אגב. חלוץ לא נמדד בהחמצה כזו או אחרת, אלא לאורך זמן. די ברור שנחת כאן חלוץ מצוין. אם הוא מעל הליגה או לא? עוד לא ראינו מספיק בשביל לקבוע.
  10. תגדיר יכולת התקפית. לא זכורה לי אתמול איזו מסירה חכמה, קרוס טוב, בעיטה מסוכנת, דריבל או איזה משחק צירופים שקידם אותנו במשהו. לזכותו ייאמר שהוא עושה תנועה טובה ללא כדור (באופן כללי, לאו דווקא אתמול), אבל פה זה נגמר.
  11. יש לנו הרבה בעיות בהתקפה. כשאתה משחק עם 2 קשרי אמצע, שבאופן קבוע כל המילים הטובות שהם מקבלים הן רק על הפעולות ההגנתיות שלהם, אתה מוסיף עוד בעיה בחלק ההתקפי. יש שיחשבו, אולי בצדק, שהתרומה ההגנתית שהציוות הזה נותן שווה את הפגיעה ביכולת ההתקפית, אבל אי אפשר לטעון שהציוות הזה טוב התקפית מציוות של אחד מהם עם גולסה. באופן אישי, אני לגמרי חושב שברוב המשחקים שלנו, בטח בליגה, אפשר להסתפק באחד מהם ולהציב עוד שחקן שיכול לעזור להתקפה הגם ככה אפורה שלנו. שלושתם היו מעולים באותה עונה, אבל בוא נעמיד את הדברים על דיוקם - בסיבוב הראשון, שהוא למעשה היה המאני טיים של אותה עונה, גלזר ופרץ פתחו יחד בהרכב רק 4 פעמים. בעונה כולה הם פתחו יחד ב-20 משחקים שהם כ-55% ממשחקי הליגה.
  12. אף אחד לא אמר שהם לא יכולים לשחק טוב ביחד, אלא שהצבה שלהם יחד פוגעת ביכולת ההתקפית של הקבוצה. העובדה שגם במשחק טוב שלהם ציינת רק אספקטים הגנתיים, מחזקת את הטענה.
  13. איזו המצאה מדהימה זו חלוץ שעושה תנועה בלי כדור. עד עכשיו הייתי בטוח שחלוץ שרוצה לקבל כדור צריך לרדת לקו הקישור וישר למסור אחורה.
  14. נראה שלא דיברו עליו בכלל, אבל גיא מזרחי תפס לי את העין גם במעט שראיתי את הנוער בעונה שעברה וגם אתמול. שחקן מהיר ועושה רושם שגם מאוד טכני ביחס למצופה ממגן. נראה שהוא מהמר מדי בהגנה, אבל זה משהו שאפשר לעבוד עליו.
  15. דייגו שוורצמן ניצח את נדאל ברבע גמר מאסטרס רומא ויפגוש הערב את דניס שאפובלוב לדרבי יהודי על הכרטיס לגמר.
  16. אם כך, אז אתה לגמרי לא בענף הנכון. ממליץ לך לעבור לכדורעף, אולי שם לא תבוזה ע"י שחקנים שבוגדים ותוכל לקנות חולצה בשקט. אולי.
  17. בעקבות ההדחות של נובאק ופליקס אוז'ה-אליאסים בשמינית הגמר, אנחנו באופן רשמי בדרך לרגע היסטורי - זכייה בגרנד סלאם של יליד שנות ה-90. די מדהים שאין כרגע אף שחקן בסבב בין הגילים 20-30 שזכה בגרנד סלאם. סתם לצורך השוואה, בסוף 2010 היו לילידי שנות ה-80 32 תארי גרנד סלאם.
  18. יש הרגשה שפתאום סגל השחקנים של הנבחרת ממש טוב ביחס לעשור האחרון. אומנם ההגנה בעייתית כמיטב המסורת, אבל הנסיקה ביכולת של גלזר, וייסמן וסולומון, ושל התפוקה של זהבי בנבחרת, יוצרת פוטנציאל מאוד מעניין בקישור האחורי ומעלה.
  19. נו, אז גם בלקמן מחטיא לפעמים. השאלה היא לא אם החטיא ואפילו לא כמה, אלא מה היחס כיבושים/החטאות. אצל יוני אין מדגם גדול, אבל עד עכשיו הסטטיסטיקה שלו לא מרשימה. בעונה שעברה תחת איביץ' יוני היה הבועט הקבוע (וכאמור לא עשה זאת בהצלחה יתרה), עכשיו יש מאמן חדש והוא מחליט מי הבועט הקבוע. כרגע זה בלקמן, בהמשך ייתכן שזה ישתנה.
  20. ויונתן כהן בועט פנדלים טוב? בעונה שעברה היה עם 3/5, לא משהו להתגאות בו.
  21. אני מאוד מקווה. עד עכשיו נראה שהוא בדיוק מה שהיה חסר לנו, אבל אני קצת מפחד שזה טוב מדי בשביל להיות אמיתי. רק שלא יהיה כמו דוידזאדה, שבחודש הראשון במכבי הייתה לו כמות בישולים זהה לכמות שהייתה לו בכל התקופה בב"ש, ולאחר מכן הוא חזר למימדים הטבעיים שלו.
  22. אם נסתכל על מכלול האיכויות שלו - אני מסכים איתך בנקודת הזמן הזאת. לעומת זאת, אם נתמקד בפן ההגנתי, אז מעולם לא סמכתי ככה על קשר אחורי של מכבי. לגמרי רמה בפני עצמו, לפחות ברמת הליגה. מקווה שנזכה לבחון את זה גם לאורך קמפיין בתים אירופי. לגבי דור פרץ - איך הוא הפך פה לקשר התקפי? פרץ מתבסס בעיקר על נתונים פיזיים טובים ותנועה מצוינת בלי כדור. בשאר האספקטים ההתקפיים (טכניקה, שליטה בכדור, ראיית משחק וסיומת) הוא במקרה הטוב ברמה הממוצעת לקשר 50-50 ולגמרי מתחת לרמה המצופה מקשר התקפי. עד עכשיו פרץ הוכיח את עצמו כקשר אחורי מצוין וקשר 50-50 יעיל, לדעתי הצבה שלו כקשר התקפי רק תוריד את התקרה של הקבוצה הזאת.
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.