Jump to content

hairy2hell

משתמשים רשומים
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by hairy2hell

  1. כן, ראיתי וידאו. גנץ אכן. עשה קידה קצת יותר עמוקה מפומפאו, אבל גם פומפאו קד קידה. ובכל מקרה - למי אכפת? זה הדבר הכי לא מעניין שיש.
  2. שניה לפני זה פומפאו עשה אותו דבר. סוג של השתרש בארה״ב לעשות ככה במקום ללחוץ ידיים באירועים רשמיים - לשים יד אחת החזה ולתת מיני קידה כזו. פומפאו התחיל לעשות את זה, ואז גנץ הצטרף אליו. הצילום מסך היה פשוט בול כשפומפאו סיים וגנץ עדיין לא.
  3. הקשר למשרד לבטחון פנים זה אם כבר לחוסר הפללה. לגילזציה אמורה לבוא או מהכנסת או ממשרדד הבריאות.
  4. תמיכה חוצת מפלגות היא מקרה קיצוני לחלוטין. לטוב ולרע, הקונספציה בארץ היא שתפקיד האופוזיציה היא להפיל את הממשלה. מן הסתם זה בולט עוד יותר בתקופה כאשר הממשלה מוקמת, שזו התקופה שהממשלה בוחרת אלו משרדים ממשלתיים יהיו בה. אין שום סיכוי שהאופוזיציה, בתקופה שהיא הכי מתנגדת לממשלה, תתמוך בממשלה. זה יגרום לכך שהממשל יפעל כמעט לעד על פי חוקים ארכאיים ומיושנים, שלא מתאימים לתקופה. אם זה היה המצב, היינו יכולים להיות שנים תקועים עם תפקיד שר הצנע. אני לא לחלוטין מסכים עם זה שהצורך הוא להוריד את כמות החוקים, ולא להעלות אותם, אבל גם אם זה היה המצב, מה שאתה מציע כאן קצת מסנדל את זה. זה אומר שיהיה קשה לך להוריד חוקים ולעשות שינויים באחרים כדי להוריד את ההיקף שלהם. אתה מציע כאן שיטה שתחייב אנשים לחוקק חוקים חדשים כל הזמן, כי זה יהיה קשה להם יותר לשנות את הקיימים. תמיד יהיה אפשר להוסיף חוק יסוד חדש בקלות ובכל רוב, אבל לא יוכלו להוריד אותו. אני מסכים שחוקי ייסוד מצריכים מעמד מיוחד מבחינה חקיקתית, אבל לא בטוח שדרישה לרוב מיוחס בשביל שינויים זה הדרך. לגבי מכסה חקיקתית - זה קצת סותר את הקריאה שלך לשיתוף פעולה בין האופוזיציה לקואליציה במקרים מיוחדים, לא? הכלי הכי גדול לשיתוף פעולה בינהם הוא להחתים מספר רב ככל הניתן של אנשים על הצעת החוק. אין סיכוי שמישהו יחתום על הצעת חוק שהצד השני הגה במקרה כזה, משום שזה יירד מהמכסה שלו. וכמו כן, אם כל ח״כ יהיה מוגבל בכמות חוקים מסויימת, זה יוביל בהכרח לחוקים יותר אינטרסנטיים - אני אעדיף חוקים שיצטיירו טוב אצל הקהל הבוחרים שלי, ולא חוקים שאני חושב שיועילו למדינה. לצערי הרב, הסוג הראשון תמיד יקודם קודם. אם אתה רוצה גם את הסוג השני, אתה לא יכול להגביל את הכמות. וזה יוצר גם בעיות טכניות - מה קורה במצב שלא נשאר מישהו בכנסת עם יכולת להעביר חוק, ויש משהו דחוף? ואני מניח שההצעה תהיה שלממשלה לא תהיה הגבלה כזו, אבל אז אתה לא מנסה להגביל את כמות החקיקה, אלא מנסה להגביל את האופוזיציה, שזה קצת סותר את זה שטענת שאתה בעד מגבלות על גורמי ממשלה, כי אתה נותן להם כאן עוד כח.
  5. מקובל. לא יודע אם 80 ח"כים זה המספר הנכון (זה אומר שרוב הממשלות לא יוכלו כלל להוסיף משרדים חדשים, גם אם יש צורך מהותי בכך), אבל במהות ההצעה נשמעת מעולה. אגב, הקושי עם שיריון של 80 ח"כים לשינויים זה שהחוקים לא חוקקו ברוב כזה. זה אומר שחוק יסוד יכול להיות מאושר ברוב מזערי של ח"כ אחד, ואם כבר שבוע לאחר מכן 70 ח"כים רוצים לשנות אותו, זה כבר לא אפשרי. זה בעייתי וסותר את עקרון הכרעת הרוב. בעיני השיריון צריך להיות מינימום כמות הקולות שתמכו בחוק המקורי.
  6. זה לא עניין של מפלגת שלטון, אלא "המפלגה שלנו". הצבעה שבטית אומר שלא משנה מה, אני מצביע למפלגה שלי. בין אם זו מפלגת שלטון או לא. מה שעירער את זה היה הבחירה של פרץ ליו"ר. ראו את זה בנתוני ההצבעה - העבודה גייסה מצביעים חדשים, אבל איבדה רבים ממעוזי ההצבעה הקלאסיים שלה, אלו שמאז ומתמיד הצביעו להם, כי פתאום הם כבר לא הרגישו יותר שהמפלגה שייכת להם.
  7. אני באמת לא מצליח להבין מה הכיפה אדומה כאן ואיך בדיוק הוא בגד בהם? כאילו, הוא הציע להם את אותו מפתח שהוא הציע לשאר מפלגות הגוש. למה בדיוק מגיע להם יותר?
  8. ובכל מקרה, ההשערה היא שיש למזג אוויר השפעה על הקורונה. לא למעלות. מזג אוויר כולל לצד המעלות גם עניין של לחות, רוח, קרני UV ועוד.
  9. לא יודע אם תמיד תהיה הצבעה שבטית. כלומר, זה מרגיש שכן, אבל עובדה שבשמאל זה נעלם - ציבור שלם שבחיים לא היה מצביע משהו אחר מהעבודה, פתאום הצביע למשהו אחר. וזה הרבה יותר מורכב מלהגיד שקדימה או כחול לבן הם העבודה החדשה - ברגע שנפתחה בראש המחשבה שאפשר להצביע למשהו אחר, הכל נהיה אופציה. זה קצת סותר הצבעה שבטית. זה קרה בהתחלה בגלל משהו גזעני לחלוטין (המגמה התחילה ברגע שפרץ נבחר ליו״ר בפעם הראשונה), אבל זה פשוט היה משהו שעירער כל כך את היסודות (הגזעניים של מפא״י) של ההצבעה השבטית, של מה זה ״אנחנו״, שזה גרם להרבה אנשים לנטוש. בימין זה לא נראה שזה הולך לקרות בקרוב, אז שם כרגע ההצבעה השבטית הולכת להמשיך. מה שכן, מעניין מה יהיה אחרי שביבי יעזוב (בין אם זה עוד שנה וחצי ובין אם זה עוד 15 שנה). הוא כל כך עיצב את המפלגה בדמותו, איחד את כל גוש הימין מאחוריו (פחות או יותר), שאחרי שהוא יעזוב הכל פתוח והכל יכול לקרות. יכול להיות שיקרה גם שם משהו קיצוני כזה שיערער מספיק את היסודות.
  10. הדיון על גודל הממשלה וכמות השרים מפספס משהו - העניין זה לא מה המספר המדוייק של שרים שצריך. יכול להיות שצריך 12, יכול להיות 20, יכול להיות 36. קטונתי מלהחליט, וזו לא אמורה להיות החלטה קבועה, כי המציאות משתנה וצריך להשתנות איתה. העניין זה מערך השיקולים שנכנס להקמת משרד ממשלתי חדש כזה. השיקול היחיד צריך להיות - האם יש צורך למדינה במשרד כזה. אם חבר קואליציה רוצה עוד משרד או לא, וכמה תיקים כל מפלגה דורשת, זה לא משהו שאמור להוות שיקול. כלומר, במציאות הפוליטית שלנו זה תמיד יהיה שיקול, לא משנה איזו מפלגה תהיה בשלטון, אבל באידיאל, זה לא אמור לקרות. אז מוכנים להראות גמישות, ולהתפשר קצת לכאן או לכאן כל פעם. אבל הפעם זה באמת מרגיש כמו השתנה מהמקפצה. יש יותר תפקידים בממשלה הזאת מחברי קואליציה, וזה קורה רק כי כולם רוצים את הכבוד שלהם, וזה בושה.
  11. הפוך, הדגשתי כמה חשוב בעיני תמיד להעלות ביקורות. תמיד. הטענות שלי זה על זה שמשתמשים בביקורות הללו כדי לעשות דה-לגיטימציה, במקום כדי לשפר.
  12. שוב, בעיני ראוי להתגמש במצב הזה בחוקי הפייר פליי, אבל אם מגבילים שנה הבאה את המפעלים האירופיים, זה לא לשנות את החוקים תוך כדי. זה בעונה הבאה.
  13. כאילו, יש בסיס בעיני להתגמש במצב בחישובי הפייר פליי, אבל טכנית אם ההכנסות קטנות, כדי לעמוד בזה הם כנראה מצפים שתקטין גם את ההוצאות.
  14. מי אי פעם טען שזה לא לגיטימי לבקר אותם?
  15. כאילו, אמנם אי אפשר להגידד בוודאות שזה בגלל המשבר הכלכלי, אבל טכנית לפי ארגון הבריאות העולמי שיא כמות האנשים שסבלו מרעב בעולם היה ב-2009, כשחצה אז את המיליארד איש (עכשיו זה על 820 מיליון בערך). אי אפשר כאמור להצביע על זה כגורם יחיד, אי אפשר להשליך מזה על ישראל (לא מצאתי נתונים רלוונטיים אצלנו) ובטח שאי אפשר להגיד לפי זה מה יהיה הפעם, אבל זה גם לא נכון יהיה להגיד שהמשבר הכלכלי אז לא גרם לרעב ומוות.
  16. הקטע זה שהוא בדק סוג מסויים של בדיקות, של ספק מסויים, שמסתבר שסיפק לו בדיקות מזוייפות ככל הנראה, והמון אנשי קונספירציות ברשת משתמשים בזה כדי לטעון שזה הוכחה שכל הקורונה מזוייפת.
  17. מעבר לזה שזה לא מדוייק (עוד לא אושר), ביטול הגבלת התקהלות לא אומר ביטול הגבלת מרחק. עסקים יוכלו להכניס קהל רחב, כל עוד הם מסוגלים לשלוט בכך שאותם אנשים ישמרו על מרחק אחד מהשני. זה לא אפשרי בכדורגל, אז לא נראה שיהיה קהל גם אחרי זה.
  18. גם אם הקניונים יתמלאו, זה לא יהיה בקרוב. אי אפשר לשבת באזור המסעדות, אי אפשר להכנס יותר ממספר קטן של אנשים לכל חנות ובתי הקולנוע סגורים. עדיין יש סיבה ללכת לקניון, אבל משמעותית פחות מקודם. תשלב את זה עם זה שאנשים רבים נפגעו כלכלית ויוציאו פחות, וזה לא מבשר טובות לקניונים לתקופה הקרובה. ואמנם העסקים הגדולים ישרדו, אבל לא מעט עסקים קטנים הולכים להסגר, ויש גם כמה כאלו בקניונים (בעיקר הדוכנים שבאמצע). זה לא יפיל אותם, כי אלו לא השוכרים הגדולים שלהם, אבל זה בטח שלא יעזור. מאמין שזה יחזור לעצמו, אבל לא לצפות שזה יקרה בקרוב.
  19. יש את מוכנות היצרנים לייצר כאלו, ויש את מוכנות הצרכנים לקנות ולהשתמש בכאלו. ראשית כל, יש את מחיר הרכב - עדיין מדובר במוצר פרימיום. יכול להיות שלאורך זמן זה חוסך כסף, אבל צריך בשביל זה השקעה ראשונית מאוד מאוד גדולה, שלרוב הצרכנים זה פשוט לא משתלם או אפילו לא אפשרי. עד שזה לא ירד משמעותית, ברמה של עשרות אחוזים, זה ימשיך להיות מוצר נישתי. שנית, יש את עניין התשתיות - יש כבר תחנות דלק פזורות בכל העולם. אין תחנות הטענה פזורות באותה מידה. מי שלא נבהל מזה אלו אנשים שלרוב יוצאים רחוק מדי מהאזור שלהם, ויכולים לסדר לעצמם בחניה בבית עמדות הטענה כאלו. כמה אנשים כאלו כבר יש? זה ציבור לא גדול בכלל. ולגבי הרכב של סיטרואן - זה דורש בהתחלה תשלום ראשוני של 2500 יורו, ורק אחרי זה יהיה תשלום נוסף של 22 יורו לחודש. כלומר, אם תשתמש בזה 3 שנים, זה אומר 3300 יורו בשביל רכב דו מושבי, איטי, שאסור לו לצאת מהעיר ויש לסוללה שלו טווח נסיעה יחסית קצר וזה יכול להסתיים לך באמצע. אה, והרכב לא נשאר אצלך, כי זה בתכלס שירות כמו car2go, אז יכול להיות שאחרי כל התשלום הזה גם לא תמיד יהיה לך רכב זמין. איך שאתה לא מסתכל על זה, זה עדיין לא משתלם, וזה בעיקר נישה לנערים עשירים שרוצים להשוויץ. זה בסדר, זה התחלה וזה צריך להתחיל בדברים כאלו כדי להגיע לכלל השוק, אבל זה עדיין רחוק משם, והצרכנים עדיין לא מוכנים להשתמש בזה, גם אם היצרנים כבר מוכנים יותר לייצר כאלו.
  20. יכול להיות שכן, אני זוכר שהיו המון דיבורים על מנדלבליט לפני שמונה, פשוט לא זוכר מה נאמר. העניין הוא שאף אחד לא סוגד למערכת המשפט, ליועמ״ש או לפרקליטות, ויש לי המון ביקורות עליהם. כמעט ואין גוף במדינה שלא יזיק לו רפורמה, ואני תמיד בעד ביקורות, גם נוקשות, כדי להציף בעיות ואז לשפר אותם. אבל העניין זה מה הסיבה שהטענה מועלית ומה דורשים שיעשה. לגיטימי להגיד שיש גורמים בפרקליטות שמועלים בתפקידם ומשתמשים בזה לסגירת חשבונות, אבל אז צריך להשתמש בטענה הזו כדי לקבוע הליכים יותר ברורים לפעולות שלהם ופיקוח על הליכים אלו, ולא להשתמש בה כדי להגיד שאי אפשר להתייחס לפרקליטות וכל התיקים שהם מגישים הם תפורים. לגיטימי להגיד שהיועמ״ש הוא אדם שלא היה ראוי להתמנות לתפקיד, אבל אז צריך להשתמש בזה כדי לדון על הסטנדרטים הנדרשים מאדם בתפקיד זה ואיך מבטיחים שלא יהיה מישהו בתפקיד שינצל את כוחו לכאן או לכאן, ולא כדי להפוך את התפקיד למיותר בעיני הציבור. לגיטימי להגיד שבג״ץ מקבלים החלטות שהם לא אמורים לקבל, אבל אז צריך לדון באיזה איזון אחר יהיה לרשות המחוקקת והמבצעת, ולא כדי לעודד את הציבור לעלות עם d9 עליהם.
  21. זה נכון. ״האדם הסביר״ זו אמירה בעייתית, משום שאין דרך וודאית לדעת מיהו האדם הסביר, ואז זה פשוט לשיקולו של השופט וללא כל ביסוס, משפטי או לא. כבר עדיף במצב הזה לשפוט לפי ״ראוי״, שאת הקווים המנחים לזה קל (או לפחות יותר קל) ליצור בצורה אחידה לרוחב כל בית המשפט והשופטים השונים. כמו כן, האם הסביר לא יקיים ולא מסוגל לקיים את חוקי זכויות היוצרים למשל במציאות הדיגיטלית הנוכחית. (אפילו כשמביאים כאן צילום של ציוץ של מישהו בטוויטר זו הפרה של זכויות יוצרים) האם זה אומר שבית המשפט צריך לפסול את כל חוקי זכויות היוצרים בשם ״האדם הסביר״? לטעמי לא, כי גם אם לאדם הסביר זה לא רלוונטי, לעבירות יותר גדולות זה כן. (יש בעיני המון בעיות עם חוקי זכויות היוצרים, וחובה לשנותם ולהתאימם לעידן המודרני, אבל לא צריך לפסול כל חוק שהוא לא מספיק טוב)
  22. זה נכון שזה מצריך דיון, שדנים בו על חומרת העבירה. המטרה היא ששר לא יפוטר על זה שעומד לדין על כך ששרט רכב אחר עם המפתחות שלו, לצורך העניין. שכחתי להוסיף את זה, אתה צודק. אך הפסיקה מדברת על כך שגם אם שר לא מחוייב להתפטר, ראש ממשלה לא יכול שלא לנצל את סמכותו לפטר אדם שעומד לדין על עבירות שלטוניות (בעיקר, אך לא רק). שלצערי, זה מה שהפוליטיקאים כאן עומדים עליו תמיד לדין. וגם אם התיקון ההוא בא להוליד פסקת התגברות קטנה, הוא פיספס איך לעשות את זה. התיקון מדבר רק על הצורך להתפטר, ולא מזכיר במילה את הסמכות לפטר. בין אם זה במכוון או בטעות (קשה לקבוע בוודאות), זה לא משנה את העובדה שחוקית עדיין יש את המחוייבות לפטר. על פי מה אתה קובע שהחזקת המנדט זה בעיקר עניין מנהלי ולקוני? כלומר, יכול להיות שזה כך, אבל על פי מה אתה קובע את זה? כל העניין זה שאין קביעה כזו עדיין, וזה נתון בעיקר לפרשנות אישית. ופרשנות אישית זה בעייתי מבחינה משפטית. ולא הבנתי איך ראש המפלגה הגדולה ביותר קשור לעניין. בחירות 2009 הוכיחו את זה - לבני עמדה באמת בראש המפלגה הגדולה ביותר, אך לא קיבלה את המנדט. וכאמור, יש דוגמאות להחזקת מנדט שלא הובילו להקמת ממשלה. ראשית כל, ביבי במועד א׳, ביבי וגנץ במועד ב׳, וגנץ במועד ג׳. מעבר לכך, לבני החזיקה במנדט לפני פיזור הכנסת שהוביל לבחירות 2009, ולא הצליחה להקים ממשלה. כלומר יש לנו כבר 5 דוגמאות שמישהו קיבל עליו את התפקיד הזה, וזה לא נגמר בהקמת ממשלה. כלומר, יש גם ראיות לכך שזה לא רק עניין מנהלי וטכני. וגם אם זה היה כזה, האם זה אומר שצריך להחיל על התפקיד את ההנחיות שחלות על ראש הממשלה? או את ההנחיות שחלות על ח״כ? אלו דברים שלא קבועים בחוק, כי עד עכשיו לא היה צורך לקבוע, ושצריך להחליט כעת. לטעמי זה בסמכות בג״ץ לקבוע כאן (כי זו פרשנות לחוק קיים, חוק יסוד הממשלה, ששם מדובר על תפקיד מחחזיק המנדט), אך נראה שבג״ץ נוטה לא להכריע כאן, כדי לדחוף לכך שזה יוכרע בחקיקה.
  23. בכדורסל המצב באמת דפוק. העניין זה שרוב השחקנים הזרים בליגה פשוט ברחו מהארץ (ואפשר להבין, כולם רוצים לחזור להיות עם המשפחה שלהם בתקופה כזו). כרגע, גם אם רוצים, הם לא יכולים לחזור. האופציות שם זה להמשיך בלי הזרים, להמשיך עם מעט הזרים שנשארו בארץ, או לא להמשיך.
  24. כל מקום שמחזירים בנתיים, גם אם מגבלת האנשים היא גבוהה, זה רק בתנאי שיש להם תו סגול, כלומר הם מסוגלים לדאוג למרחק בין האנשים. לצורך העניין, מותר לאולמות אירועים לפעול עד 100 איש, אבל אסור להם להושיב אנשים צמודים אחד לשני, וצריכים לפקח על המרחק. ההבדל זה שאולמות אירועים זה משהו יחסית פרטי ואף אחד לא יפקח על זה שמונעים מהאורחים לרקוד יחד, ומשחקי כדורגל משודרים בשידור חי, וכולם יראו את האוהדים מצטופפים לגוש.
×
×
  • Create New...

הודעה חשובה

בשימוש אתר זה אתה מסכים לתנאים הללו תנאי השימוש.